focus mi doviezli v 2007 z Belgicka. Na odporúčanie kamaráta, že tá hrdza na dverách je štandard u fordov, som ho nakoniec zobral. Bol december a na jar 2008 mi rozkvitli zospodu všetky dvere (vr. kapoty, t.j. 6 kusov) vo falcoch tak, že ma skoro porazilo. Prešiel som všetky fóra ohľadom korózie Ford, nasledovala obhliadka u predajcu v KE , ktorý ma odbil absentujúcou servisnou knihou, následne niekoľko telefonátov importérovi do bratislavy, kde som ich nakoniec presvedčil o mojej pravde, následne obhliadka v KE+spísanie stavu, správa putovala do Budapešti (ford slovensko patrí pod maďarský ford, nechápal som...) a čuduj sa svete po mesiaci mi volali z KE, žeby sa chceli dohodnúť na oprave korózie na mojom focuse a či by mi prekážalo, žeby to vedeli urobiť až o mesiac!!! Nasledovala oprava za 60.000Sk (skoro tretina nadobúdacej ceny auta) a oprava prakticky držala až do tohto roku, kedy som sa rozhodol ho predať (napriek tomu, že je to manželkin miláčik na rozvoz našich detí).
KIA je iné kafe, žiadna hrdza, dokonca ani na podbehoch, trošku otrieskané zadné dvere, ale tento týždeň idem osadiť lapače nečistôt
ELEGANT, na zimu pôjdu 195/65 R15. Biele otrieskané miesta na dverách a zadnom blatníku prelepím fóliou v RAL-ke karosérie a bude to. Ešte skontrolujem miesta kam pôjdu zásterky, ak tam bude niečo obité, pretriem to alkytonom (sú to väčšinou milimetrové miesta a malým štetcom to skoro vôbec nie je vidno, pod zásterkami určite).
Nemám rád auta s hrdzou a keďže nové si pri veľkosti svoje rodiny a pri úplne iných prioritách nemôžem dovoliť, budem to riešiť takto. Dúfam, že ma moja "nová" KIA nesklame.
PS: zíde z oči zíde z mysle. Na focus si manželka a deti ešte občas spomenú, ale KIU si užívajú a vyzerajú spokojne!