m1chal píše:Tak som na tom podobne. Kia ceed kupena v januri 2011 a predne sklo plne skrabancov od skrabky. Skrabku som pouzival aj na starom aute a tam ziadne problemy neboli. Predpokladam, ze reklamacia na makke sklo bude zamietnuta. Neviete niekto, ci je mozne nejakym sposobom zmerat tvrdost skla s tym, ze by sa to potom dalo reklamovat? Nieco podobne ako pri laku.. vdaka
řešit dobrou poistkou bez spolučásti na okna...m1chal píše:Tak som na tom podobne. Kia ceed kupena v januri 2011 a predne sklo plne skrabancov od skrabky. Skrabku som pouzival aj na starom aute a tam ziadne problemy neboli. Predpokladam, ze reklamacia na makke sklo bude zamietnuta. Neviete niekto, ci je mozne nejakym sposobom zmerat tvrdost skla s tym, ze by sa to potom dalo reklamovat? Nieco podobne ako pri laku.. vdaka
geocomp píše:čelní sklo je měkké - viděl jste někdo někdy jak se vyrábí? Já v Lucembursku jo, plát skla projde ohýbací pecí, pak se umyje, osuší, projde čistou zónou kde se vloží mezi vrchní a spodní díl taková mléčně bílá folie. Pak to proběhne několika pecema s přítlakem kde ta folie zprůhlední ( je to ta bezpečností co vám zajistí že se to sklo nevysype když dostanete šutrem nebo při nehodě ) . Zdatnější už pochopili co se děje, po každém ohřevu sklo pomalu chladne takže se tzv. popouští - tj. je měkké. Je to pro bezpečnost osádky, po roztříštění při velmi silném nárazu se rozbije jen velmi malá část, a to nejen díky té folii ale právě kvůli nízké měkkosti skla. Naopak k tomuto jsou boční okénka z tzv. kaleného skla. Vytváří to opačný effekt. Sklo nemá folii a rozbije se celé na tisíc kousků bez ostrých hran. Proto čelní sklo je náchylné na poškrábání a to i mosaznou škrabkou.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé