Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Vše kolem elektroinstalace a elektronických prvků.

Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod BigFoot007 » 21.10.2019 20:13

Ahojte,

Cca rok dozadu som menil baterku na svojom Ceede, zial nedozila sa ani len 3 rokov. Mojou nevyhodou je, ze pocas tyzdna auto casto stoji, len 1-2x do tyzdna ho preveziem na par km aby nestalo. Potom raz za 5-6 tyzdnov spravim 1000km na vikend.

Je mi jasne, ze momentalna prevadzka nie je uplne vhodna, a v principe baterka je bud prilis nabita (pocas vikendoveho tripu) alebo prezmenu vybita (pokial auto stoji a nehybe sa).

Dnes ma na nete zauajala "Power Banka" od Xiaomi, ktora sa da napojit na baterku auta. Dava zmysel taketo daco kupit a pouzivat z casu na cas cez zimne obdobie? Aky to ma vplyv na baterku?

Je mi jasne, ze to len pripojim, nastartujem a po par sekundach odpojim. Primarnu vyhodu (ak sa nemylim) vidim v tom, ze v zime tu baterku az tak trapit "studenym" startom nebudem, ci? A vo finale udrzim baterku v lepsom stave, lebo nebude az tak vybita?

https://m.banggood.com/70mai-11100mAh-C ... 151fa3b6c2

Co si o tom myslite?
Da sa to objednat za cca 45€ aj s postovnym (treba pouzit kupon).
:kia: Ceed 1.4MPi 73kW Kappa, Exclusive + paket Navi, Winter a Color Grey 2016
BigFoot007 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 6
Registrován: 17.03.2017
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Karens » 22.10.2019 08:27

To má byť vtip? Lebo ak áno tak dosť nevydarený. A ak to myslíš vážne tak nič lebo zasa dostanem minimálne varovanie.

A aká je to „príliš nabitá” baterka? Nešpekuluj nad kravinami a radšej raz za čas baterku vyber a nabi normálnou nabíjačkou (ak nemáš možnosť nabíjať v aute). Okrem tvojich trás by baterke mohlo skracovať život aj inteligentné dobíjanie:

https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop ... rie-113291
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod TatkaSmoula » 22.10.2019 11:47

Docela jsem se pobavil. XIAOMI obcas vyplodi docela dobry joke.
Karens to popsal vic nez dobre. Jen porovnej prumer kabelu u :kia: a u tohohle nesmyslu. Porovnej kapacitu vnitrni baterky. Tim bych se bal startovat i malyho skutra, natoz auto.

Nesmysl a tahani penez z kapes. Krom toho je to vylozene nebezpecny.
TatkaSmoula Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 197  Témata: 9
Registrován: 09.01.2016
Bydliště: Cesky Krumlov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2016)
16000 km @ 5.57 l/100km

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Stinger » 22.10.2019 12:09

Pokud někdo něco nezná, neměl by to komentovat.

Výše uvedená powerbanka může docela dobře pomoci nastartovat auto, kde už si s tím vestavěná neporadí. Tedy v případě, kdy napřiklad se ozve ono známé pootočení motoru, ale na start to nestačí, případně cvaká cívka, ale už nesepne. Fakt to funguje a jako nouzovka je to výborné a vzhledem k velikosti a dalšímu využití výborná věc.
Taky je to možné použít při nabíjení úplně vybité baterie inteligentní nabíječkou, která potřebuje pro start alespoň nějaké počáteční napětí.
Při úplně mrtvé baterce si však sama se startem neporadí.

Nicméně k původnímu dotazu, používat ji preventivně mi přijde zbytečné, taky provoz tak, jak byl popsán, by měl v zásadě k údržbě akumulátoru stačit.
Pokud tedy ne (někdo už tady tu "eko" zmiňoval), tak by bylo opravdu vhodné ho spíš občas dobít.

Nemyslím si, že by měla původní s takovým provozem po třech letech odejít.
Uživatelský avatar
Stinger Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 152  
Registrován: 19.03.2017
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Karens » 22.10.2019 12:55

Stinger, ty to poznáš a máš to odskúšané keď to komentuješ? Lebo ja keď vidím tie smiešne kábliky tak mi je jasné, že to môže dobíjať akurát tak mobil a nie štartovať auto prúdom 600A ako je v popise tej hračky.
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod BigFoot007 » 22.10.2019 15:59

Nejedna sa o vtip, myslel som to smrtelne vazne. O Ceedoch je vseobecne zname ze im casto odchadzaju brzdy a baterky. Tuto novu co mam od minuleho decembra mam tusim so zarukou na 3 roky, aspon to ma napisane na sebe (Original co mi odisiel mal zaruku len 2 roky, a baterka odisla po 2 rokoch a 3 mesiacoch...) Tak ci onak, auto ma kvantum elektroniky (navi, vyhrievane sedadla + volant atd), ale baterku to ma s kapacitou ako keby to bola fabia junior. Na nete som si nasiel jeden video test tej power banky a funguje to. Koniec koncov niecim podobnym mi ADAC minulu zomi nastartoval auto ked mi klakla baterka.
Mrkol som aj amazon a podobne powerbanky maju dobre recenzie a ludia su s tym spoko.

