No tak zrovna Golf není v USA typickým autem. Když pominu, že jde o hatchback, který se tam moc neprodává, tak ani velikostně to není mainstream... Bude to tak možná něco na úrovni až čtvrtého či pátého auta v rodině pro jízdu na zmrzlinu
Ale když už jste si ho vybrali, tak ho tam nabízí "jen" s 1.8 Turbo motorem (GTI a R verze jsou s 2.0 Turbem). Větší výběr je u prodávanější verze "Golfa" v sedanu tj. Jetta, kde je 1.4, 1.8 a 2 litr vše také turbo. Samozřejmě benzín. Ten dvoulitr v Jetta vykazuje papírovou kombinovanou spotřebu 8,71 l / 100 km, 1.8 udává 8,4 l/100km a 1.4 má 7,13 l/100km. Vzhledem k tomu, že ta americká papírová spotřeba má k realitě o dost blíže, než naše, tak by se tomu asi dalo i věřit a považovat ji za reálnou. No a vzhledem k tomu, jak málo stojí v USA litr benzínu (aktuálně jsem našel průměrnou cenu asi 13,70 Kč/l, když jsem tam jezdil předloni, bylo to asi o korunu míň), tak i když posledních pár let amíci nadávají, jak je benzín drahý
(je pravda, že cena rok od roku roste), stále zůstává spotřeba obecně dost pod jejich rozlišovací schopnosti a neřeší ji...
A to je podle mě celé kouzlo toho, proč se tam dělají a prodávají víceobjemové motory. Nevím, proč o tom psát litanie typu toho odkazovaného článku, když by stačila věta, že prostě obecně tam spotřebu moc neřeší. Navíc, i když mají taky přísné emisní předpisy, tak měření emisí a spotřeby tam více odpovídá realitě, takže by tam ani ty malolitrážní pidi motory nikdo moc neuplatnil... Ale i tak je tam zřejmý, i když velmi velmi pozvolný, trend příklonu k menším a úspornějším autům i motorům. Byl jsem tam předloni po asi 10 letech a proměna je znát, i když stále převažují velká nadupaná auta... Jen těch menších o dost přibylo.