od Berka » 26.04.2016 11:32
U některých aut to systém opravdu nepozná, u některých s pneumatickým ovládáním již ano, a u elektronického ovládání EGR ventilu je to jasné. Způsob jakým to některé ŘJ poznají je jednoduchý. Jakmile dá povel k otevření EGR ventilu, musí zároveň dojít ke snížení průtoku čerstvého vzduchu, protože celkový objem je stále stejný. Pokud nedojde ke snížení průtoku čerstvého vzduchu, znamená to, že nedošlo k otevření EGR ventilu (nebo něco brání průchodu plynů do sání). Osobně nejsem zastánce EGR systému- mimo snížení emisí (teploty hoření) nepřináší nic dobrého. Jak známo, ke spalování je potřeba kyslík (čím více tím lépe- můžeme přidat i více paliva) a pokud část vzduchu (kyslíku) nahradíme spalinami, nemůžeme očekávat nějaký slušný výkon.
Osobně jsem měl zaslepené EGR na Citroenu Xsara 2.0HDi několik let, tchán na Opel Vectra 2.0i a kamarád má zaslepené EGR na Patrolu 3.0 TDI. Vše bylo bez problému. Dnes to tak jednoduché nebude.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno