Stránka 2 z 17

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 30.01.2010 10:45
od lebka75
příští týden v AS bude test Vengy, tak uvidíme co nám ukážou :yes:

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 30.01.2010 10:46
od mbiron
lebka75 píše:příští týden v AS bude test Vengy, tak uvidíme co nám ukážou :yes:


Zrovna jsem to chtel napsat,byl si rychlejsi ;)

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 30.01.2010 23:57
od Standahe
Obávám se, že se toho moc nedovíme. Teď jsem dočetl zatím nejdelší test na http://magazin.auto.cz/testy/test-kia-venga.html ale zdá se mi, že je to pořád to stejné, jeden to opisuje od druhého, a sem tam přidá nějaký vlastní dojem. Opět mě tam naštvalo konstatování: „Nastupování na přední i zadní sedadla je pohodlné a nevyžaduje větší námahu ani od méně pohyblivých pasažérů staršího data narození.“ a „Rozsahy seřízení sedadla i volantu jsou velkorysé, nemáme obavu o to, že by nadprůměrně rostlí řidiči nenašli optimální polohu za volantem.“
Za takové nesmysly bych těm pisálkům nejraději nakopal. Jak u Fabie, tak u Vengy nastupuji ve dvou etapách. V první etapě strčím do auta pravou nohu, pak se ohnu a vložím tam tělo s hlavou. V této etapě je nastupování do Vengy pohodlnější díky výše umístěným sedadlům. Venku zůstala levá noha. Pak nastává druhá, obtížnější etapa, která je stejná jak u Vengy, tak u Fabie. Pomocí rukou, vzpírání se na sedadle a za použití násilí narvu levou nohu s artrózním kolenem dovnitř. Přitom by stačilo po první etapě odjet sedadlem o deset centimetrů dozadu, pohodlně vložit levou nohu a zase sedadlo přitáhnout. Takže musím prohlásit, že jak pisatelé testů, tak konstruktéři jsou ….(zde bych použil vulgární výrazy, ale je to zakázané). Poznámka: Mluvím o autech kolem 300 000 Kč, možná do nějakého milionového auta se dá nastoupit pohodlně.
Tak jsem se vyplakal z jedné bolesti a ještě jedna, týkající se dokumentace. Když jsem se chtěl podívat do návodu k obsluze, bylo mi řečeno, že ho dostanu až si koupím auto. To se mi nejeví příliš seriozní od výrobce, když Škoda auto má na svých stránkách podrobné návody k obsluze.

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 31.01.2010 00:18
od titanus
osobne si neviem predstavit nastupovat do auta v jednej etape :D aaa vlastne kecam viem - kabriolet - sup a si dnu :lol:
co sa prirucky tyka tak osobne si myslim ze ich este nemaju v takom mnozste aby daku uvolnili pre zvedavcov...pred kupou auta som u predajcu knizku studoval sice na ceed ale myslim ze KIA ako KIA ;)

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 04.02.2010 23:09
od Standahe
Tak jsem čekal, že od 1. února půjdou s cenou dolů, ale přidali jen oholenější versi Fresh - jen dva přední airbagy a bez ESC se slevou za 260.000 Kč.

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 07.02.2010 00:47
od buggy
Zdravim,

zajtra si idem prevziat Vengu TX, 1,6 benzin (stieborna farba). Budu tam 16" hlinikove disky KIA. Ani v servise mi nevedeli povedat aku roztec maju (?x16, 5x143). Rovnako ani, ci su vhodne do zimy.
Viete mi niekto odpovedat?
Dakujem.

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 07.02.2010 11:06
od luboss
buggy píše:Zdravim,

zajtra si idem prevziat Vengu TX, 1,6 benzin (stieborna farba). Budu tam 16" hlinikove disky KIA. Ani v servise mi nevedeli povedat aku roztec maju (?x16, 5x143). Rovnako ani, ci su vhodne do zimy.
Viete mi niekto odpovedat?
Dakujem.


rozteč je rovnaka ako u ceeda, či soula - 5x114,3

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 10.02.2010 00:45
od buggy
vdaka, tych 5x114,3 som uz zistil, 143 som sa sekol. Nevies aj to prve cislo? Predpokladam, ze to bude 6-7x16, ale iba hadam. Rad by som aj zistil, ci tie hliniky, ktore su pri 16" gumach na aute su vhodne aj do zimy. Na leto si chcem kupit ine hliniky a ze by som tieto vyuzil prave na zimu. Eventualne, ked sa uz pytam, ake pneu na auto davaju? Myslim znacku a typ.
Zatial to neviem, pretoze este auto nemam. Je este v predajni, ale chcem sa nan pripravit dopredu.

Vdaka moc za informacie.

