To už se tu kdysi myslím řešilo... to že se jmenuje roční, ještě kupodivu neznamená že je každoroční, viz: 2roky/30000km ...'
No vidím to na velice vážný rozhovor s panem technikem, ach jo
TsunAmi píše:Zdravím kolegové, mám tady jeden zapeklitý problém se kterým bych si rád nechal poradit.
Koupil jsem před pár měsíci ojetou KIA Ceed SW, GDI, bílá barva, exclusive výbava. Je to již nová generace, výroba 10/2012 a najeto má teď 55k km. Před koupí jsem si ověřoval v KIA salonu kde bylo auto koupeno i servisováno (Auto Hybeš Chrudim), jestli má všechny úkony správně zapsány v servis. knize, technický stav atd... Technik mi potvrdil, že vše je v pořádku, vše bylo dodrženo atd...
Po pár týdnech jsem si všiml pár drobností, jako ošoupaný chrom mlhovek (což se tady již řešilo) a vrzající sedadlo (což se tu taky řešilo). Nelenil jsem a zajel jsem tedy do nejbližšího KIA servisu (KIA Kašpar Rapotín pro mě), že bych si rád nechal vyměnit ty mlhovky a nechal je vyřešit vrzání sedadla.
Ovšem k mému překvapení, mi nový servisní technik oznámil, že nemám provedenu jednu pravidelnou kontrolu prorezavění karoserie, tudíž již nemám platnou záruku na karoserii a tudíž na nějakou reklamaci mlhovek mohu zapomenout. Netřeba říkat že jsem byl lehce nasrán -_-
Podíval jsem se tedy do servisní knihy, a ano, mám tam již 4 garančky ale jen 3 kontroly karoserie, v roce 2014 byla garančka bez prohlídky karoserie. Na první straně servisky je pak vskutku napsáno že interval kontroly je 12 měsíců, z čehož vyplývá, že předchozí servis něco posral.
Hned jako další krok jsem tedy kontaktoval původní servis, aby mi vysvětlil jak je toto *** možný žejo... Načež mi však bylo oznámeno, že údaj 12 měsíců v knize je samozřejmě chyba, správně je u CEED JD 24 měsíců nebo 30 000km, takže nic zanedbáno nebylo a záruka by měla platit...
Což je sice super, jenže novej technik mi přesto říká, že to není jeho problém, že jsou pro něj směrodatné údaje v servisce a podle nich již záruku nemám... takže jsem *** absolutně v prdeli, protože oba si nad tím umyli ruce a nejsem si teď jistej:
1) kdo z nich je v právu?
2) jak mám dál postupovat?
Osobně mám pocit, že můj novej technik je docela mimo, už proto že mi na vrzání sedačky (stejný případ jak měl HarvyM) řekl že to je normální a nejde s tím nic dělat
Dnes mi jako bonus ještě začala blikat LEDka ve svítilně u řidiče, asi si umíte představit mé nadšení, když to mám řešit s takovým člověk že..
Díky za každou radu...
Dobrý den,
děkujeme za zaslání VIN kódu k Vašemu vozu KIA.
Interval kontroly karoserie v rámci 12 leté záruky proti prorezavění karoserie je stejný jako základní servisní interval, to je 1 rok nebo 30 000km, dle toho co nastane dříve. Více informací naleznete v Záruční knížce Vašeho vozu KIA na straně 18.
V rámci 12 leté záruky proti prorezavění karoserie se kontrolují pouze plechové části karosorie, nikoliv dekorativní a ochranné prvky. Pokud nastane jakýkoli problém se zmíněnými prvky ( nesmí být mechanicky poškozené nebo opotřebené běžným uživáním ), tak je nutné navštívit autorizovaného dealera a prvek řádně reklamovat v rámci 7 leté záruky KIA.
Více informací o 12 leté záruce proti prorezavění karoserie naleznete v Záruční knížce Vašeho vozu od strany 8 a dále.
Zpět na Všeobecný pokec / General Discussion
Uživatelé procházející toto fórum: FuryIce