Vrátím se radši k tématu. Máslo mě nezajímá
Včera mě ten Android Pay zachránil
Nechal jsem doma peněženku a potřeboval něco koupit. Už jsem se proklínal, že budu muset domů a pak teprve si uvědomil, že vlastně můžu platit mobilem.
Takže výhody to má
Zprovoznil jsem si to před týdnem jen na vyzkoušení a musím to jen ocenit. Takhle jednoduše a bez zvláštních nároků na uživatele by na mobilu mělo fungovat všechno. Bylo to jednoduché a rychlé. Zdrželo ěžto tak maximálně 1 minutu
Žádné složité nastavování nebo instalování. Vlastně ani nevím, jak to funguje. A jaká aplikace to zajišťuje. Nic jsem neinstaloval. Přihlásil jsem se jen přes otisk do bankovní aplikace mBank, vybral platební kartu, zvolil, že na ní chci aktivovat AndroidPay, odsouhlasil podmínky, samo mě to přesměrovalo někam to menu telefonu, kde jsem měl zapnout NFC nebo něco takového, už nevím a to bylo vše. Teď už jen při platbě stačí vždy rozsvítit displej a přiblížit k terminálu. Mobil zavibruje a pípne. Hotovo. Pak mi ještě přijde na telefon oznámení z AndroidPay o platbě a také z mBank o platbě kartou (ale to mám nastaveno od karty, aby to hlásilo platby).
Žádné potíže při platbě jsem nezaznamenal, rozhodně nemusím hýbat mobilem a hledat NFC chip, abych to spojit s terminálem, jak si tu někdo stěžoval (možńá to bude telefonem, nevím). Terminál to bere hned, jak mobil přiblížím, možná už tak na 5 cm od něj... Navíc tím zavibrováním mám hned zpětnou vazbu, že platba proběhla. U karty musím sledovat terminál... Takže se mi to líbí se mi víc, než platit kartou.
Dobrý jsou taky někdy pohledy prodavaček. Většinou nevěřícně koukají, co tam dělám a pak s napětím pozorují, jestli to projde
Že chci platit mobilem jsem zkusil říct jen jednou
už radši říkám rovnou, že kartou... Připojení k internetu to po mě zatím taky nechtělo (ale platil jsem s tím teprve možná tak 5x) a mám to na té VISA kartě, takže doufám, že to bylo jen specifikum ČSOB a u AndridPay připojení v obchodě nikdy nebude potřeba a bude stačit třeba jen doma.