Stránka 2 z 2

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 25.02.2018 18:45
od Fofeňaníkovová
Keď má voda 40 a TY (nie auto) sa zúfalo snažíš zohriať auto tak to je potom ťažko. Treba troška používať aj rozum keď už máte tie smradľavé trasliaky čo nekúria!

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 25.02.2018 19:17
od Berka
only_one píše:No je zbytečné se opakovat, ale vymrzlej motor s omezeným vstupem vzduchu ohřeješ citelně rychleji jak ten, který trvale ofukuje ledovice z venku. Je to zbytečný to dál rozebírat. Ten kdo má soudobé Crdi dobře ví, že jeho tepolota ohřátí alespon vody na provozní teplotu je někdy i více než 15km zrovně dneska ráno když bylo - 15 tak to trvalo Ku**a dlouho než se vubec ohřála alespoň voda když se auto snažilo zoufale alespoň ohřívata kabinu a i zahřátá voda při stání na semaforech z 80°padla behěm 3 minut na 60 ...


Nemohu jinak, než s tím souhlasit.

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 26.02.2018 07:13
od pacesol
only_one píše:No je zbytečné se opakovat, ale vymrzlej motor s omezeným vstupem vzduchu ohřeješ citelně rychleji jak ten, který trvale ofukuje ledovice z venku. Je to zbytečný to dál rozebírat. Ten kdo má soudobé Crdi dobře ví, že jeho tepolota ohřátí alespon vody na provozní teplotu je někdy i více než 15km zrovně dneska ráno když bylo - 15 tak to trvalo Ku**a dlouho než se vubec ohřála alespoň voda když se auto snažilo zoufale alespoň ohřívata kabinu a i zahřátá voda při stání na semaforech z 80°padla behěm 3 minut na 60 ...
Souhlas a vlastni zkusenost s 1.6 cvvt. Foto z nedele dodam.

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 26.02.2018 07:41
od Optimmuss
Moje súčasné RIO v benzíne dnes pri -17° sa ohrialo po cca 10-12km. Dávať tie masky je podľa mňa celkom nezmysel... videl som už aj alobal. Tomu autu po noci v mraze nijak nepomôžeme :) jedine ak turbínou na teplo namierenou na motor 20 minút pred jazdou.

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 26.02.2018 09:09
od only_one
Já vám řeknu jedno veřejné tajemství :-) To auto je dělané na rozsahy telot provozně od dejme tomu -25°C do 40°C ve kterém musí fungovat tak jak stojí na parkovišti univerzálě pro ruskýho Vasila po španělskýho Carlose , výkon toho předního chladiče je takový, aby chladil auto i při 40°C. Naše úžasné CRdi jsou na takovém stupni vývoje, že jejich zbytkové teplo je opravdu malé a násobně menší oproti benzínové jednotce, které se krom daleko větších ztrát formou tvorby tepla a vyšších provozních teplot spalování prostě rychleji ohřeje a rychleji topí. Včera v -10 po doletu na dálnici k benzínce je přední chladič studenej. To znamená, že ani velkej okruh nebyl otevřenej a to minimum co do něj proudí náporovej vzduchu totálně vychladil. A když je venku -10 je při dálniční rychlosti chlazení jako by bylo venku -20. Clony jsou na východ od Slováků v autě normální, funkční, osvědčené, jen to je nutné nainstalovat, mnoho lidí to dráždí vizelně, mnoho lidí to prudí se s tím sr... Nicméně uzavření aredonymického náporového vzuduchu je v zimě pro spalovací motor hned pro předehřevu nejlepší věc v našich podmínkách kde máme tyto rozsahy teplot jak plusové tak mínusové.

Ale to pochopí těžko někdo s benzínama, zcela mimo praktické zkušenosti zimního provozu Crdi od roku 2015 výš :-D

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 26.02.2018 10:26
od melonsvk
Vonkajsia teplota -8, voda na 80 stupnoch po 8.5km. Naco sakra masku?! 1.6 CRDi

Obrázek

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 26.02.2018 11:58
od Mirse
Asi by v autě možná pomohl ukazatel teploty oleje, pak by se lépe diskutovalo o přínosu či zbytečnosti ... :roll:

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 26.02.2018 12:57
od rudolf.tomka
v práci máme len diesové autá , a veľmi dobre viem ako im to dlho trvá, kým vodička vystúpi na 80 st. , aj 15 km pri pokľudnej jazde bez záťaže , a ale aj viem že to čo je v garáži sa zohreje rýchlejšie a opäť sa budem opakovať, slúži táto záslepka na to aby sa motor rýchlejšie zohrial v zime :? , pretože je tam ešte veľa "otvorov " cez ktoré bude prúdiť studený vzduch do oblasti prevodovky a motora hlavne zospodu i keď majú niektoré autá spodný kryt / to by ten motor musel byť v uzavretom priestore / pretože by sa význam chladiča úplne vyradil ... :cry:

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 26.02.2018 13:28
od Berka
Dnes ráno okolní teplota -16°C, po 30 km jízdy kdy už byl motor nějakou dobu ohřátý, jsem zastavil u přejezdu a téměř okamžitě spadla teplota motoru o dílek dolů. Takže asi moc ohřátý nebyl ani po takové době.

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 27.02.2018 08:58
od Mirse
Už jsem to tu někde zmiňoval, kdo pamatuje např. Oltcita, který byl vzduchem chlazený a měl už od výrobce takovou plastovou masku před přední mřížkou - nechal jsem si v něm dodělat do auta teplotní čidlo a budík na zobrazení teploty oleje a byl jsem docela v šoku, i v létě byla teplota jen kolem 50-60 stupňů a v zimě max.40 stupňů, tu mřížku jsem měl tedy před motorem prakticky celou zimu :)
Ale motory jsou dnes samozřejmě někde jinde to je mi jasné :roll:

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 27.02.2018 15:01
od DanBlack
Nikdo tu nevzpoměl další velké plus takového krytu (hlavně té verze na spodní část masky) -> chrání chladič před kamínky a slanou mlhou.
Chtěl bych ho na RIO, právě z důvodu ochrany ale ještě mám moc nový model. :oops:

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 27.02.2018 21:52
od mischo22
Skus napisat predajcovi v tom inzerate. Predpokladam ze on tie masky vyraba doma ,,na kolene''. Na bazosi ponuka masky aj na dalsie modely aut, mozno by ti vedel pomoct, pripadne ti vyrobit prototyp na tvoje Rio. Nikde inde som tieto zaslepky nevidel a to som toho pobrowsoval uz vcelku dost.

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 28.02.2018 16:30
od DanBlack
Do-do variantu zvládnu taky, ale instalace stahovačkama je fakt hnusná. :no:
Představuju si něco takového... (Plast - ať se v tom nedrží vlhkost a ať to trochu vypadá.)
Obrázek

Re: Záslepka na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 28.02.2018 16:38
od jozzo
DanBlack píše:Nikdo tu nevzpoměl další velké plus takového krytu (hlavně té verze na spodní část masky) -> chrání chladič před kamínky a slanou mlhou.
Chtěl bych ho na RIO, právě z důvodu ochrany ale ještě mám moc nový model. :oops:


https://auto.bazos.sk/inzerat/82322956/ ... spodna.php