Stránka 1 z 4

Geometrie

PříspěvekNapsal: 09.07.2010 20:06
od Mirek28
Nechal jsem si v :kia: servisu změřit geometrii ( měl jsem trochu pocit, že auto má tendenci jet doleva). Řekli mi, že geometrie je naprosto v pořádku a dali mi i protokol o měření. Doma jsem na to koukal a opravdu u všech hodnot přední i zadní nápravy jsem byl v toleranci podle předepsaných hodnot. Někde hezky uprostřed a někde spíš blíž k hranici, ale stále v toleranci. Jen u odklonu na přední nápravě jsem zjistil, že jsem mimo toleranci.
Předepsáno je -1°00´až +0°00´ a já mám vlevo -1°01´ a vpravo -1°04´ přesto mi řekli, že geometrie je v pořádku a nic s tím nedělali.
Měřil jste někdo geometrii a jaké vám vyšli hodnoty a jaký je problém větší odklon kol ? Dá se vůbec u :kia: odklon kol seřizovat, nebo to je dané z výroby (třeba tak to měla Felicie). V pondělí se asi vydám do servisu, aby mi to vysvětlili.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 10.07.2010 14:09
od Beda
Jeste se podivej, zda na tom protokolu nemas uvedenou presnost meridla, protoze nejaka odchylka 0°01' ci 0°04' muze byt ignorovana vzhledem k presnosti meridla a chyby mereni :idea:

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 10.07.2010 16:06
od mbiron
Navic mam pocit, ze geopetrie odklonu kola je pevna, neda se upravovat. Jak pise Beda, odchylka mereni v tomto pripade je zanedbatelna.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 25.04.2011 18:28
od leonekx
Mám auto 2 měsíce (najeto cca 1500 km žádnou výraznější nerovnost jsem s tím neprojel) a taky mám pocit, že auto mírně táhne do leva horší to je za studena a když chvíli jedu tak se to srovná nevím jestli je to technicky možné, ale je to tak chystám se s tím servisu...

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 25.04.2011 22:23
od Beda
Jestli mas siroke gumy, tak to spis poznas, ale jemne korekce musim na tech nasich silnicich delat stale :|

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 26.04.2011 10:37
od vasatkoj
A dělá to jen když jedete sami nebo když sedí také stejně těžký spoluejzdec? Třeba je to tím, že víc zatěžujete levou stranu auta :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 29.04.2011 11:27
od Gustaf
Mirek28 píše:Nechal jsem si v :kia: servisu změřit geometrii ( měl jsem trochu pocit, že auto má tendenci jet doleva). Řekli mi, že geometrie je naprosto v pořádku a dali mi i protokol o měření. Doma jsem na to koukal a opravdu u všech hodnot přední i zadní nápravy jsem byl v toleranci podle předepsaných hodnot. Někde hezky uprostřed a někde spíš blíž k hranici, ale stále v toleranci. Jen u odklonu na přední nápravě jsem zjistil, že jsem mimo toleranci.
Předepsáno je -1°00´až +0°00´ a já mám vlevo -1°01´ a vpravo -1°04´ přesto mi řekli, že geometrie je v pořádku a nic s tím nedělali.
Měřil jste někdo geometrii a jaké vám vyšli hodnoty a jaký je problém větší odklon kol ? Dá se vůbec u :kia: odklon kol seřizovat, nebo to je dané z výroby (třeba tak to měla Felicie). V pondělí se asi vydám do servisu, aby mi to vysvětlili.


Po dvou letech provozu pozoruji stejný problém. Na druhé roční prohlídce jsem si proto nechal seřídit geometrii.
A nenastala vůbec žádná změna. Zpočátku se mi zdálo, že auto trochu táhne doleva, bylo třeba neustále korigovat
volantem. Jenže, když se po seřízení geometrie nic nezměnilo, tak jsem více zkoušel - třeba na rovině prudce
brzdit - a nic, auto jede rovně, jako když střelí. Spíše se mi zdá, jakoby posilovač posunul svůj "střed" někam
víc doleva. Je to možné? Teď jsem přehodil letní kola a nic se nezměnilo. Při rovnání směru zprava se volant
vrací s větší silou, než zleva a má snahu jít přes středovou polohu. Takže jej musím dřív zadržet. Zleva pak
zase do středu trochu dotočit. Auto pak ale jede naprosto rovně. Je možné, že by to mohl způsobovat posilovač?
Asi po třech týdnech po prvním seřizování jsem byl znovu v servisu a technik kroutil hlavou.
Byl jsem s ním projet i jiného CEEDa, kterého tam zrovna měli na garančce a to samé. Zprava šel volant
s větší silou zpět až do středu a zleva jej bylo třeba dotahovat.
Pak mi udělali znovu kontrolu geometrie a zase bez výsledku. Ještě pro úplnost dodám, že auto se takto projevuje
rovnoměrně zatížené, se správným tlakem v pneumatikách a na rovné cestě.
A ,že by se špatně sjížděly gumy, se mi nezdá. Ještě navštívím servis, ať přemýšlějí.
Zajímalo by mě, jestli má ještě někdo podobnou zkušenost. Mám ještě jedenáctiletou feldu a s ní jsem nikdy
nic podobného nezažil. Pravda, felda nemá posilovač.
Pro zajímavost přikládám oba protokoly z měření.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 14.08.2011 08:35
od Marek_Km
Tak mě napadá, po zhruba kolika km by se mělo jet na seřízení geometrie a popřípadě kam - jestli do autorizovaného, nebo běžného servisu, nebo to stačí nechat zkontrolovat při garančce? Ptám se proto, protože se mě při žádné garančce (3) neptali, jesli to chci nechat zkontrolovat.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 14.08.2011 09:19
od Berka
Koukal jsem do papírů a geometrii mi měřili při druhé prohlídce. Bohužel ale nemám tak podrobný výpis jako někteří. Mám jen výpis z nějaké měřící stolice kde je sbíhavost přední a zadní nápravy + kontrola brzd (brzdná síla+ souměrnost účinku). Určitě se vyplatí maximálně po 3 letech, nebo při pocitu změny v řízení zajet do servisu. Jel bych tam kde mají špičkové vybavení, zda to je autorizovaný servis Kia nebo ne, bych neřešil. Většinou jsou takto dobře vybavené servisy Škoda, protože při velkém množství vozidel na trhu se jim vyplatí investovat do takto drahého vybavení.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 14.08.2011 22:25
od geocomp
já bych měl jeden dotaz, co má vliv na odklon kola? Mám podobný problém a technik mi řekl že by se musela vyměnit snad celá náprava a to se mi nezdá. Přece musí být způsob jak zjistit která část nápravy je špatná a musí se vyměnit.

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 14.08.2011 23:28
od dedojozef
Preštuduj si nasledovné a budeš vedieť poradiť technikom v servise http://www.autorubik.sk/technika/geometria-kolies/

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 03.12.2011 23:41
od pedro82
geocomp píše:já bych měl jeden dotaz, co má vliv na odklon kola? Mám podobný problém a technik mi řekl že by se musela vyměnit snad celá náprava a to se mi nezdá. Přece musí být způsob jak zjistit která část nápravy je špatná a musí se vyměnit.
odklon je urcenz karoseriou a dielcami k nej primontovanymi...neda sa nastavit....ak je nespravny, moze auto tahat do strany, mozu kmitat kolesa a takisto sa prejavi opotrebenie na krajoch pneumatiky

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 04.12.2011 09:44
od mbiron
Zajimava myslenka neb zcela spatna, jiste ze se odklon nastavit da a to bud excentrickym prestavenim ulozeni pricnych ramen, vyrovnavacimi podlozkami a nebo presouvanim kuloveho kloubu rizeni v spodnim rameni zaveseni kola. ;)

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 04.12.2011 22:46
od pedro82
no neviem ci tymto zmenis odklon....jedine mozno tymi podlozkami ....teoreticky je to mozne, ale na cee´de ?
kazdopadne neviem ci to niekto pouziva
ramena nie su nastavitelne a capom riadenia nastavis zbiehavost :roll:
to co je tu skopirovane zo stranky autorubik plati pre napravu s dvojitymi ramenami

Re: Geometrie

PříspěvekNapsal: 04.12.2011 23:42
od mbiron
Jiste, je to vseobecny vycuc a zalezi na druhu napravy, treba skodovka mela McPerson kde se odklon steloval excentrem:pri pohledu na Cee´da a dily ktere skladaji predni napravu nejsem schopen rict jak se zde serizuje ale pro svuj klid oslovim technika at mam taky jasno.