Ja jsem taky uvazoval a i trochu pochyboval nad automatem 7DCT stejne jako cdkia. Bal jsem se hlavne toho, ze po uzivatelske strance nic neziskam a ze si zadelam jenom na potencialni problemy s velice slozitou dvojspojkovou prevodovkou, kterou nebude kryt zaruka, anebo ze v zarucnich podminkach bude jedna hvezdicka * vedle druhe, co vse zaruka nekryje
Tedy moje obavy byly dve, spolehlivost + kazdodenni uzivani.
Kazdopadne jsem cet fora jak tu, tak i celkove na internetu a pak jsem se sel projet s Ceed/Ceed SW III 1.4TGDI 7DCT a take s Proceed GT 1.6 TGDI 7DCT a srovnal to s Ceed GT manual a Proceed GT manual a prisel jsem k zaveru, ze z uzivatelskeho hlediska je lepsi, ve smyslu, pohodlejsi, rychlejsi a i vice usporne mit 7DCT.
- podohlnejsi proto, ze jezdim vetsinou mesto asi 2/3 casu a 1/3 casu dalnice. Ve meste to je jasne, pohodicka v kombinaci 7DCT + autohold. Na druhe strane priznavam, ze i kdyz je autohold aktivni, ze stojis v zacpe a autohold je zeleny - tedy nemusis mit nohu na brzde, auto stoji samo, porad je v mode Drive a tudiz ma zarazenou jednicku. Na par chvil to nevadi, spojka nepachne, nic nedrnca ale pri nekolikaminutovem stani davam neutral a motor bezi, nebo to pres start - stop na tech par minut vypnu, tedy pokud jsme zrovna nedojel pilu z dalnice anebo okresky a turbo potrebuje dochladit
Do mesta bych ale jako idealni automat videl automat CVT, jednou jsem to ale zkusil, proste mi to nesedlo.
- rychlejsi, ano dvojspojka 7DCT je velice rychla a dovolim si rict, ze ani kdybych mel ty nejlepsi vlohy na razeni, tak rychle nedokazu s prevodovkou a spojkou pracovat, jsou to radove stovky milisekund. Navic padla pod volantem umoznuji rychle podrazeni, treba dolu kopcem, anebo rychle podrazeni ve smyslu bezpecneho predbihani a pod...
- vice ekonomicka, prvnich 2000km jsem jezdil hlavne dalnice a okresky, paradoxne opak toho co vetsinou jezdim, pri maximalnich povolenych limitech jsem se dostal s 1.6TGDI na prumer 7.2L/100km a spotreba pada jak se motor zajizdi (s 1.6 GDI 99kW v Ceedu jsem mel prumer po 5 letech 6.8L/100km). Neverim ale, ze dosahnu vyrazne min, proste 150kW musi mit nejakou spotrebu ... Kazdopadne pri 130km/h na 7. stupen motor toci 2750rpm. Na 140km/h dle tachometru toci rovnych 3000rpm. S manualem je to o stovky rpm vic.Konec koncu tu lepsi spotrebu u 7DCT podporuji i recenze a stroha cisla od vyrobce, staci mrknout na srovnani spotreb a akcelerace z - 100km/h a je to tak i dle mych zkusenosti.
V normal rezimu prevodovka prerazuje dle okolnosti, ale na rovine vetsinou kolem 2000 - 2100rpm a drzi pri bezne jizde motor do 2000rpm, dolu kopcem podrazuje sama, i kdyz zrovna nenaznacuju zpomalovani brzdou, proste jen pustim plyn.Sice brzdeni motorem pak neni vyrazne, ale je tam. Pokud pribrzdim, tak citim vyraznejsi podrazeni a citelne pribrzdi motorem. To same do kopce, prevodovka nepodradi zbrkle, ale opre se do kroutaku, potahne, kdyz jdou otacky vyrazne niz, pak podradi, ale zadne kopance, zadne nechutarny s kvaltama se nekonaji ani do kopce, ani z kopce:))) Jak vyjedu kopec, pak si prevodovka dolu kopcem zas hodi vyssi kvalt a pak souvisle podrazuje dle rychlosti. Ale pokud by cokoliv nesedelo, na to jsou tam ty padla, popripade manualni mode, kde si vyklopis radici paku k sobe a radis si sekvencne a tehdy Ti prevodovka do razeni nekeca, s vyjimkou extremniho poddaceni a pretoceni motora do cerveneho pasma - jako ochrana pro sebe
Nekdo i psal, prej se to nejak uci dle jizdy, nevim, je mozne ze ta "mechatronika" to umi, ale zatim mam malo tisicovek km na posouzeni takoveho stavu. Kdyby se normal mode zdal moc normal
, pak je tu sport, kde otacky drzi vyssi a pada pomaleji... Normal je spise "Eco focused". Kdysi jsem byl jasnej zastance manualu, ale ted uz to tak neni.
Jedinou otazkou zustava spolehlivost, jde o suchou dvojspojku, kazdopadne to neni DSG a proto necekam, ze by se to polamalo tak rychle
Snad jsem nekomu mozna malinko pomoh s rozhodovanim a podelil se trosku o muj pohled na vec spolu s praktickymi zkusenostmi ohledne 7DCT(2019).