Obávám se, že se toho moc nedovíme. Teď jsem dočetl zatím nejdelší test na
http://magazin.auto.cz/testy/test-kia-venga.html ale zdá se mi, že je to pořád to stejné, jeden to opisuje od druhého, a sem tam přidá nějaký vlastní dojem. Opět mě tam naštvalo konstatování: „Nastupování na přední i zadní sedadla je pohodlné a nevyžaduje větší námahu ani od méně pohyblivých pasažérů staršího data narození.“ a „Rozsahy seřízení sedadla i volantu jsou velkorysé, nemáme obavu o to, že by nadprůměrně rostlí řidiči nenašli optimální polohu za volantem.“
Za takové nesmysly bych těm pisálkům nejraději nakopal. Jak u Fabie, tak u Vengy nastupuji ve dvou etapách. V první etapě strčím do auta pravou nohu, pak se ohnu a vložím tam tělo s hlavou. V této etapě je nastupování do Vengy pohodlnější díky výše umístěným sedadlům. Venku zůstala levá noha. Pak nastává druhá, obtížnější etapa, která je stejná jak u Vengy, tak u Fabie. Pomocí rukou, vzpírání se na sedadle a za použití násilí narvu levou nohu s artrózním kolenem dovnitř. Přitom by stačilo po první etapě odjet sedadlem o deset centimetrů dozadu, pohodlně vložit levou nohu a zase sedadlo přitáhnout. Takže musím prohlásit, že jak pisatelé testů, tak konstruktéři jsou ….(zde bych použil vulgární výrazy, ale je to zakázané). Poznámka: Mluvím o autech kolem 300 000 Kč, možná do nějakého milionového auta se dá nastoupit pohodlně.
Tak jsem se vyplakal z jedné bolesti a ještě jedna, týkající se dokumentace. Když jsem se chtěl podívat do návodu k obsluze, bylo mi řečeno, že ho dostanu až si koupím auto. To se mi nejeví příliš seriozní od výrobce, když Škoda auto má na svých stránkách podrobné návody k obsluze.