Ahoj,
jako čerstvý majitel Kia Ceed 1.6 SW, r.v.2011 mám na vás tři dotazy, na které jsem na fóru nenašel přesnou odpověď.
Původně jsem si myslel, že jde jen o zvyk, ale po cca 14 dnech musím konstatovat:
1. Spojka je prostě divná, zabírá snad až na moc velkém rozsahu, nelze svižně přeřadit tak, aby to bylo plynulé. Buď je to za cenu škubnutí nebo naopak zbytečného vytočení otáček motoru při záběru spojky. Je toto vlastnost Ceeda nebo by šla ta spojka lajcky řečeno nějak přitáhnout? (Spojka neprokluzuje)
2. Plyn vyčerpá velkou část svého potenciálu už řekněme v první čtrtině chodou, dá se na to zvyknout, ale znesnadňuje to plynulou regulaci, taky jde zbytečně zlehka. Buď se dá rozjet vyloženě lážo plážo anebo protočit gumy. Něco mezi tím z toho těžko dostanete. Máte to taky tak u svých aut, dá se s tím něco dělat? Je jasné, že každé auto má citlivost spojky a plynu trochu jinak, ale zatím jsem si u každémho auta zvyknul během chvilky, narozdíl od Ceeda.
3. Při jarní servisní prohlídce mi dopuručili výměnu akumulátoru, dle jejich zkoušky je na třetině normální kapacity. U nich by stála výměna stála 3000,- Označení akumulátoru je MF36-21GL 12V RC:80min CCA-410A. Dle informací z fora se má jednat o aku s kapacitou 45AH, vybíjecí proud410A. Aku s kapacitou 45AH se dá koupit i "značková" do 1500,-, pokud má mít ale vybíjecí proud 410A nebo lepší, musí se jednat o aku s vyšší kapacitou, které stojí spíš 2000 nebo víc. Pak už ta úspora asi nemá smysl, vzhledem k tomu, že by se pak mohli v Kia servisu vymlouvat na neorigální baterii v případě uplatnění nějaké reklamace. Doporučujete nějakou konkrétní baterii? V případě samovýměny je třeba se obávat něčeho nestandardního jako třeba houkání alarmu nebo zablokování rádia? Děkuji za odpovědi.