Stránka 1 z 1

Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 13.07.2012 12:16
od robovenga
Prý je to bolest u těchto motorů a výrobce zatím nemá úpravu softveru motoru ... Jak to jezdí vám ? Při nastartování studeného motoru auto při rozjezdu nejde plynule - motoru sami kolísají otáčky a jede se přískokem až do zahřátí ... To platí po městě - rozjezdy 1- 2 rychlost .. Docela mě to štve a auto to taky neprospívá ...

Re: Studené starty u 1,4 motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 13.07.2012 12:51
od Jenda
Nic takového nepozoruji u svého motoru 1,4 CVVT 80 kW. ;)

Re: Studené starty u 1,4 motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 13.07.2012 19:33
od murarikm
Mě to dělá spíš něco jiného. Po nastartování studeného motoru auto nejde do otáček i když přidávám plyn, trvá to asi 1-2 minuty, pak to přestane a auto jde pěkně za plynem. Řekl bych, že to je kvůli mazání, natlakování mazací soustavy.

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 13.07.2012 22:25
od Umbram
No mně to dělá stejně jako "murarikm", akorát né 1 až 2 min.,ale 1,2 až 3 rychlostní stupěň, pak už to jede normálně. Neřekl bych ,že je to kvůli mazání,uřčitě to není schválně , ale je to vada a řek bych ,že v softveru. Je to jako když na starších autech jste nedali sytič nebo málo,aspoň tak mi t připadá. Jde tam prostě málo paliva. No ,ale hlavně ,že to zatím startuje.

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 14.07.2012 07:16
od robovenga
Asi jsi to trefil .. jako když nejde správně automat. sytič . Mě v KIE řekli , že o tom problému ví a že se na tom " pracuje " .. Softwer ale zatím nová nemají ... nechápu . Prostě vypustili do světa zmetek ..Jinde by byla svolávací akce ale KIA dělá mrtvého brouka .Takže přískoku zdar

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 14.07.2012 09:22
od Beda
Pri uprave software vetsinou svolavaci akce nejsou nikde, proste maji prikaz ti ho prehrat pri dalsi garancni kontrole :idea: Svolavaci akce jsou v pripade, ze se jedna o nebezpecnou zavadu, viz. Toyota plynovy pedal a samovolne zrychlovani apod. :idea:

Proste otravujte s tim v servisu a oni se zacnou snazit, stejne tak lidi otravovali se skubanim motoru 1.6 CRDi u cee'du a oni vydali software.

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 14.07.2012 21:01
od robovenga
To mám ženská teda pech . Bude jezdit přískokem ještě půl roku ..))) Občas se ale stejně zeptám , jestli něco nevymysleli .. Ptal jsem se na to už ale týden po koupi a sama prodejkyně mi řekla, že jí to samě dělá i předváděčka a i ostatní Vengy 1,4. To bylo ale v zimě a myslel jsem ze to pomine příchodem tepla . Ach jo , a já jí chtěl původně koupit Fiestu . Proč KIA pouští do prodeje nedodělky ..?

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 15.07.2012 22:16
od -Petr-
Mě to dělalo jen prvních 2000 km, pak se to sklidnilo. Problém u mně byl v pedálu plynu - chce to pořádně sešlápnout, když to jen lechtám tak mrška skákala.

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 16.07.2012 01:32
od Skrew
Já mám ceeda 66kW a občas mi to dělalo něco podobného. V zimě když byly ty mrazy. Když jsem se rozjížděl, tak to prostě v jeden moment zabralo a vyrazilo kupředu a když jsem chtěl přeřadit na dvojku a jen trošičku jsem sundal nohu z plynu aby to při současném sešlápnutí spojky nevyletělo do otáček tak auto okamžitě brzdilo že mě to skoro až hodilo na volant. Nešlo se plynule rozjet. Ale to bylo asi první kilometr jen v těch mrazech, teď v létě nic.

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 16.07.2012 07:48
od MAKU19
;) Obdobný prípad týkajúci sa vysokých otáčok po štarte je popísaný vo vlákne Zvýšenéo táčky po štarte. ;)

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 16.07.2012 07:58
od MAKU19
Beda píše:Pri uprave software vetsinou svolavaci akce nejsou nikde, proste maji prikaz ti ho prehrat pri dalsi garancni kontrole :idea: Svolavaci akce jsou v pripade, ze se jedna o nebezpecnou zavadu, viz. Toyota plynovy pedal a samovolne zrychlovani apod. :idea:


:( No nepamätám si zvolávaciu akciu pre toto vozidlo, hoci TSB pre jednotlivé závady tohto vozidla by mohli byť podkladom. Ja osobne s vypadnutou hadicou chladiča (strata chladiacej kvapaliny) som musel sám požadovať nápravu, nikto ma na základe TSB nepozval do servisu. :evil:

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 17.07.2012 08:00
od Jakub
Důvod proč se k zákazníkům dostává software motoru zdánlivě s chybami je jednoduchý, akorát ho nikdo neřekne naplno. Psal jsem o tom už kdysi při problémech se softwarem 1.6 CRDi. Tohle totiž dělají všechny automobilky. Důvodem jsou emisní normy. Zákazníci chtějí výkonný motor s nízkou spotřebou a proti tomuto požadavku jdou přísné emisní limity. Automobilky tak mají 2 možnosti:

a) Udělat uškrcený motor co nepojede, ale vyhoví emisím
b) Emisní normy nějak obejít

Asi je jasné že a) by se zákazníkům moc nelíbilo. Takže automobilky zkoušejí b). Legislativa počítá s tolerancí emisí v provozu díky opotřebení motoru (tj. normy pro nová auta jsou přísnější než následně při pravidelném měření emisí na STK). Kromě tolerancí z opotřebení provozem se počítá i s tolerancí při výrobě, proto se emise kvůli homologaci musí dodržet jen u prvních sérií, pak se počíta s tolerancí výroby. A toho automobilky využívají. Vyvinou motor s nějakým ideálním nastavením vyhovujícím zákazníkům a zároveň měkčím normám pro provoz. Aby splnili přísné limity, tak udělají pro první série software, kterým motor přiškrtí. Takový motor nepojede ideálně (viz zmíněné cukání za studena, popř. cukání dieselů CRDi), ale zato splní emise. Zákazníkům co si budou stěžovat se v servise nahraje původní software, stejně tak původní funkční software dostane další série co už má povolené měkčí limity. Vlk se nažere a koza zůstane celá. Ověřovací série přísné limity plní....

Re: Studené starty u Venga 1,4 66 kw motoru s přískokem ...

PříspěvekNapsal: 17.07.2012 14:33
od robovenga
To je hezké ale já si stěžuji a ... nic . Auto se začíná projevovat postupně jako nedodělaný zmetek .. Začíná bouchat podvozek , chrastit přístrojovka ... Za chvíli budeme rádi že ta věc vůbec jede i s cukáním .. o:( :kia: :cry: