od Milan_SK » 07.07.2019 14:36
Poznám tento kanál, ale keďže sa venuje hlavne tuningu tak ho nesledujem. Preto ma prekvapila a potešila táto Hyundai séria.
K budúcim Hyundai projektom súhlas so všetkým, čo si napísal, čiže 2020 I30 N s 8 st. DCT (vlastnej konštrukcie, prebieha ladenie v testoch), i20 N s 1.6 Turbo, odľahčená špeci edícia i 30 N s karbónovou kapotou, ľahšími kolesami a sedadlami, ale s nezmeneným výkonom. Ten Veloster s motorom uprostred má prísť zatiaľ len ako štúdia a potom sa uvidí, čo ďalej. Pracujú na viacerých verziách (čistý spaľovák, hybrid aj elektro - nedávno zahájili spoluprácu s chorvátskym Rimac-om).
Čo sa týka elektromobility, tak vravel, že batérie sú podľa nich dočasným riešením a okolo r. 2025 by už v strednej triede mohol pohon na palivové vodíkové články vyjsť ekonomicky lepšie, než na batérie. Vo veľkých autách by mal byť vodík jasnou voľbou. V malých autách to vyzerá na batérie, ako lepšie riešenie. Treba však vybudovať aj vodíkovú infraštruktúru, čo bude v Európe dosť náročné, keďže nemenovaný veľký autokoncern (predpokladám VW) tlačí do popredia batérie. Zároveň povedal, že v oblasti vodíkových palivových článkov je z automobiliek najďalej práve Hyundai a Toyota a momentálne chce s nimi spolupracovať veľa automobiliek, kvôli získanému know-how.
A. Biermann je člen predstavenstva Hyundai a od konca 2018 už šéfuje celému vývoju Hyundai, Kia, Genesis. Má pod sebou cca 15.000 ľudí ale stále pôsobí ľudským dojmom a nadšením pre techniku. To bol aj hlavný dôvod prečo po 30 rokoch opustil BMW. V Hyundai mu dali možnosť sebrealizácie, ktorú už v Mníchove nemal, nakoľko podľa jeho vlastných slov (zo staršieho rozhovoru) tam procesy už neriadia inžinieri ale ekonómovia s kalkulačkou v ruke, čím pomerne jasne naznačil o čom dnešné BMW z veľkej časti sú.
Kia cee´d 1.6 GDI Gold, Dark Gun Metal, MY 2016
Honda Civic 1.8 VTi - predané