Komfort a jazdne vlastnosti

Tlumiče, odpružení, řízení, brzdy a vše kolem.

Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod bono.p » 31.03.2010 15:33

Rad by som sa opytal majitelov na kombinaciu komfortu a jazdnych vlastnosti Vengy. Pripadne aj na citlivost na bocny vietor.
V casopisoch su casto rozporuplne hodnotenia. Niektory pisu, ze podvozok je prilis tvrdy..je to nieco take ako Ceed? ALebo tvrdsie?
Druhy pisu, ze je citliva na bocny vietor, iny zase ze nie je..Je to pri 130 nejake nadmerne? Prejavuje sa ta citlivost len chvenim karoserie alebo treba robit nejake vyrazne korekcie?
Uvazujem o skusobnej jazde, ale predsa..clovek to nemusi dostat zrovna na dialnicu.
bono.p Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  Témata: 1
Registrován: 31.03.2010
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod titanus » 31.03.2010 15:50

Offtopic :
milujem trvdenia o nachylnosti na bocny vietor...kto jazdi po D1 mezdi BA a TR mi da zapravdu ze tam plavaju s vetrom aj 2tonove jeepy :) pred par rokmi som cital clanok ako vietor odfukol TYCO z cesty do pola..auto naznacoval nebezpecnost tohoto auta pri vetre no zabudol dodat ze to bol bocny vietor z narazovou rychlostou okolo 160km/h fucak ako som sa dozvedel v spravach kde este okrem tyca sfuklo aj daky kamion...


kazdopadne si myslim ze VENGA nie je natom o nic horsie ako fabia, golf ci ine podobne auto...tazke je, kolesa ma 4 a vzdy to zalezi od intenzity vetra!...v tychto dnoch v BA staci ked si das skusobnu jazdu po moste Lafrancony a budes vediet ako sa sprava pri bocnom vetre :lol:
nastavenie podvozka je podla mna subjektivne...jednemu vyhovuje take druhemu onake...


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod buggy » 31.03.2010 21:59

Podvozok je teda tvrdy dost, ale o to vacsiu stabilitu auto ma. Bocny vietor, ktory som zatial zazil sa celkom dal zniest.
Uz sa mi stalo, ze som isiel do kopca rychlejsie, cca 80kmh, a na jeho vrchole bol taky hrbol na ceste. Auto drzalo stopu dobre, ale teta sediaca vzadu prisla skoro o pluca. Nie je lahka, ale vyletela az po plafon a aj vo vysokom aute si buchla hlavu. Keby to bolo nejake francuzske auto, tak sa iba poriadne rozhupe, clovek sa zlakne, ze sa prevrati, ale nezazije tvrdy naraz.
KIA Venga 1,6l benzin, Continental Silver.
buggy Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 40  Témata: 6
Registrován: 06.02.2010
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Kia Venga (2010)
3500 km @ 5.7 l/100km

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod bono.p » 01.04.2010 15:07

Snad to teda nebude take zle.. Ceed ma tiez tvrdy podvozok, neviem ako je to v zrovnani s Vengou. Cesty u nas su uz trosku lepsie tak snad sa to bude dat vydrzat.. Jedine cesta do GA bude asi utrpenim, a zrovna tak do Prahy pripadne na vychode medzi osadami :) ale tam casto nechodime..
Trosku mi nasadil chrobaka do hlavy Renault Fluence ale to je ina trieda.. je to prilis velke. Hladame nieco vyslovene vhodne do mesta ale aj von. Fluence bude v meste asi dost neohrabany - mam skusenost s P406. Velmi sa mi pacilo vacsie auto (myslim zvonku) ale stacilo.
bono.p Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  Témata: 1
Registrován: 31.03.2010
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod buggy » 05.04.2010 14:51

Fluence bol pekny, aj mna lakal a mal dobru vybavu, ale ked som si donho sadol, tak mi proste nic nevyhovovalo. Vsetko bolo inak ako by som chcel, vratane tvaru sedadla, madla dvery, vyska drziaka na laket, palubovka... proste vsetko. Tak som siel dalej a nasiel som Vengu. Ja kupujem az ked mi 6. zmysel povie, ze toto je ta spravna volba a zazil som to pri Fiat Punto II a teraz pri KIA Venga.
Neboj, ani cesta do GA nebude peklo, ale citit ju urcite budes. Tlmice su tvrde, ale nie stare, takze narazy budu dost tlmene.
KIA Venga 1,6l benzin, Continental Silver.
buggy Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 40  Témata: 6
Registrován: 06.02.2010
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Kia Venga (2010)
3500 km @ 5.7 l/100km

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod igys » 05.04.2010 20:21

buggy píše:Fluence bol pekny, aj mna lakal a mal dobru vybavu, ale ked som si donho sadol, tak mi proste nic nevyhovovalo. Vsetko bolo inak ako by som chcel, vratane tvaru sedadla, madla dvery, vyska drziaka na laket, palubovka... proste vsetko. Tak som siel dalej a nasiel som Vengu. Ja kupujem az ked mi 6. zmysel povie, ze toto je ta spravna volba a zazil som to pri Fiat Punto II a teraz pri KIA Venga.
Neboj, ani cesta do GA nebude peklo, ale citit ju urcite budes. Tlmice su tvrde, ale nie stare, takze narazy budu dost tlmene.

A jak ta tvoje 1.6 jezdí, myslím třeba ve srovnání s 1.4. Pokud to srovnání máš - díky.
Uživatelský avatar
igys Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 11  Témata: 1
Registrován: 29.03.2010
Bydliště: Trutnov  Czech Republic (cz)

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod Laala » 06.04.2010 16:01

Vengu mám chvilku a můžu potvrdit, že podvozek je tvrdší než Octavia a měkčí než Fabia. Nicméně při bočním větru na D1 se projevoval nápor skoro stejně. Co se týká dálničních betonových "pražců", tak je na tom Venga líp než Octavia i Fabia. Rafinovaně umístěné propadlé kanály Venga taky zvládá bez problémů aniž by ztratila stopu (Fabia se v kanálu málem ztratila celá).
Laala Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4  
Registrován: 06.04.2010
Bydliště: Snovídky  Czech Republic (cz)

Kia Venga (2010)
9000 km @ 5.6 l/100km

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod bono.p » 06.04.2010 16:41

Dakujem Vam za postrehy, uz mam trochu predstavu.
S tou Vengou je to ako pise buggy. To auto malo vsetko tam, kde to malo mat a ked som ju preliezal, tak som len zasol ako je vsetko prakticky spravene. Pozicia za volantom sa mi tiez paci ovela viac ako v klasickych sedanoch..nie som sice stary ale veru pri takom "sportovom" posede ma zlosti chrbtica.. BMW by som nezniesol, stacilo mi odviest sa v 3-kovej rade..
Cakam, ze kia v lete trochu pusti perie.. ;)
bono.p Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  Témata: 1
Registrován: 31.03.2010
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod buggy » 06.04.2010 20:32

to igys: v meste rozdiel medzi 1,4 a 1,6 asi nespoznas. Na dialnici je to ine, ale najma v tom, ze lahsie utiahne vacsi naklad, menej sa namaha a pripadne lahsie potiahne do kopca. V BA s tou 1,6 napriklad nemusim ani podradovat z 5ky a z Dolnozemskej vyjdem do zatacky na Pristavny most aj bez ponahlania. A to s dalsou osobou v aute. Na Punte 1,2 som musel radit na 3, aby som mal rezervu.

Dnes som nafotil do telefonu par foto Vengy vo farbe sampanskeho, ktoru som povodne chcel, ale nikto ju nemal. Myslim si, ze je naozaj pekna, ale aj teraz by som siel do striebornej. Tato sampanska ma aj sklenenu strechu (to je uz druha, aj jednu cervenu som videl), TX vybavu a nezabudli ani na navigaciu s obrovskym displayom so vstavanou cuvacou kamerou. Fakt pekne auto kazi dojem iba podla mna hroznou zelenou palubovkou a lemovanim sedadiel. Este neviem ako tu vlozit tie fotky, ale casom sa to snad naucim.
KIA Venga 1,6l benzin, Continental Silver.
buggy Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 40  Témata: 6
Registrován: 06.02.2010
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Kia Venga (2010)
3500 km @ 5.7 l/100km