Tu je to video - https://youtu.be/EhwIlil-HAs

Este k tomu mojmu vyrazu ze baterka vybita, nabita a pod. Vseobecne o baterkach plati ze najviac im prospieva pokial sa pohybuju medzi 20-80%. U mna to ale takto nie je. Na predchadzajucom aute som v minulosti zvykol jazdot denno denne a baterka vydrzala 6 rokov. Pritom to bol diesel a jazdil prevazne v meste a primestskom prostredi...predpokladam ze po 500km jazde je baterka nabita na 100% (v piatok vecer), potom baterka bude opat nabita na 100% v nedelu vecer po ceste domov. No a potom zostava auto stat, a pohnem sa s nim tak cca 2x do tyzdna na 5km rano a 5km vecer po praci. Pocas tychto kratkych jazd sa baterka nestihne dobit. Sem tam tam nejaky dlhsi vylet v okoli, ale nie je to kazdy vikend...Rozumieme sa?
:kia: Ceed 1.4MPi 73kW Kappa, Exclusive + paket Navi, Winter a Color Grey 2016
BigFoot007 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 6
Registrován: 17.03.2017
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Stinger » 22.10.2019 18:17

Karens píše:Stinger, ty to poznáš a máš to odskúšané keď to komentuješ? Lebo ja keď vidím tie smiešne kábliky tak mi je jasné, že to môže dobíjať akurát tak mobil a nie štartovať auto prúdom 600A ako je v popise tej hračky.

Ano, mám to odzkoušené.
Nevím, o jakých směšných kablíkách mluvíš, na krátkodobou pomoc stačí.

70mai.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Stinger Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 152  
Registrován: 19.03.2017
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Karens » 22.10.2019 18:56

O akých smiešnych káblikoch?! Veď tých na obrázku - priemer 4 mm, z toho 1 mm je bužírka! Videl si niekedy normálne najmenšie štartovacie káble pre 300A ktoré by som ja osobne na štart nepoužil? A na tejto srande píše výrobca, že pre 600A! :D
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Stinger » 22.10.2019 19:00

A viděl jsi někdy délku normálních startovacích kabelů?
Uživatelský avatar
Stinger Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 152  
Registrován: 19.03.2017
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Karens » 22.10.2019 19:29

Videl. Ale myslel som si, že dôležitejší je prierez.
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Stinger » 22.10.2019 19:58

Ne. důležitý je celkový odpor. Celkový odpor je zjednodušeně měrný odpor krát délka. Pokud bude 10x menší průřez, bude celkový odpor stejný jako 10x větší délka.
Uživatelský avatar
Stinger Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 152  
Registrován: 19.03.2017
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod lubos550 » 22.10.2019 20:26

Mna by skor zaujimalo, ci sa s tym startuje s pripojenim na autobateriu, alebo baterka na aute musi byt odpojena a pripaja sa to len na kable.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod TatkaSmoula » 23.10.2019 07:57

Kluci, nejni to vlastne jedno? Kdo chce at si to koupi a pouziva, kazda vec ma sveho kupce a spokojeneho uzivatele.
Muj osobni nazor, ktery vubec nikomu nevnucuju a nikoho nelamu v kole je, ze tuhle hracku bych pouzil maximalne na dobiti mobilu. Proste jsem stara skola a kdyz maji byt startovaci kabely, tak musi mit prurez jako startovaci kabely a musi byt opravdu medene, ne vlasky jako privod ke kalkulacce. A navic, kdo zna "medene kabely" z Ciny vi, ze v ramci ceny je dokazou udelat zelezne a pomedene (vyzkouseno, overeno ... cinska med je magneticka). Ja bych se bal minimalne pozaru. A k tomu 600A......takovou LiPol baterku bych v tomhle rozmeru rad videl. Uz jsem vykuchal par powerbank bazmeku a konstrukce je porad stejna. Paralelni razeni vice mensich clanku (tim dosahuji kapacity) s napetim 4,2V a vystupni napeti je urceno step-up konvertorem. Ze by tady pouzili opravdu baterku 3S s kapacitou 11Ah je v tomhle rozmeru nemozne. A 600A pres nejaky step-up je utopie. Nu, startovaci vozik to opravdu nenahradi.
Tolik muj nazor a me presvedceni.
TatkaSmoula Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 197  Témata: 9
Registrován: 09.01.2016
Bydliště: Cesky Krumlov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2016)
16000 km @ 5.57 l/100km

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod Stinger » 26.10.2019 15:46

lubos550 píše:Mna by skor zaujimalo, ci sa s tym startuje s pripojenim na autobateriu, alebo baterka na aute musi byt odpojena a pripaja sa to len na kable.

Připojením ke stávající baterii. Je to pomoc při startování, nikoli startovací zdroj.
Uživatelský avatar
Stinger Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 152  
Registrován: 19.03.2017
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Power Bank Jump Starter a jeho vplyv na bateriu

Příspěvekod mv12 » 31.10.2019 14:55

BigFoot007 píše:Este k tomu mojmu vyrazu ze baterka vybita, nabita a pod. Vseobecne o baterkach plati ze najviac im prospieva pokial sa pohybuju medzi 20-80%. U mna to ale takto nie je. Na predchadzajucom aute som v minulosti zvykol jazdot denno denne a baterka vydrzala 6 rokov. Pritom to bol diesel a jazdil prevazne v meste a primestskom prostredi...predpokladam ze po 500km jazde je baterka nabita na 100% (v piatok vecer), potom baterka bude opat nabita na 100% v nedelu vecer po ceste domov. No a potom zostava auto stat, a pohnem sa s nim tak cca 2x do tyzdna na 5km rano a 5km vecer po praci. Pocas tychto kratkych jazd sa baterka nestihne dobit. Sem tam tam nejaky dlhsi vylet v okoli, ale nie je to kazdy vikend...Rozumieme sa?


Jestli můžu opravdu poradit (trochu se to tu zvrhlo...), tak životnosti autobaterie nejvíc prospívá, když je plně nabitá (nevím, kde jsi vzal těch 20-80% - pokud si nepleteš autobaterii s tou v mobilu, ale je to nesmysl - obzvlášť ty nízké hodnoty - 20% by jí doslova ničily...) Takže dobíjet, dobíjet, dobíjet. Idální by bylo držet ten aumulátor stále v nabítém stavu, ale to je v praxi nemožné. Nicméně doporučení je opravdu jednoduché, dobíjej co nejčastěji (samozřejmě to je trochu problém pokud někdo parkuje na ulici). Ono dnes, kdy jsou moderní auta vybavena různými Start/stop systémy a "inteligentním" dobíjením, nemá jistotu, že baterie je plně dobitá, ani ten, kdo jezdí denně dlouhé jízdy... Nejlíp tedy uděláš, když budeš sledovat, za máš baterii v nabitém stavu, a pokud nestíháš dobíjet ježděním, investuješ do opravdu kvalitní nabíječky (měli jsme tu o tom diskuzi a největší shoda tu byla na CTEC MXS 5.O nebo Ctek MXS 5.0 Test & Charge pokud má být i s testerem baterie) a budeš pravidelně dobíjet.

Jak dlouho baterie vydrží závisí na mnoha faktorech, ale nějak nepozoruji že by :kia: auta či Ceed na baterie trpěly, jak uvádíš... I tady na fóru máme anketu, jak dlouho vám vydržela baterie, tak se tam mrkni... Já mám originál (a je to jen 44 nebo 45 Ah) v autě už 5,5 roku a zatím stále v pohodě. Auto sice nejezdí pravidelně a až na nějaké dlouhé výlety jsou to většinou kratší cesty, takže se nestíhá dobíjet a navíc dost stojí (což také baterii vybíjí), ale prostě baterii dobíjím (dle uvážení podle ježdění a vždy před zimou a po zimě - nevím odhadem to může být tak 5-6x za rok?). Kdo autobaterii nesleduje, tak se často stává, že baterka dost trpí přes léto, protože se v teple startuje snadněji, takže vybitou baterku neodhalí tak snadno, jako v zimě, kdy prostě nechce startovat. A vysoké letní teploty nenabité baterii vůbec nesvědčí, takže degraduje a pak se člověk v zimě nestačí divit, že je po ní...

Nevím, co máš za autobaterii, ale pokud ti přijde, že má malou kapacitu (44 Ah co mám já není fakt moc), tak není problém koupit si (když už kupuješ novou - jinak bych to neřešil) baterii s větší kapacitou. To ničemu nevadí - spíš naopak. Omezen jsi jen rozměrem a uchycením. A zase bych to úplně s tou kapacitou nepřeháněl...

Pokud tě téma autobaterií zajímá víc, kdysi tu někdo dával na stažení docela hodně podrobnou brožurku. Můžeš jí tu někde najít nebo mi napiš a já to někde na disku najdu a někam uploadnu...
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Další

Zpět na Elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé