od safi » 23.02.2011 08:53
To , ze je taky rozdiel medzi tymito dvomi autami , by clovek neveril , kym si to neodskusa na vlastnej kozi. Pozrel som sa na stranku kia.sk , v technickych udajoch k soulu tvrdia , ze splna normu euro5. je to vsak model my2011. V jednej recenzii som cital , ze rozdiel medzi CRDI1,6 85kW a 94kW je v tom , ze silnejsi ma filter pevnych castic. Takze mam z toho gulas. Faktom ostava, ze viac ludi je rozcarovanych z tahu motora vo Venge. Neverim , ze vsetci ho zle zabehali. Moze mat inu palivovu mapu , napr. z dovodu toho , ze usetrili na nejakych dieloch , ktore teraz vydrzia menej. Zaujimave by bolo vidiet grafy priebehov krutaku a vykonu venga vs soul.
K chiptuningu: co sa tyka motora, malo by to byt v pohode , az na stratu zaruky . Cital som testy na CRDI 1,6 94kW hned po tom , ako prisiel na trh soul. Vysledne hodnoty , pri ktorych bol motor absolutne stabilny boli 110kW a 320Nm. Vtedy tam pisali , ze tento motor je najlepsia naftova 1,6 na Slovenskom trhu. Ak si vsak niekto urobi take delo z auta , musi mat vzdy na pamati , ze ostatne diely v aute su povodne, takze pri trhani asfaltu place spojka , prevodovka atd. Ak sa s tym jazdi setrne a nadmerne kone sa vyuzivaju iba ked to fakt treba , nemal by byt problem so zivotnostou. Ale je to na zvazeni kazdeho ,ci riskne stratu zaruky. Na druhej strane - ked mi auto netaha ako by malo , to je na nervy , aj ja by som hladal sposoby ako z neho vydolovat vykon , ktory ma v papieroch. Nakoniec jeden negativny priklad: Jeden znamy si dal chipnut naftove RIO na 110kW. Chodil s nim na preteky v sprinte , predvadzal sa , ako to Rio vie ist 220km/h. Do roka sa odporucalo turbo, katalyzator a dalsie diely. Kedze bolo prave po skonceni zaruky, nikto neriesil ci je chipnute , alebo nie. Cenu opravy mu napocitali na cca 4000€. Toto je priklad ako to dopadne , ked sa neberie do uvahy to , co som vyssie pisal. Takze chip - ano , ale s rozvahou.
KIA SOUL 1,6CRDI 94kW