Spojka-nelze plynule přeřadit, přecitlivělý plyn, výměna aku

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd.

Spojka-nelze plynule přeřadit, přecitlivělý plyn, výměna aku

Příspěvekod rank » 19.05.2017 13:05

Ahoj,
jako čerstvý majitel Kia Ceed 1.6 SW, r.v.2011 mám na vás tři dotazy, na které jsem na fóru nenašel přesnou odpověď.
Původně jsem si myslel, že jde jen o zvyk, ale po cca 14 dnech musím konstatovat:

1. Spojka je prostě divná, zabírá snad až na moc velkém rozsahu, nelze svižně přeřadit tak, aby to bylo plynulé. Buď je to za cenu škubnutí nebo naopak zbytečného vytočení otáček motoru při záběru spojky. Je toto vlastnost Ceeda nebo by šla ta spojka lajcky řečeno nějak přitáhnout? (Spojka neprokluzuje)
2. Plyn vyčerpá velkou část svého potenciálu už řekněme v první čtrtině chodou, dá se na to zvyknout, ale znesnadňuje to plynulou regulaci, taky jde zbytečně zlehka. Buď se dá rozjet vyloženě lážo plážo anebo protočit gumy. Něco mezi tím z toho těžko dostanete. Máte to taky tak u svých aut, dá se s tím něco dělat? Je jasné, že každé auto má citlivost spojky a plynu trochu jinak, ale zatím jsem si u každémho auta zvyknul během chvilky, narozdíl od Ceeda.
3. Při jarní servisní prohlídce mi dopuručili výměnu akumulátoru, dle jejich zkoušky je na třetině normální kapacity. U nich by stála výměna stála 3000,- Označení akumulátoru je MF36-21GL 12V RC:80min CCA-410A. Dle informací z fora se má jednat o aku s kapacitou 45AH, vybíjecí proud410A. Aku s kapacitou 45AH se dá koupit i "značková" do 1500,-, pokud má mít ale vybíjecí proud 410A nebo lepší, musí se jednat o aku s vyšší kapacitou, které stojí spíš 2000 nebo víc. Pak už ta úspora asi nemá smysl, vzhledem k tomu, že by se pak mohli v Kia servisu vymlouvat na neorigální baterii v případě uplatnění nějaké reklamace. Doporučujete nějakou konkrétní baterii? V případě samovýměny je třeba se obávat něčeho nestandardního jako třeba houkání alarmu nebo zablokování rádia? Děkuji za odpovědi. :kia:
Kia Ceed SW, 2011, 1.6, 92 KW, 6 st.
rank Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: Kladno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2011)
202000 km @ 7.2 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Spojka-nelze plynule přeřadit, přecitlivělý plyn, výměna

Příspěvekod Beda » 19.05.2017 18:04

Ad 3. neresit original :no: koupit treba Vartu, ktera tam bude rozmerove pasovat a bude mit podobne hodnoty, co bude mozna treba znovu nastavit po odpojeni baterky je popsane v prirucce z vozu :idea: baterku ti muze nainstalovat jakykoliv servis, ktery to bude ochotny udelat a pak jsi kryty i vuci zaruce :yes:
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8280  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Spojka-nelze plynule přeřadit, přecitlivělý plyn, výměna

Příspěvekod rank » 22.05.2017 19:18

Tak jsem trojku vyřešil, jak jsi radil. Ušetřil jsem asi 50%. Bylo potřeba pouze nastavit hodiny a vynulovaly se některé hodnoty z palubního počítače. Co se týká prvních dvou bodů, vyzvěděl jsem, co zde na fóru již asi mnozí vědí: Plyn je samozřejmě elektronický a spojka je hydraulická, tzn. že nelze nic nastavovat a bohužel je třeba si zvyknout na to, jak to je.
Kia Ceed SW, 2011, 1.6, 92 KW, 6 st.
rank Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: Kladno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2011)
202000 km @ 7.2 l/100km

Re: Spojka-nelze plynule přeřadit, přecitlivělý plyn, výměna

Příspěvekod Polsondeside » 30.05.2017 15:13

Bod 1
Spojka není špatná, je prostě jen jiná, je to vlastnost vozů Kia a Hyundai. První dva měsíce jsem se trápil s rozjezdy jak v autoškole. Velmi nelehko se zvyká na záběr spojky nahoře a současně citlivý elektro plyn. Spojka štelovat nejde a po roce mohu potvrdit, zvykneš si a auto řadí bez škubnutí, jen je nutné vychytat techniku. Ale jsou dni, kdy více přemýšlím a auto nic neodpustí.

Bod2
Nedá se s tím nic dělat. Opět jen o zvyku. Plyn má skutečně nástup v první třetině a pak je gumový. Za tím samozřejmě jde ruku v ruce atmosférický motor, prošlápneš plyn, nic se dlouho neděje a jakmile atakuje 3000 otáček a více, ihned chytne další dech. Je to prostě atmosféra.

Bod 3
Baterii jsem koupil Vartu, která se vešla do původního obalu. Hodně jsem sledoval startovací proud, čím vyšší, tím lepší pro auto hlavně v zimě. Cena cca 2.200.
Sportage 2016 IV 1.6 T-GDI GT-Line + packet TECH; 16 000Km
Nejezdím, nejezdím, taky to nehuntuju
Polsondeside Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 793  Témata: 29
Registrován: 19.03.2016
Bydliště: Bydžovského  Czech Republic (cz)

Kia Sportage IV (2016)
16000 km @ 8 l/100km


Zpět na ceed

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé