Též se mi stala ta situace, že zcela ztuhne pedál a auto nezabrzdí. Normálně na sněhu a pod. mi ABS reaguje standardně, prostě trochu kope, ale tentokrát po přejetí příčné nerovnosti při brždění před stopkou ztuhl pedál a s malým jakoby chrastěním auto jelo dál i po suchém čistém asfaltu. Už jsem náznaky zablokování pedálu po přejetí nerovností pozoroval dřív, ale vždy to bylo krátké přibrzdění, takže jsem to neřešil. Intenzivně zase tak často nebrzdím, spíš se snažím předvídat. Diagnostika nic neukázala, ale neměl jsem aktuální (letošní nebo loňský, to nevím) SW pro ESP/ABS, tak mi ho aktualizovali (prý to ale dávají automaticky při garančce všem).
EDIT: Tak jsem včera pořádně vyzkoušel, jak se auto chová s novým SW pro ESP/ABS. Nemohu to samozřejmě říct 100%, ale myslím, že problém se zaseknutím ABS a nebrzděním po přejetí větší příčné nerovnosti je vyřešen. Doufám. V každém případě mohu říct, že auto se při takovémto brždění chová zcela jinak. Testoval jsem to na místě, kde se mi asi před týdnem stalo, že při brždění pedál zatuhl a auto nechtělo zastavit (brzdil jsem z asi 90-100 km/h). Je tam sice čistý asfalt, ale série příčných nerovností v různé "nekvalitě" ve vzdálenosti pár metrů od sebe. Bohužel nevím, jestli by mi tam pedál zatuhl předtím vždy nebo to byla náhoda, ale prodejce mi říkal, že to místo zná a že to tam udělá každá KIA. Že když se mu to tam stalo poprvé, tak se taky vyděsil. Včera jsem to tam projel 5x. Zkoušel jsem to v různých rychlostech - poslední zkouška v asi 140 km/h (to už jsem autu věřil, tak jsem si troufal
).
Auto se chová zcela jinak a jsem nadmíru spokojen. ABS reaguje trošku později - dokonce se mi 1x podařilo na chvíli rozpískat pneumatiky... To by se asi nemělo stát
, ale já moc velký přítel ABS nejsem, takže mi takové nastavení nevadí a jsem radši, když zareaguje zpožděně, než aby reagovalo přehnaně. Při přejetí nerovnosti ABS velmi krátce zareaguje a po přejetí se hned "vyplo", dokud za chvíli nenásledovala další nerovnost. Takže za mě to vypadá hodně dobře. Jednou jsem pak pro zajímavost zkusil brzdy na těch nerovnostech zcela vší silou zadupnout (což jsem předtím za ty 2 roky snad ani nikdy neudělal - nebyla naštěstí taková potřeba) a ABS zareagovalo naprosto správně, citlivě vibrovalo a auto při tom hodně rychle zastavilo a hned se rozblikaly i výstražné blikačky
Samozřejmě nemůžu zcela vyloučit, že se někdy náhodně ABS zase sekne, ale spíš věřím, že problém je vyřešen. Rozhodně se teď ABS chová jinak. Mám z toho velmi dobrý pocit. Ještě jsem zvědav, jak se bude auto chovat na nějakém nepřilnavém povrchu - kamínky, sníh, led. Jestli i tam bude nějaká pozorovatelná změna oproti předchozímu stavu.