od mv12 » 25.11.2018 00:25
Neeeee , najdi si co k tomu udává CTEK, pokud se chceš hrabat v detailech. Hlavně to není žádný speciální program nabíjení.Jen to přidá jeden krok k normálnímu nabíjecímu cyklu.
Nechtěl jsem to celé překládat, ale tady je tedy celý popis procesu, z uvedeného článku (volně vysvětleno)
Odstranění sulfatace je u CTEKu součástí každého nabíjecího cyklu. Nejdřív se otestuje jak se dokáže baterie rychle nabíjet a podle toho se vyhodnotí, jak moc je zanesena sulfáty. Ty jsou někdy už příliš zatvrdlé, aby je odstranil standardní nabíjecí proces. V takovém případě nabíječka zahájí v 1. kroku nabíjení agresivnější proces odstranění sulfatace pomoci pulzujícího napětí a proudu. Když uživatel zapne i recond mód, přidá to jeden krok navíc k jinak standartnímu cyklu nabíjení. Časem a hlavně při velkém vybití dochází k postupné separaci kyseliny a vody, ze kterých je složen elektrolyt baterie. Tím se snižuje kapacita. Je proto třeba je znovu promíchat. Recond mód proto přidá do nabíjecího cyklu 6. krok, při němž nabíjení probíhá při zvýšeném napětí (je to při 15,8 V). To zaplyňuje akumulátor a tím dojde k promíchání vody s kyselinou a dojde k obnovení kapacity baterie...
Jinak CTEK na svém webu doporučuje pro větší jistou ten recond mód radši provádět při odpojené baterii , právě kvůli zvýšenému napětí nabíjení na 15.8V, i když věci v autě by měly vydržet až 16V. Ale je to už na hranici a i když to pravděpodobně nic nepoškodí, může to snižovat životnost některých napojených spotřebičů....
Naposledy upravil
mv12 dne 25.11.2018 01:12, celkově upraveno 1
KIA Cee'd 1.6 GDI FIFA World Cup Edition