Ono úplně stejný závěr udělali, když tuším v SM porovnávali kombi s SUV. Byly tam proti sobě vždy 2 auta stejného nebo podobného základu od několika značek. Kromě toho, že SUV je prostě "in" a lidem se to líbí, byl závěr, že jediná opravdu reálná výhoda SUV (pro někoho) je to, co napsal snike: vyšší posaz. Což je otázka, jestli se vyplatí za 50, 70 a často i více jak 100 tis. rozdíly v ceně a vyšší provozní i servisní náklady a další nevýhody SUV... Ale lidi to chtějí, tak se to prodává. Neplatí prý ani mýtus, že by SUV bylo bezpečnější (často i naopak). Pohon 4x4 může být výhoda jen pro horaly, jinak to taky spíš zavrhovali jako zbytečnost, co zhoršuje jízdní vlastnosti kvůli hmotnosti. A kdo potřebuje 4x4 sežene ho i v osobáku, i když jen u někoho... Vyšší těžiště, tvar i hmotnost = horší jízdní vlastnosti i spotřeba. Pokud chce někdo větší kufr, tak si s SUV taky v naprosté většině nepomůže, ale naopak kombi na tom byla o dost líp. Prostornost v kabině prý obdobná (kromě té vyšší výšky a posazu).
Dávám to jen z paměti, bohužel se mi to nedaří nikde na internetu najít. Ale objevil jsem při hledání aspoň zajímavé porovnání pohonu 4x4:
http://www.auto.cz/pohon-4x2-vs-4x4-cty ... nene-93244Závěr tak je, že ač si to můžeme namlouvat jak chceme, stejně koupě auta není skoro vůbec o rozumu, jako o emocích. SUV se dnes lidem líbí, tak jsou ochotni si připlatit. Důkazem je marketing automobilek
Třeba reklamy na auta cílí hlavně na emoce, na autosalonech je to jedna krásná holka vedle druhé atd. Kdyby to nefungovalo, dělali by to jinak.