Vliv to má, ale pokud dochází k velkému úbytku napětí na vedení, tak bych hádal, že problém bude ve špatně dimenzovaných tj. v nekvalitních čínských vodičích. Měď je drahá, takže můžou šetřit na průřezu a případně tam je i nějaká nekvalitní levná slitina něčeho s mědí...
Jak velký úbytek napětí ti tam vzniká?
Při dostatečném průřezu opravdu měděných drátů nemůže být žádný problém, i kdyby to vedlo přes celé auto.
Spočítat se to dá jednoduše. Je to jen kombinace dvou vzorců. Měrný odpor mědi je cca 0,0178 (záleží samozřejmě na čistotě mědi, ale pro orientaci tohle stačí) takže odpor vedení se vypočte R=0,0178 x délka vedení v metrech / průřez drátů v mm čtverečních.
Jen je třeba u délky počítat s celým obvodem tj. napájení je dvoudrát, takže délka kabelu krát 2...
Takže čím delší vedení tím větší odpor a čím větší průřez, tím menší odpor.
Pokud je dostatečný průřez, můžou být délky i v km
Zbytek je jen Ohmův zákon. Takže úbytek napětí na vedení se spočte jednoduše U=R × I tj. odpor vedení krát proud, který kamera odebírá.
Příklad. Kdyby byl průřez rodiče 1 mm a délka dvoulinky 10m tj. celková délka obvodu 20m, tak odpor vedení bude cca 0,0178x20/1 = 0,356 Ohm
Kdyby přitom kamera odebírala proud 200 mA, tak úbytek napětí na vedení bude 0,356 x 0,2 = 0,07 V. Tj. při napájení přesně 5 V bude na kameře 4,93 V.
Úbytek zanedbatelný.
Když tam bude místo kabelu čínská niť 0,15 mm čtverečních, tak i kdyby byla z kvalitní mědi, bude odpor vedení 0,0178×20/0,15 = 2.373 Ohm
To i při malých proudech dává už dost velký úbytek napětí.
V našem příkladě 2,373 × 0,2 = 0,48 V tj místo 5 V 4,52 V.
Pokud by tam navíc nebyla kvalitní měď, tak odpor vedení i úbytek napětí by byl ještě větší.
To je ostatně známý problém nekvalitních (tj. slabých - malý průřez) startovacích kabelů. Tam teče řádově mnohem větší proud a pokud ten kabel vyloženě neshoří, tak na něm vznikne obrovský úbytek napětí, že z 12 V moc nezbyde