kubicek326 píše:Zdravím pánové
Mám Kiu Pro Ceed, 1,6, r.v.2010, najeto 80 000 km.
Před týdnem se mi najednou rozsvítila kontrolka emisí, dojel jsem ještě domů (cca 25 km) a druhý den jsem už nenastartoval. Motor točil naprázdno.
Diagnostika hlásila přeskočený řetěz.
Mechanik ale naznal, že není nic natvrdo, v motoru při startování nic neklepe, nemlátí, že by se snad nic nemělo potkat.
Dnes mi ale volal, že mu po natlakování ukazují všechny válce 0, že se to asi potkalo všechno, ale že to pozná až po rozdělání motoru.
Máte někdo nějakou zkušenost jak to tedy je? Je šance, že je řetěz jen přeskočený, bez škod na motoru?
Je-li jeste v zaruce je to v poho, at se stara servis. Ale pokud neni v zaruce, tak potes penezenka. To je pri cenach ND
vrazedna zalezitost a je treba uvazovat jestli by nebyl lepsi motor treba z vrakace. Pokud jsou ale potkane ventily, tak bys nikam nedojel. To by bylo natvrdo hned a jednim vrzem. Ale moc nerozumim tomu "Motor tocil naprazdno". To ma znamenat ze nenastaroval, nebo bylo jasne slyset ze toci jako by tam nebyly svicky, to je bez komprese?? To by znamenalo ze jsou otevrene ventily a ze se neotaci vacky. Chce to minimalne sundat ventilove viko a pak se uvidi. A jinak to nemlati, to neni ani skoro slyset. Kdyz se potka motor, tak to jen cvakne a je vymalovano
Mne se to stalo na Felde, ve 190 tisicich rupnul remen ... a to jsem mel schovane vsechny faktury za vymeny remenu ve znackovem servisu od sameho zacatku. Znamy mechanik mi ale ukazal, ze tam byl PUVODNI!!!! remen z fabriky (jeste byl nemecky). Takze si servis akorat ze mne delal vola.
jinak uprimnou soustrast