Pokuta ano, na technické taky neprojdeš, pokud tam přijedeš bez, ale s pojišťovnou by podle mého názoru problém být neměl.
Obecně platí, že by tam musela být příčinná souvislost, aby mohli krátit plnění. Tj. když srazil divočáka, tak by chybějící snímače nestačily. Musel by mít nízký tlak v pneu a ten přispět k prodloužení brzdné dráhy (což si nejsem jistý, jestli třeba zrovna nízký tlak naopak dráhu nezkrátí
) a to být příčinou té srážky nebo vyšší škody.
Nicméně pojišťovny si čím dál více dávají do výluk technickou nezpůsobilost vozidla pro vážné a nebezpečné závady. Pokud má vozidlo takové závady, platí výluka z pojištění a pojišťovna pak už příčinnou souvislost nezkoumá.... (dobrý trik). Tady je proto více než žádoucí si pročíst podmínky smlouvy a zejména výjímky a výluky. Pojišťovny to nemají stejné...
Chybějící TPMS není nebezpečná závada. Kdyby to ale měla pojišťovna napsané na tvrdo, něco ve smyslu toho, že do výluky spadá každá prkotina, závada a porucha tak by byl problém... Nevím, jestli si už něco takového některá pojišťovna troufla dát do podmínek a jak by se k tomu potom stavěl soud.
Vymezení nebezbečných závad, které ohrožují bezpečnost provozu, jmenuje vyhláška č. 341/2002 Sb. v § 36. To jsou závady, je třeba neprodleně odstranit a rozhodně s nimi nevyjíždět:
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.8)
(2) Závadou podle odstavce 1 v osvětlení vozidla je vždy,
a) nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo alespoň na straně přivrácené do středu vozovky,
b) nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
c) způsobují-li světlomety oslnění,
d) jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené,
e) jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny tažného vozidla a přípojného vozidla.
(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy
a) prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm,
b) zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %.
(4) Závadou podle odstavce 1 na výfukovém potrubí vozidla je vždy netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla.
(5) Závadou podle odstavce 1 na karoserii vozidla nebo na jeho podvozku je vždy poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může bezprostředně ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
(6) Závadou podle odstavce 1, která má vliv na znečišťování životního prostředí, je vždy zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků.
(7) Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy,
a) je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,
b) obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky) kostru pneumatiky nebo ji narušují,
c) jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě, nejde-li o nouzové dojetí.
(8) Závadou podle odstavce 1 je vždy překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle zvláštního právního předpisu.3)
(9) Závadou podle odstavce 1, která se týká spojení dvou nebo více vozidel do jízdní soupravy, je vždy porušení požadavků na vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.
(10) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo (například prasklé brzdové hadice) nebo hrubé závady na řídicím ústrojí (například zjevné deformace a nadměrné vůle), je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
Snímače tlaku tam nikde nevidím... (a byl by to tady nesmysl, aby tam byly nebezpečnou závadou, když navíc většina aut je ani nemá...)