od runis » 30.08.2010 13:58
Tak já už tady něco o antikorozní ochraně Vengy také psal. Když jsem se zmínil o dodatečném nástřiku spodku, tak se tomu většina lidí divila. To už jsem si udělal a mimo to, také hned natřel všechny nosníky, včetně nápravnic a tlumičů, co jsou pouze nastříknuté jednou vrstvou základní černé a myslím, že to bude u mě v pohodě. A také jsem měl už na svárech mírnou korozi, přestože auto bylo tři měsíce staré. Jenže to dnes dělá asi na všech značkách. Také jsem letos dělal ještě jedno auto, co mám již 8 let. Hondu a tu jsem stejným způsobem jako Vengu, dělal i před těmi osmi léty, když jsem ji koupil. A výsledek? Kromě několika odřených míst na hrankách, ani náznak koroze. Oděrky byly většinou od velkých kamenů, které jsem bohužel párkrát pod vozem protáhl. Znáte to! Jedete za kamiónem, a najednou z pod něho velký šutr. Já jsem s autem níž, není kam uhnout, tak to beru středem a kámen je vyšší, než je mezera pod vozem a už to skřípe. Takže mi osobně se tenhle přístup vyplatil. Každé nové auto ze spodu natřu, tohle opakuji po cca 4 letech, dle toho jak je čas a chuť. V té době provedu i vystříkání dutin. Mimochodem ty nemá cenu na novém autě dělat. Všechen vosk po tom původním steče dolů, nezachytí se na něm. Je potřeba, aby rok dva zestárl, a pak trochu popraská a už se to potom dá. Jinak tenhle přístup nebude zajímat lidí, co mají na to, aby si auto po pěti letech vyměnili za nové. A ani se jim v tomo nedivím. Já tohle bohužel nemůžu.
Kia Venga 1,6 CRDi 94kW, Comfort plus,