Pokud to není svižná jízda po městě na krátké trasy, tak mi to přijde nějak moc. Udělat takovou spotřebu třeba na 200 km dlouhé jízdě po okreskách, to už by musela být jízda stylem brzda-plyn a motorem neustále ve vysokých otáčkách... Pokud jezdíš takto, tak máš super spotřebu, s turbem by ses asi divil
GDI podle mne nevykazuje nějak velké rozdíly ve spotřebě v závislosti na stylu jízdy tj. zda jedu na pohodu nebo na to šlápnu (tím nemyslím extrémy, jako eko jízdu na spotřebu nebo naopak neustále mezi 5-6 tis. otáčkami
). Oproti turbomotorům se právě styl jízdy na spotřebě moc neprojevuje.
Spíš má větší vliv, zda jezdím delší cesty, nebo popojíždím krátké trasy pár km.
Mám zkušenost, že spotřeba jde dost nahoru častými rozjezdy, tj. hodně krátké jízdy a popojíždění po městě. Pokud popojíždím jen tady po okolí, jsem hned přes 8l a dovedu si představit, že kdybych při popojíždění na to šlapal stylem brzda-plyn, tak to přes 9 l vyskočí jako nic. Když natankuju v PB (to vždy nuluju PP) a pak jezdím po obchodech, což jsou krátké tak max 1km přejezdy, tak když vyjíždím z města, mám na PP průměrnou spotřebu i přes 13l na 100...
Taky zjišťuju, že čím vyšší mám průměrnou rychlost na vyjetou nádrž, tím nižší byla spotřeba, což jasně souvisí s tím, zda převažovaly delší nebo krátké trasy...
Při jízdě Praha-PB nejsou ve spotřebě moc rozdíly ať jedu na pohodu do 100km mimo a do 120-130 na dálnici nebo na to o něco víc šlapu a jedu do 120/160, rozdíl je max do 0,5 l...