Kam se to tu posunulo?
Diskuze o vločkách a o tom, co musí pneu splnit je sice zajímává, ale z praktického hlediska nemá moc smysl
Ani M+S ani vločka moc o o kvalitě či nekvalitě pneumatiky nevypovídají.
Já bych tu odlišil 2 úplně rozdílné (bohužel) roviny: První je zákon a předpisy, druhá rovina praktická tj. kvalita pneu a reálné jízdní vlastnosti.
Z hlediska zákona je to celkem jednoduché: prostě stačí vyhovět předpisům tj. splnit pár věcí a požadavků na "zimní" pneu: musí být homologovaná (jako skoro každá součást auta), označená symbolem M+S či podobným (nebudu to přesně dohledávat) nebo v případě jiných zemí třeba tou vločkou, mít určitou min. výšku vzorku (u nás 4mm) a samozřejmě být v pořádku (bez nějakých podstatných poškození, jako rozpraskání a pod.) Pak dodržet správný tlak v pneu a to je asi vše (jestli jsem na něco zapomněl, tak se omlouvám
). A z hlediska předpisů je úplně jedno, jak si té pneumatice výrobce říká: zimní, celoroční, letní... Když splňuje výše uvedené, tak si může policie či pojišťovna, zkoumat co chce, ale vše je z hlediska zákonů v pořádku a nikdo nikoho nemůže trestat, i kdyby měl nazutou gumu, která klouže jak na bruslích a nezabrzdí ani na 10 km. V tomhle opravdu Sanchez píše nesmysly, sorry... Snike to tu už uvedl, co pak policie řeší... (nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, nedodržení bezpečné vzdálenosti apod.) Takže tvrzení, že z hlediska zákona, pojišťoven, policie či kohokoli je rozdíl mezi "zimní" a "celoroční" pneu, když obě mají M+S i vločku, je nepravdivé. Ze zákona jsou obě rovnocenné a právě díky tomu označení jsou vhodné pro zimní provoz...
Druhá rovina je kvalita a reálné jízdní vlastnosti pneumatiky v zimním provozu. A tady opravdu není rozlišovacím znakem ani M+S ani vločka... (tady zase nemá moc pravdu buky1...). Ano, symbol vločky má sice oproti M+S nějaké aspoň minimální požadavky na testování, ale za prvé jsou dost minimalistické (třeba index 1.07 při brždění znamená, pouhý rozdíl 7% oproti běžné tj. letní pneu
)) a za druhé asi málokdo si dělá iluze o tom, jak to v praxi funguje a co je kdo schopen označit za zimní gumu - jak už tu psal kolega přede mnou, který odkazoval na testy s 40% rozdíly. A že číňan (a nedělám si iluze že klidně i nečíňan) tímto "super" zimním symbolem vločky dokáže označit a prodávat i v EU vysloveně nebezpečnou pneumatiku, se už také v praxi objevilo...