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 10.02.2010 08:56
od luboss
Pravdepodobne to bude 6Jx16...rovnako ako u ceeda, origo disky budu určite vhodne aj na zimu a co sa gum tyka, tak sa mi zdá, že vengu obúvajú do continetalok

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 11.02.2010 16:36
od buggy
Vdaka za info, auto som si uz prevzal a vidim, ze som mal pravdu. Stieborna je naozaj pekna na tom aute. Na tie hliniky, co mi dali som dal obut zimne Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55 R16. Aj vo firme ich mame a kazdy ich chvali, tak verim, ze su OK.
Prve dojmy z auta velmi dobre, len subjektivne je pre mna aj 1,6 92kW nejak lenive. Pravda, este som ho nevytacal, ma najazdene cca 32km. Musim pockat.
Inak interier vyzera fajn, polokozene sedacky su tiez OK, bocne vedenie maju, vzor latky je celkom pekny. Na ciernom podklade blede nepravidelne pasiky. Palubovku mam vo farbe klavira, takze v praxi cierna. Okolo stredoveho panelu z oboch stran je zvisly leskly cierny pas. Neprekaza mi, ale nemusel tam byt. Zda sa mi, ze latka na streche je taka jemna, ze sa skoro ponici. Uvidim.

Zatial tolko. Neskor napisem dalsie.

buggy

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 11.02.2010 19:54
od rudolf.tomka
neviem z akeho auta si presadol do Vengy / ja z Feldy do SOULA / , ale máš podobný motor ako ja v SOULE 1,6 93 kW a mne sa to zdá veľmi svižné a to sme 4 v aute a v zábehu ho radšej nevytáčaj :yes: :!: , buď trpezlivý a po 2000-3000 km to pocítiš, tú slasť z akcelerácie :thu: :kia: :SK:

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 12.02.2010 00:45
od buggy
Ahoj,

do Vengy idem z Fiat Punto II, 16v 1,2l (59kW). Nepamatam si hmotnost, ale je dost pod tonu. Naviac ma tento Fiat genialne sprevodovanie, ktore ma dostatocny vykon od 1500 ot. a vyborny od 2500 ot. Taha do cca 5500 ot. S tymto motorom som siel aj vyse 200km/h (to zerie daleko nad 10l), ale hlavne ma pri 130km/h cca 3000 otacok a aj v meste nebol problem jazdit pod 5l spotreby. A super odhlucnenie. Aj vyfuk tichy. Skratka genialne auto. Uz len pikoska, vonu noveho auta malo skoro 3 roky. Nechapem ako je to mozne. No a zive ako srsen.
Taliani nie su znami svojou kvalitou pri tvorbe masovych aut, ale aj v tomto som mal stastie a Punto bolo v servise iba raz s prevodovkou, ktoru som mozno ponicil sam a potom s vyfukom, ktory mi prehrdzavel po cca 100 000 km. Inak nic vacsie.
Uz ked som ho kupoval, tak som sa don zalubil a teraz som zazil nieco podobne s Vengou. Ja si pockam na zabeh a potom dufam, ze ma ani Venga nesklame svojim vykonom.
Ludia okolo mna tvrdia, ze je to uz teraz zive ako treba, ale mne to naozaj prijde este trosku lenive. Mozno je to tym rovnomernym tahom vo velkom rozsahu otacok. Este som s nou nesiel 130km/h, ale dufam, ze sa neprejavi problem ako na Cee'd 1,6CVVT kde bolo od 120-140 hrozne dunenie motora. Robia to vsetky Cee'dky, alebo iba predvadzacia?

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 12.02.2010 16:05
od titanus
@buggy

to je podla mna subjektivne...kazde auto cim rychlejsie ide tym viac huci no viac ako hukot motoru je pocut obtekanie vzducho okolo karoserie...a nato tam je to radio - kolecko do prava a je po hluku ;) zial nemame auta za milion aby sme si mohli sepkat pri 140km/h takze treba zohladnit aj cenu auta, ktora sice nie je mala no ani zdaleka nie najvyssia :)

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 12.02.2010 16:42
od mbiron
titanus píše:@buggy

to je podla mna subjektivne...kazde auto cim rychlejsie ide tym viac huci no viac ako hukot motoru je pocut obtekanie vzducho okolo karoserie...a nato tam je to radio - kolecko do prava a je po hluku ;) zial nemame auta za milion aby sme si mohli sepkat pri 140km/h takze treba zohladnit aj cenu auta, ktora sice nie je mala no ani zdaleka nie najvyssia :)



S tim naprosto souhlasim, ono je neco jineho auto za 180 tisic neco za 350 a neco za dva miliony. Pokud budeme srovnavat auta stejne kategorie jak financni tak tridu tak pak muzeme hodnotit ano to je hlucnejsi a to naopak. Muj nazor je ze Cee´d je v celku tiche auto i kdyz jsou urcite otacky kde se zda motor ponekud hlucnejsi. Nekdy mam pocit ze je hlucny i podle pocasi nekdy je velice tichy a nekdy se zda ponekud hlucnejsi ale to je jen muj nazor.

Re: Kia Venga

PříspěvekNapsal: 12.02.2010 18:33
od rudolf.tomka
podľa mojho názoru má vplyv na hlučnosť samozrejme aj dôkladné odhlučnenie kabíny / čo v SOULE trošku podcenili, ale na jar stým niečo udeláme /, a teraz v zime aj "zvuk" zimných pneu , stav vozovky, čo sa týka hlučnosti, mne sa zdá moj :kia: SOUL :SK: najhlučnejší :? v otáčkach 3000-3500 ot. resp. pri rychlosti 100-120 km v piatom prevodovom stupni, postupne ho už aj občas vytočím na 4000-4500 ot. a je to iná báseň :thu: ako vo Felde, kde som myslel, že sa mi auto rozpadne na ceste :lol: