Ještě k ceně garanček. V té ceně není jen olej (ikdyž tvoří podstatnou část ceny a je pravda, že na tom si servisy mastí kapsy, protože cena za 1 l z 200 l sudu je cca 40 % toho co účtují - 6O % jim jde do kapsy - záleží jaké mají množstevní rabaty). V ceně je i výměna ojejového a pylového filtru, napojení na počítač s vyčtením závad a dalšího o čem ani nemáme páru, kontrola podvozku, motoru, potrubí, desinfekce klimatizace, kalibrace snímače ESP, promazání zámků, atd. Udělá to vše soukromník v garáži navíc často bez jakékoliv diagnostiky ? Normovaně je na to čas cca 1,5 hod, což při ceně cca 6OO Kč/h dělá necelých 1OOO Kč za práci + materiál (nejdrašší ten olej). Cena za práci tvoří vždy asi tak 1/3 ceny.
U prohlídky v tzv. sudých se přidá výměna svíček a chladící kapaliny (po 40 tis. se mi zdá obojí také předčasné), výměna brzdovky a norma na práci vzroste na 2,5 hod.
Vím že jsou to docela pálky, ale když jsem zajel do tzv. garážového servisu, tak tam chtěli také 490 Kč/h a měnili přední péra cca 3 hodiny.
Také bych chtěl mít 600/hod. (řadoví doktoři je u nás asi na výplatní pásce budou brzy mít a možná ještě více), ale popravdě ten servis musí investovat do zařízení (zdviháky, výbava, přístroje , revize, metrologie, atd.), proškolení mechanika, aby měl dále na investice a mechanik z toho má jen zlomek. je pravda, že chudý nebo krachující servis se i přes krizi bude těžko hledat.
Rozepsal jsem se jako kdybych tu zlodějnu obhajoval, ale jen je třeba si vše porovnat a kvůli tomu, že ušetřím 1000 Kč, nebo nebudu některé předepsané úkony dělat přijít o záruku
Ať si to každý udělá dle svého.
Krédo prodejce je - když máš na auto, musíš mít i na prohlídky, jinak máš smůlu.