Stránka 1 z 2

Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 19:23
od ftm2401
Cee´d ( benzín 1.4, 77kw, r.v.2008) po zahriatí mierne nad 85°C motor zdochne ak nie je stlačený plynový pedál. Deje sa to pri dosiahnutí vždy tej istej teploty. Následne má problém naštartovať - musím použiť plynový pedál a od toho momentu kolíšu otáčky približne medzi 800 a 1300 niekedy aj 20 sekúnd. Pomôže zhasnúť a znovu naštartovať motor. To už štartuje normálne, takmer ihneď a motor tiež ide v poriadku. Voľnobeh od nova cca 600-650 ot./min. Menil som už sviečky, relé palivového čerpadla, premeral som cievky aj snímač teploty chladiacej kvapaliny. Nikde neviem nájsť chybu. Kým sa motor nezohreje môže ísť aj na voľnobehu, ale keď dosiahne danú teplotu zhasne.

Streto sa s tým už niekto?

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 20:37
od Berka
Jakým způsobem je tam řešena regulace volnoběhu? Je tam servomotorek na škrtící klapce, nebo obtokový ventil přes který proudí vzduch čistě pro udržení otáček? Vyndat těleso klapky a vyčistit co je potřeba. Možná to pomůže.

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 21:02
od Symber
Měl jsem něco podobného. Sice na Fabii, ale skoro stejný problém. Zanesená vzduchová klapka. Po vyčištění bez problémů. Je na to nějaký sprej, ale já to dal do servisu. Stejně to dělali tím sprejem. Údajně je lepší to vymontovat a vyčistit, ten sprej to sfoukne do motoru. Ale v servisu říkali, že to problém nedělá. Demontáž, vyčištění, montáž by byla podstatně dražší. Nebo sám (prý to není složité), což není pro mě technického antitalenta.
Jo a v servisu na to nemohli přijít - žádný zápis o chybě v řídící jednotce. Musel jsem hledat po netu a říct jim co chci udělat.

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 21:09
od ftm2401
Ak som pochopil správne, je tam ten obtokový kanálik na vrchnej nad škrtiacou klapkou. Tá časť sa tiež dá otvoriť tak som ju vybral a prečistil sprejom. Klapku som prestriekal namontovanú na motore, tú som nevyberal. Skúsim asi ešte raz s tým, že ju vyberiem.

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 23.09.2018 10:42
od rudolf.tomka
https://www.euautodily.cz/dil/meat-doria/7757460 asi tento typ , a prestriekať tieto kanáliky sprayom na čistenie škrtiacej klapky napr. https://bbautodiely.sk/kozmetika-a-chem ... amba-500ml

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 23.09.2018 15:17
od ftm2401
Mám presne ten typ na obrázku, ďakujem. Dnes som to už všetko opätovne prečistil čistiacim sprejom, ale už som klapku čistil, pri vypnutom motore z vnútornej aj vonkajšej strany a tiež kanáliky na riadenie voľnobehu. Problém však pretrváva. Použil som sprej "Carb and EGR cleaner pro". Podľa popisu je vhodný aj na škrtiace klapky.

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 03.10.2018 19:39
od ftm2401
Tak už skúšam všetko možné aj nemožné, každú radu zvažujem a tak som dnes vymenil filter paliva a palivové čerpadlo. Nepomohlo. Nenapadá ešte niekoho niečo? Vďaka.

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 04.10.2018 18:01
od therion
lambda sonda?

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 17.10.2018 08:10
od only_one
kouknul bych se ještě na teplotu nasávaného vzduchu, zdali to nelže
Lambda sonda nemá na starování vliv, konfigurace pro start nezáleží vůbec na lambdě, ta v tu dobu nemá co sledovat. Především chyba lambdy a výchylky řízené směsy jsou ostře sledovaná věc, Mill by svítil kdyby byla lambda KO
Je nutné mít tlak paliva v railu, je nutné zjistot teplotu motoru a vzduchu a podle toho nastavit sytič a startovací bohatost směsy, je nutné mít v pořádku časování zapalování.

Pokud je klapka vyčištěná, je těsné potrubí a někde se nepřisává falešný vzduch, máme tlak paliva, tak bych to viděl na nějaké čidlo teploty co mate jednotku a špatně ovládá klapku vzduchu a tedy i bohatost směsi čemuž odpovídá popis, že je nutné šplapat na plyn a tedy pohybovat s klapkou.

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 17.10.2018 08:12
od only_one
druhý můj typ by mohlo být čidlo pozice klikového hřídele, které bez správné funkce dokáže motor i zhasnout

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 18.10.2018 17:57
od therion
only_one píše:kouknul bych se ještě na teplotu nasávaného vzduchu, zdali to nelže
Lambda sonda nemá na starování vliv, konfigurace pro start nezáleží vůbec na lambdě, ta v tu dobu nemá co sledovat. Především chyba lambdy a výchylky řízené směsy jsou ostře sledovaná věc, Mill by svítil kdyby byla lambda KO
Je nutné mít tlak paliva v railu, je nutné zjistot teplotu motoru a vzduchu a podle toho nastavit sytič a startovací bohatost směsy, je nutné mít v pořádku časování zapalování.

Pokud je klapka vyčištěná, je těsné potrubí a někde se nepřisává falešný vzduch, máme tlak paliva, tak bych to viděl na nějaké čidlo teploty co mate jednotku a špatně ovládá klapku vzduchu a tedy i bohatost směsi čemuž odpovídá popis, že je nutné šplapat na plyn a tedy pohybovat s klapkou.


Vzdyt pise, ze mu chcipe po zahrati, tak to lambda klidne muze byt. Dokud je motor studeny jede syceni podle tabulkových hodnot, jakmile prohreje kat zacne vycitat lambdu a pokud je mimo rozsah korekci tak motor zdechne. Stejne tak pokud je spatny MAF nebo MAP sensor eventuelne netesnost v sani.


cidlo klikovky muze byt , ale to většinou blbne i při jizde.


Zkus ještě vysunou a nasunout při vypojenem akumulatoru všechny konektory na motoru. Tako jsem "opravil" několik frantiku , kteří mají s kvalitou konektoru potize. Staci blbec který vyšpricuje motor vapkou a je vymalovano.

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 19.10.2018 18:42
od ftm2401
Ďakujem za všetky rady, zajtra skúsim tie konektory.
Lambda vyzerá byť mimo podozrenia. Pri odpojenej sonde robí presne to isté, ako pri zapojenej - teda vyššia spotreba, ale to je pochopiteľné.
Už sa k tomu zhasínaniu na voľnobehu pridalo aj občasné zhasnutie za jazdy. Prejaví sa to len prebliknutím kontroliek, mierným trhnutím a hneď zasa naskočí, nakoľko je to vždy pri konštantných otáčkach niekde na rovinke. Ani nestihnem zareagovať a motor sa v podstate "roztlačí", naskočí a zas ide v poriadku. Skúsim nájsť aj nejaké návody na premeranie snímačov, či sú v poriadku.

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 19.10.2018 19:11
od ftm2401
...ešte mi napdlo, nemáte niekto skúsenosť s poruchov snímača impulzov kľukového hriadeľa? (39180-2B000) Ako sa to prejavije, ak je zlý?

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 21.10.2018 13:07
od therion

Re: Zhasínanie motora po zohriatí

PříspěvekNapsal: 22.10.2018 10:44
od only_one
no vždyť říkám čidlo klikovky :-D za tepla