Zdravím. Jak jsem už napsal v sekci "Termín dodání" jsem od 6.5.2010 také majitelem Vengy. Je bílá, 1,6 CRDi, Comfot plus. Takže přidávám své první dojmy. Ty jsou vesměs pozitivní a jsem nadšen. Ale jsem puntičkář, takže budu i trošičku rýpat. Podvozek je opravdu tvrdý, ale tichý. Tvrdost mi vadila ovšem jenom na velmi rozbitých cestách. Jinak jsem odškolený Hondou.
Honda sice sedí lépe, ale je nižší a má víceprvkovou zadní nápravu. Takže si myslím, že Venga sedí výborně a zadek odskakuje pouze na vetších nerovnostech. Tedy nic co by mi vadilo. Ze závodění jsem už vyrostl a když, tak si to užiju v práci. Řízení je hezky přímé, ma málo otáček mezi krajními rejdy a je to fajn. Volant tak akorát. Řazení by mohlo jít lépe, ale snad to ještě trochu povolí. Uvidíme. Jinak interiér paráda a vůbec mi nevadí, že nemá měkké plasty. Ale jednu připomínku bych měl. Venga má krásný sklopný klíček, něco jako made in Škoda (produkt Germany)
. Ovšem spínací skříňku jim asi dodává nějaký výrobce z bývalého USSR. Dost mě pobavilo, když jsem v místě zámku uviděl poctivý kus železa a v něm...žádné odlité nápisy OFF, On a podobně, ale klasickou díru po důlčiku. Nevadí mi to, ale v autě za 400 litrů? No a pohled z místa spolujezdce na toto řešení... Ale to je opravdu maličkost. Jinak mě čekalo další zaskočení po otevření kapoty motoru, kde není u dieselu žádná hluková izolace. Bylo mi tvrzeno, že diesel to má. Pravdou je, že motor má traktorový zvuk zhruba do 1800 ot. a kolem 2000 už je klid. Co se týče laku, je dle mého názoru asi vodou ředitelný, a proto je v něm na sluníčku vidět trochu taková ta pomerančová kůra. Prostě dolíky. Nevýhoda vodou ředitelných laků. Měl jsem možnost vidět spodek vozu u prodejce na rampě, musím říct, že ochrana podvozku celkem ujde. Slovo celkem berte z mého pohledu ne moc vážně, já každé auto stříkal sám a asi vždy dvojnásobným množstvím, než používali ostatní.
Jenom mě trochu zarazilo, když jsem si na auto dával nová, krásná 16" kola, že v místě prahů, kde byl zvedák ze servisu, se tento zvedák opírá o ten zfalcovaný plech a ...............ono to tam bylo odřené. No odřené, přesné bych řekl, že lak byl starý jenom 14 dní a nebyl ještě vytvrzen, tím došlo ke sloupnutí vrstvy, bílé barvy a ta je nyní taková pružná, jako by to byla gumová slída, nebo co. No a pod ní je vidět šedý plech. Nevím jestli to je ještě nějaká barva, nebo už rovnou pozink plechu. Takže se chystám do servisu se na to poptat. Když nic, kupuji gumoasfalt, co doporučuje KIA a dám tomu ze spodu pořádnou vrstvu.
Najel jsem do teď 60 km a čekám na techničák, abych to mohl dát na značky. Spotřeba průměr, co píše počítač 6 l. Jen velmi krátké trasy, hodně kopčeků a město. Takže, abych to shrnul jsem nadšený, až na pár maličkostí, přes které se dá lehce přenést. Jen ještě ošetřit ty drobné oděrky po zvedáku.
Už ať mám značky a mohu se jet projet někde dále! Krásný den a bezpečné kilometry přeji všem z klubu!
Ať autička dobře slouží.