Možná to někomu pomůže.
Na jaře jsem byl při garanční prohlídce v KIA upozorněn, že jsou ojeté přední desky a že mi za něco přes 2000,- Kč + práce dají nové.
S díky jsem odmítl.
Doma jsem začal pátrat po internetu a nakonec jsem se rozhodl pro Meyle PD za něco přes 500,- i s poštovným.
Koupil jsem je hodil do garáže a zapomněl na ně.
Minulý pátek jsem jel domů z práce a po prudším přibrzdění mi začalo pískat od předního kola. Hodně nepříjemný pískot, který byl s každým přibržděním ještě intenzivnější.
Říkám si, že desky asi už odešly, ale že by to byl plech na plech?
No nic. Mrkl jsem na YT, jak se to mění a vyrazil s pískotem do garáže. Výměna je opravdu pohoda (po sundání kol stačí 14 mm klíč a šroubovák) a přestože jsem to na KIA ještě nedělal, za necelou hoďku byly obě kola hotové.
Pískot byl způsobený plíškem, který je na vnitřních deskách a který se po dostatečném ojetí obložení začne dotýkat kotouče. Já měl tu smůlu, že zrovna jeden vodící trn plovoucího třmenu jsem měl zatuhlý a tak se deska s tím plíškem nechtěla od kotouče odlepit po odbrždění, takže to řvalo celou cestu.
Trn jsem vytáhl (bylo potřeba klíče a vytočit ho jak byl zatuhlý) přebrousil smirkem, pořádně utřel, namazal a dal zpět. Teď už chodí hladce.
Něco k novým deskám. Po zajetí jsou to pěkné jedovky. Musím říct, že účinnost je tak návyková, že uvažuji o stejných i na zadek, přestože zatím nejsou potřeba.
Sice se trochu bojím o kotouče, ale třeba to nebude tak horké. Každopádně brzdí opravdu krásně a bez jakéhokoliv hluku.
Za sebe mohu doporučit.
Mimochodem původní desky odešly při 109 tkm.
Foto nových desek: