Stránka 11 z 12

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 17.11.2011 18:42
od ra10069
Treba si pozrieť niekoľko jednoduchých náprav ako má Fabia I, Octavia I, Wv Pasat B6, Citroen C4, Kia Picanto ...vsade tam je tlmič uložený buď na konci ramena, alebo prinajmenšom čím viac k stredu kolesa, nikde som nevidel tak krkolomne uchytený tlmič ako na tejto náprave. Aj vrchné uchytenie tlniča (na kasni) to potvrdzuje.

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 17.11.2011 18:49
od Prokeš
jo o tom vím že to dělal Lotus ale tet jsem četl v práci v časopisu článek že si stěžují lidi na Vengu že je tvrdá tak že začnou dávat tlumiče z í20 aj do Vengy že jsou naladěný měkčeji,tak se uvidí a když to bude lepší tak to lidi vymění ..... :drink:

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 17.11.2011 19:33
od zulyk
ra10069 píše:Treba si pozrieť niekoľko jednoduchých náprav ako má Fabia I, Octavia I, Wv Pasat B6, Citroen C4, Kia Picanto ...vsade tam je tlmič uložený buď na konci ramena, alebo prinajmenšom čím viac k stredu kolesa, nikde som nevidel tak krkolomne uchytený tlmič ako na tejto náprave. Aj vrchné uchytenie tlniča (na kasni) to potvrdzuje.


ja predsa nehovorim, ze je to idealne riesenie (ja to predsa ani neviem, nemozem posudit), ja iba tvrdim, ze obycajnym presunutim tlmicov, bez dalsich uprav, tak ako to chcu urobit na H-fore bude vysledok NULA NIC

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 23.11.2011 15:06
od ra10069
http://autoviny.zoznam.sk/cl/100216/1277119/TEST--Hyundai-ix20-1-4-CVVT-a-1-4-CRDi tento test

Hyundai sa rozhodol pre mäkšie naladenie podvozka. To ix20 prináša viac komfortu a zbavilo ho to tiež nepríjemného zlozvyku Vengy – odskakujúcej zadnej nápravy. Daňou sú však výraznejšie bočné náklony a trochu citeľnejšia nedotáčavosť. Pocit nedostatku kontroly nad vozidlom, zvlášť pri svižnejšej jazde, zvýrazňuje aj mäkké, preposilňované riadenie bez náznaku spätnej väzby. Z výbavy by sme určite vypustili strešné okno, ktoré citeľne znižuje tuhosť karosérie.

Súboj Kia vs. Hyundai tentoraz nemá jednoznačného víťaza. Model ix20 si nás v porovnaní so sestrou Vengou získal príjemnejšie naladeným podvozkom a zopár lepšie spracovanými detailmi. Priestor a pohonné jednotky sú na rovnakej úrovni, rovnako aj masívnymi stĺpikmi citeľne obmedzený výhľad z miesta vodiča. Pri samotnom výbere tak budú rozhodovať cena či dizajnové preferencie, čím Kia vyrovnáva náskok Hyundaiu. Uvidíme, ktorá ponuka dokáže osloviť viac zákazníkov.

HODNOTENIE:
1.4 CVVT: *** (3/5)

+ Vnútorný priestor, variabilita batožinového priestoru, komfort pruženia, ochotný motor, presné radenie, :? zadná náprava neodskakuje.

- Bočné náklony karosérie, vyššia spotreba, s panoramatickou strechou slabá tuhosť karosérie, krátke sprevodovanie, poloha niektorých ovládačov.

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 23.11.2011 15:45
od peter562/12
nech si pise kazdy co chce ale ja mam pocit ze niektory co maju ine auto a vengu nepoznaju tak dobre,viacmenej tej venge skodia.to viem i ja sa prejst na dajakom aute a zacnem rozdavat svoje nazory.na niektorych sa bohuzial niekedy dobre pobavim.

