Žiarovky H7

Vše kolem elektroinstalace a elektronických prvků.

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod crui5er » 10.02.2017 19:48

@matocz: To zavírání kapoty má asi něco do sebe. Nedávno jsem přesně tohle udělal. Když jsem přijel do garáže, ještě všechny žárovky svítily, otevřel jsem kapotu, dolil vodu do ostřikovačů a kapotu zabouchl. No a když jsem ráno nastartoval, jedna žárovka už byla KO. Takže si na to dám už příště bacha :D
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 551  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX


 

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod mv12 » 10.02.2017 21:07

Jasně že se životnost udává v hodinách. Na klasických žárovkách to často bývá, ale zrovna na těch do aut, jsem to moc neviděl. Každopádně třeba Osram to má aspoň na internetu v technických listech... Jenže když pominu to, že nikdo nebude zapisovat, jak dlouho svítil, tak životnost žárovky ovlivňuje řada dalších okolností. Nejvíce skutečné napájecí napětí. Pak také počet a frekvence zapnutí/vypnutí, teplota ve svítidle (světlometu), otřesy atd.

Velmi zajímavé je to napájecí napětí. U klasické žárovky stačí jen o 5% vyšší napětí než jmenovité, a životnost se sníží asi na polovinu, při napětí vyšším jen o 10% už životnost klesá na pouhou čtvrtinu... U halogenových žárovek to je podobné, jen ta charakteristika závislosti životnosti na napájecím napětí není tak strmá, takže napětí vyšší o 10% sníží životnost "jen" o cca 60% :lol:

Osram udává v technickém listu tyto životnosti H7 žárovek - při testovacím napětí 13,2V (i když má žárovka udávané jmenovité napětí 12V)
Osram original verze 64210 55W 12V: životnost B3=330h, Tc=550h (světelný tok 1500 lm)
Osram original verze 64210L 55W 12V: životnost B3=450h, Tc=930h (světelný tok 1500 lm)
Osram ultra life verze 64210ULT-01B 55: životnost B3=1000h, Tc=1500h (světelný tok 1500 lm)
Osram silverstar verze 64210SV2 55W 12: životnost B3=250h, Tc=450h (světelný tok 1500 lm)
Osram nightbreaker unlimited verze 64210NBU-HCB 55: životnost B3=150h, Tc=250h (světelný tok 1500 lm)

Životnosti B3 dosáhne 97% žárovek (3% odejdou), životnosti Tc dosáhne 36,8% žárovek (63,2% odejde).

Schválně jsem do závorky uvedl i udávaný světelný tok z katalogu. Pokud je u všech žárovek opravdu stejný, jak dosahují toho, že třeba ty nightbreaker aj. svítí víc? :?:
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2459  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
37550 km @ 6.8 l/100km

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod melonsvk » 10.02.2017 21:12

Svietivost urcite nie je rovnaka, potom by to nemalo zmysel. Vsetci by kupili Ultra Life a boli by spokojni.

Zivotnost ziarovky skracuje aj caste zapinanie a vypinanie. Pri zapinani dostane vlakno najvacsi sok, takze nie je 100 hodin ako 100 hodin.

Tu je nejaky test https://autobild.cas.sk/clanok/193878/d ... ou-volbou/

Osram Standard H7
Svetelný tok: 1405 lm
Stredná životnosť: 642 h

Osram Night Braker plus
Svetelný tok: 1550 lm
Stredná životnosť: 268 h
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Obrázek
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 743  Témata: 13
Registrován: 31.01.2015
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd II (2016)
40000 km @ 5.5 l/100km

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod mv12 » 11.02.2017 09:41

Na snížení vysokého napětí by měl stačit odpor za pár kaček a spočítat ho můžeš podle ohmova zákona + aby měl patřičný výkon, aby neshořel. Na vyšší napětí některá auta trpěla, ale nevím jestli i :kia:. Sice tím vyjde vniveč snaha některých o to, aby to co nejvíc svítilo :D, ale jak už jsem psal, životnost se vyšším napětím snižuje docela markantně. Světelný tok je vyšší, ale ne o tolik, jako pokles životnosti.

Teď mě napadá, že jestli tu jsou nějací šetřílci :lol:, tak se snížením napětím dá vlastně prodloužit životnost halogenových žárovek i pokud tam je normální napětí. A to docela podstatně. Když se u halogenky sníží napětí oproti tomu, na které je stavěna, jen o 5 %, životnost vzroste na cca dvojnásobek! Víc už to nemá smysl snižovat, protože životnost sice roste dál, ale úplně minimálně... Problém ale je, že světelný tok při tom 5% snížení napětí poklesne o asi 14 %, takže docela dost... ;) :lol: Je to samozřejmě vše jen teorie, u konkrétních typů žárovek se to může lišit, ale obecně by to cca mělo platit...

Tady jsem k tomu našel graf, pokud by to někoho zajímalo podrobněji (halogenka je ten druhý):
zarovka.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2459  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
37550 km @ 6.8 l/100km

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod crui5er » 11.02.2017 10:39

Např. u jedničkových Fabií byl problém s napěťovými špičkami a ty dokázaly odrovnat long life žárovku i za jeden měsíc. Řešilo se to tak, že se mezi konektory patice dal bipolární transil typ BZW06-13B15V, který všechny tyto napěťové špičky dokázal odfiltrovat. Můžu potvrdit, že to opravdu funguje, otázka ale je, jestli i novodobá moderní auta trpí na podobné neduhy.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 551  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod Biro » 25.06.2018 22:07

Dobrý večer zaujimalo by má aké žiarovky používate v súčastnosti, ostali ste verný osram brake lasser alebo ste našli inú alternatívu ? Vďaka :)
Kia Cee´d GDI Gold edicion
Uživatelský avatar
Biro Muž
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 5  
Registrován: 08.02.2017
Bydliště: Linz  Slovakia (sk)

Kia cee'd II (2017)
10000 km @ 7.1 l/100km

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod tunklp » 25.06.2018 23:07

ja zatial night braker laser som spokojný ale do buducna chcem skusiť tieto
http://www.autosvetla.sk/HALOGENOVE-ZIA ... C-d412.htm
https://www.agem.sk/svietidla/ziarovky- ... s-40989584
Uživatelský avatar
tunklp Muž
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 12  Témata: 1
Registrován: 26.01.2017
Bydliště: Kysucké Nové Mesto  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2017)
1210 km @ 6.0 l/100km

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod Pslada » 29.06.2018 12:59

já jsem originální H7 vyměnil za Philips X-treme Vision a jsem spokojen, rozdíl je znát.
Pslada Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 39  
Registrován: 02.03.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Kia cee'd (2013)
58000 km @ 6.7 l/100km

Re: Žiarovky H7

Příspěvekod TraCkerCZE » 12.07.2018 23:04

No já dal manželce do čoček na dvojkové fábii Osram NBU a rozdíl jednoznačný a zatím svítí už druhý rok obě. A to podotýkám, že se snima svítí i během dne. (model předface => nemá denní svícení v mlhovkách) Najeto už více jak 30 tisíc kilometrů. Takže sám jsem mile překvapen, jak dlouho svítí :thu: . Dával jsem jim max. rok. Jinak v Kii mám zatím originál, ale chystám se vyzkoušet Osram Night Breaker Laser.
:kia: Ceed 2 SW, 1,6 GDI TOP 2018 :CZ:
Uživatelský avatar
TraCkerCZE Muž
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 32  Témata: 3
Registrován: 03.03.2018
Bydliště: Šenov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2018)
4700 km @ 6.5 l/100km

Předchozí

Zpět na Elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé