Jessrie píše:Podľa ust. § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa platí :
...takze by som pockal 30dni, nepodpisoval by som ziadne papiere o odstraneni poruchy az kym ti nedokazu ze to ozaj odstranili!!! A kludne im aj pohroz odstupenim od zmluvy, nech to odstrania riadne a nie vymazanim chyby cez diagnostiku. A pytaj si nahradne vozidlo, mas nato pravo.
Pokud dodavatel vyřídí reklamaci včas a prohlásí to za opravené (byť by to bylo jen vymazáním chyby přes diagnostiku - to oni můžou klidně zakamlufovat i jinak a ne tak průhledně - např. často používaná fráze "závada se neprojevila..." ), tak ti nepřevzetí nepomůže. Prostě pokud ti do 30 dní prokazatelně oznámí, že reklamaci vyřídili a auto je připravené k odběru, tak oni zákonou lhůtu na vyřízení reklamace splnili a nepřevzetím spíš riskuješ, že ti ještě můžou případně naúčtovat skladné, pokud bys to dlouho nepřebíral (dost často to něktřeří mívají i v reklamačních podmínkách...). To že si myslíš (nebo víš), že to neopravili, na tom nic nemění. Ty můžeš jedině reklamovat znova (klidně hned, když se to ukáže ještě na místě), ale už se to bohužel bere jako druhá nezávislá reklamace a dalších 30 dní... Pak jedině po 3 stejných (ale uznaných) reklamacích můžeš odstoupit. Nicméně tam záleží, jestli ti ty reklamace opravdu všechny uznají... "závada se neprojevila" není uznání závady. Prostě i když má zákazník díky legislativě velká práva, prodejci i tak můžou (pokud nejsou seriózní) hodně kličkovat a je problém se něčeho domoci... (i když cesty jsou).
Co se týká náhradního vozidla, tak na to žádné právo nemáš (jedině že bys měl nějaký ať už individuální nebo veřejný příslib od prodejce nebo KIA, pak je pro ně závazný - ale nezaregistroval jsem, že by něco takového
veřejně slibovala). Takže poskytnutí náhradního auta je jen na vstřícnosti prodejce...