tomr píše:Někde jsem četl, že KIA v Žilině má nejmodernější lakovací linku ve střední Evropě (lepší než v Nošovicích), tím spíše mě překvapují předešlé příspěvky. Má někdo přehled jak jsou karosérie z výroby ošetřeny? Předpokládám pozink ano, co dutiny, co podvozek a výfuk? Koupil jsem totiž r.v.2016 1,6CVVT Comfort (málo jetý) a pohled na podvozek je po dvou zimách pro silné nátury, rez kam se podíváš, nejvíc katalyzátor. Pověstné podvozky Mazda jsou po 4 letech v lepším stavu. Co rezne Vám a kde? Kamarádi z okolí Žiliny by mohli něco dát k dobru.
twingoman píše:Ahoj, spominas pozink - no, ako mi aj predajca potvrdil, karoserie sa uz niekolko rokov nezinkuju, su to naklady navyse, hmotnost navyse...
Lisovna
Všechno začíná v lisovně. Deseti až dvacetitunové svitky pozinkovaných ocelových plechů čekají, až z nich nastříhají díly karoserie. Výroba cee´du začíná stříháním plechů, které mají tloušťku 0,65-0,75 milimetru. V Žilině mají v lisovně dvě hlavní střihací linky, které umí vyrobit až 60 různých dílů karoserií. Každý kus vyrobí lis za 16-20 sekund. Pak putují boční díly karoserie do skladu, který obsluhují roboty automaticky. Vejde se do něj až 6 500 dílů.
Kia goes for GardoFlex
In 2013, Kia Motors Slovakia (KMS) changed its metal pre-treatment from a conventional zinc-phosphating process to Chemetall’s GardoFlex technology. The new process combines the well-known characteristics of zinc-phosphating but is more flexible. The technology, which can be used for all conventional metals in the automotive industry, consists of a large number of high-performance modules. These are selected as a function of the local market conditions, regulations, plant technology and the substrate throughput. In the case of the car bodies and components produced at KMS, it is galvannealed and hot-dip galvanised steel.
The technology has enabled significant improvements in economic and commercial performance. Energy costs have been cut by a reduction in the temperature of the zinc-phosphate bath and the life of the bath in the activation stage has been prolonged from three weeks to six months, saving on water and maintenance. Instead of powder, KMS has opted for a liquid module; automated dosing helps to simplify the operation. Ultimately, GardoFlex produces a finer crystal formation and a more uniform surface layer.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé