Zdravím pánové. Tak opět malý příspěvek ke spotřebě. Včera jsem jel do Brna a zpět. Takže cesta z Havířova do Ostravy cca. 26 km a potom na dálnici přes Olomouc do Brna. V Brně jsem najel nějakých 26 km. Z Brna zpět stejnou cestou. Tankováno na Benzine Top Q +VIF stejné čerpadlo, první vypnutí. Z plné nádrže do plné. Kola 205mm šíře (205/55/R16) a tlak 2,2. V autě žena a dcerka (25kg-spíše příruční zavazadlo). Po celou dobu klima a tempomat na tachometrových 130km/hod. Vyjížděl jsem kolem 12 hod. zpět dorazil kolem 18 hod., provoze místy silnější ale jinak v pohodě. Teplota mezi 25-29 °C. No a co psal PP během cesty? Do Ostravy jsem vjížděl s PP 6,1. V Olomouci ukazoval PP 7. Do Brna při vjezdu ukazoval PP 6,9 a z Brna když jsem vyjížděl tak bylo na PP 6,8. Do Ostravy jsem dojel s údajem na PP 6,5. Ta samá hodnota byla i při příjezdu na pumpu co jsem doplnil palivo po okraj. Takže celkem najeto 372 km při spotřebě dle PP 6,5l/100km a dle skutečného dotankování a kalkulačky je průměr 6,22 l/100km. Z toho 78 km mimo dálnici, město a mimo město. Celou cestu tempomat jen při nutnosti zpomalit, nebo předjet jsem jej vyřadil. Dokonce v úseku Olomouc - Brno, kde je po většinou rychlost 100 km jsem jel 130 km, aby to bylo objektívní. Naštěstí ne s obvyklými Stefiho následky. Jinak takový pirát nejsem a ani nemohu být. Co mě překvapilo, že když jsem měl nutnost zrychlit, třeba nalepené auto (obvykle koncernu VW
) za zády a šlápl jsem na plyn, tak to nezrychlovalo tak dobře, jako když jsem měl zaplý tempomat a zrychlil jsem přes něj posunutím páčka RES +. To to jelo, jako by to mělo o 20kW více. Tak nějak nechápu, proč nemám stejný výkon na kolech při předjíždění i za pomoci plynu, tedy šlápnutím na pedál. Prostě to jelo na zrychelní na tempomat o dost lépe a to fakt citelně. Nicméně tohle pozoruji od novoty. Když se podívate na
http://www.spritmonitor.de tak uvidíte, že patřím k těm šetřivějším při jízdě, tedy normální jízda ne závodník. Ale i tak si myslím, že bych se měl vlézt s tímhle autem a motorem do 6 litrů max.! Bohužel to Kia neumí. Tedy alespoň s tímhle motorem. Takže z mé strany trochu zklamání. Dnes jsou auta co umí s benzínem dálnici kolem 7 (ano aerodynamika Vengy je na prd). Takže rentabilita nafty od Kie (myslím s tímto motorem) je v nedohlednu. A výkon má tenhle motor jen papírový. Skutečně to zas tak dobře nejede. Do 100km je to celkem raketa, ale pak tomu dochází dech. Na 6°rychlost ze 110/ to roztáhnout nahoru už musíte na podlahu a při tomhle výkonu bych čekal živější reakci. Nicméně ta reakce se dostaví, když provedete zrychlení přes tempomat páčku RES +! Takže někde inženýři Kie udělali nějakou nelogiku v ovládání. Jinak si to neumím vysvětlit. Závěr je takový, že tahle spotřeba je u tohoto auta normální a nic s tím neuděláte (opět se mi potvrdilo klima+130 a je tam kolem 6,3). Pokud chce jet člověk pod 6, tak musí držet rychlost tak do 110 km/hod. max. Každopádně doporučuji kouknout na srovnání spotřeby na
http://www.spritmonitor.de. Jsou tam všechny modely od Kie. Tak se můžete srovnat, jak na tom jste s reálnými údaji a ne jen nepodloženými tvrzeními, jedna paní povídala, protože PP je naprosto přesný.
U mě máte u údajů i údaje PP. Je to vpravo šedá ikona na konci řádku. Takže Venga moc hospodárná není, zejména na dálnici (tak uvažuji kam je toto auto určeno, když na dálnici to žere a ve městě to netlumí, protože podvozek je tuhý jako na závodním autě??? Tam u Kie snad ve vývoji chlastají). Zajet pod 6 umím bez problému mimo dálnici, ale i tak je to hodně odříkání a nic moc jízda (ale plynule lze i dost pod 5,5). Tak ať vám to jezdí pánové! Hlavně bezpečně a v pořádku bez poruch. A dovolenou ve zdraví!!!
Hezké léto přeji všem.
P.S.: Chorvatsko jsem jel s Vengou 2 x ale vždy přes slovensko-dálnice na Bratislavu ze Žiliny, potom maďarsko po okreskách a dálnice až v Chorvatsku a vždy to bylo spočítaných 6,5l/100km. Ale ne vždy 130!