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 23.11.2011 15:55
od Sbormistr
@runis
Máš pravdu a navíc bílá letos frčí. :thu:

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 24.11.2011 21:30
od ra10069
Po zadaní dopytu na tlmiče na Vengu mi poslali tento e-mail...
Obchod Kayaba tlumiče.CZ obchod@kayaba-tlumice.cz

Dobrý den,

pro vůz KIA Venga se tlumiče zatím v druhovýrobě nedělají. Dostupné budou
jen v originále. Obecně je druhovýroba zahájena až cca 3 až 4 roky po
nástupu modelu na trh, zvláště u korejských vozů (byť vyráběných u nás) je
to pravidlem.

Zdeněk Klučka
Kayaba tlumiče.cz
http://www.kayaba-tlumice.cz

z http://www.tlumice-monroe.cz som odpoveď zatiaľ nedostal
tak kde zohnať kvalitné tlmiče na Vengu????

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 25.11.2011 08:08
od Beda
Offtopic :
http://www.kayaba-tlumice.cz i http://www.tlumice-monroe.cz maji jednoho a toho sameho provozovatele, takze hadam uz odpoved ani nedostanes, protoze ani Monroe tlumice zatim asi nejsou.

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 04.04.2012 11:57
od zulyk
tak kolegovia od ix-20 to dotiahli az do casopisu, co vy na to? venga a ix-20 maju prakticky totozny podvozok, je zaujimave, ze tu sa nikto nestazuje na odskakovanie napravy, zato u H-acka je snad nespokojny asi kazdy ;)

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 05.04.2012 06:34
od Prokeš
No každopádně by to chtělo si stím sject,třeba někde na srazu, pozvat ho a potom to posoudit...

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 05.04.2012 08:59
od tomasisko
podla mna je to clanok o nicom, kym k tomu nebude adekvatna odpoved od hyundaiu, preco sa rozhodli umiestnit tlmice tam kde su, tak to nic neriesi
chcelo by to iny pristup od novinarov nie clanok o tom ako sa povozili po letisku, keby aspon spravili test tlmicov na nejakom pristroji ale skusali tam iba vykon motora ...

urcite by som osobne nezasahoval do konstrukcie auta

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 05.04.2012 11:12
od snike
Vengu máme, žádné problémy s odskakováním zádě jsem se já ani rodiče nesetkali :no: ... takže žádné zásahy do konstrukce uchycení tlumičů rozhodně nechystáme. Jedině kdyby oficiálně KIA vydala na tento problém TSB ... ale to se dle mně rozhodně nestane.

Neupírám panu Lasovvskému jeho vědomosti, ale článek beru s velikou rezervou, jelikož uskakování zádě o 1 metr při běžných rychlostech o kterém tam píšou, to mi přijde hooooodně přehnané ... to by se auto otočilo skoro kolem své osy :shock:

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 05.04.2012 16:42
od runis
No já to odskakování bohužel mohu potvrdit. Jinak ten zadek na nerovnostech v zatáčkách dost kope. Samozřejmě, když se jede rychle. Ale na druhou stranu, je to jen zkrutná příčka a to chování u tohoto typu náprav lze očekávat. Nicméně tlumiče tam daly aušusy!!! Tvrdé a tlumí to až když se venkovní teplota vyšplhá nad +10°C. Když je zima, tak to netlumí, jen bouchá!!! A to dost hnusně!!! Fakt bych chtěl potkat toho inženýra co to dělal. Zřejmě odborník, asi soudruh z NDR. Nebo vyhrály náklady, protože tlumiče nejsou vidět. :thd:

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 05.04.2012 16:59
od miroslav
Venga a Soul uplně stejný podvozek v zimě tvrdý a bouchá . Nic se ale nenadělá ,reklamoval jsem to a prý je to normální . Tlumiče nedomyšlený a stojí za hov.. ve předu i v zadu .Jinak super autička.

Re: Komfort a jazdne vlastnosti

PříspěvekNapsal: 05.04.2012 17:19
od safi
Chlapci , nemáte náhodou veľké kolesá a nízkoprofilovky? pretože mne nepríde soul na 15´kolesách tvrdý.