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod loty » 06.04.2010 20:59

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
loty Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 81  Témata: 5
Registrován: 16.12.2009
Bydliště: kosice  Slovakia (sk)

Kia Venga (2010)
3880 km @ 8.1 l/100km

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod Slowrider » 19.04.2010 00:03

Musím říct, že na tvrdý podvozek jsem zvyklý, tak jsem byl rád, že i Venda má tvrdý podvozek. Co se jízdy týče, jsem celkem sportovní jezdec a do zatáček se auto vrhá ochotně, hezky drží stopu, ale pouze, pokud je silnice kloudná. Při rychlé jízdě do zatáčky, kde jsou nerovnosti zadek odskakuje.
Radim (Kia Venga)
Uživatelský avatar
Slowrider Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 45  Témata: 1
Registrován: 18.04.2010
Bydliště: Česká Třebová  Czech Republic (cz)

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod rudolf.tomka » 06.05.2010 18:26

KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
rudolf.tomka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1702  Témata: 19
Registrován: 25.11.2009
Bydliště: Zborov  Slovakia (sk)
Sponzor (12) TOP sponzor (2)

Kia Soul (2009)
171000 km @ 7.50 l/100km

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod Tomík » 10.05.2010 14:59

Zdar,
ten podvozek je fakt tvrdší, ale hodí se. S odskakováním vozu ne nerovnosti v zatáčkách to je hrůza. Někdy se až leknu, ale více méně s tím už počítám. Boční vítr mi nedělá problém. Na dálnici při 170km :twisted: :evil: (nikde to neříkejte) seděl v pohodě a vítr docela byl (Jihlavsko, Vyškovsko).
:thu:
Tomík
Venga 1,6 CRDi, 94kW, stav 67 000km, 5,8l/100
K čertu s tímhle středním věkem!Důchod mi nedají,protože jsem příliš mladý a ženy mi nedají,protože jsem příliš starý..
Uživatelský avatar
Tomík Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 243  Témata: 9
Registrován: 05.05.2010
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
Sponzor (2)

Kia Venga (2010)
22400 km @ 5.8 l/100km

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod Slowrider » 10.05.2010 21:50

Četl jsem někde na internetu, že jsou na Venze prý tvrdé tlumiče a měké pružiny, proto se auto na nerovnostích v zatáčkách chová tak divně. Už mě dokonce v jedné zatáčce i ustřelil zadek, takže jsem to musel rovnat do protismyku, takže pouštět se do zatáček opravdu na limit nedoporučuju. Jedině to pak řešit výměnou pružin za tvrdší, aby to seděle k těm tlumičům.
Radim (Kia Venga)
Uživatelský avatar
Slowrider Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 45  Témata: 1
Registrován: 18.04.2010
Bydliště: Česká Třebová  Czech Republic (cz)

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

Příspěvekod bono.p » 11.05.2010 08:56

Som fakt zvedavy na skusobnu jazdu. Budem ale musiet byt trpezlivy lebo rok nevysiel ako som chcel a budem sa musiet na 2-3 roky uspokojit opat s jazdenkou. Kedze v tej triede nie je nic ine, tak to bude Meriva.
Mozno sa Kia opat pokusi pri facelifte doladit detaily, presne tak ako pri Ceede. Pozitivum je ze facelift robi Kia po 2 rokoch.Nepochybujem ze prepracuje aj zachytne systemy a vylepsi vysledky crash testov.
Odskakovanie na nerovnom povrchu a obzvlast na priecnych sparach robi niekedy starosti aj multilinkom. Jazdim aj s P406 (velmi dobry stav, 108 tis. km). Podvozok je velmi komfortny a kinematika je velmi prespekulovana. Zadna naprava vie v ostrej zakrute pri zalomeni krasne "dotocit" auto.
Zial na ceskej D1 to vie riadne odskocit a so zapnutym tempomatom je to pomerne neprijemne kvoli krutaku HDI. Normalne clovek instinktivne jemne uberie plyn a auto sa stabilizuje, ale tempomat vie obcas neprijemne pridat.
bono.p Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  Témata: 1
Registrován: 31.03.2010
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Další

Zpět na Podvozek / Řízení / Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé