Ja už mám ôsme auto z rodiny CEED, z toho bolo 6 s manuálom.
A tiež to mám tak. Niekedy je môj rozjazd tiež ako z autoškoly.
Ja si myslím, že za to môže viac faktorov.
Určite by som videl problém v Euro norme. Dnes je to všetko o naladení software. Motor musí dosahovať "správne" emisie v čoraz širšom spektre teplôt. To znamená, že sa motory čím ďalej, tým viac "dusia" . Najviac to cítim na 1.2 DPi. Ten motor je za studena nenormálne zadusený. Trochu do zachraňujú krátke prevody.
Ale rodina CEED má na rozdiel od Rio/Stonic "dlhé" prevody. Minimálne pocitovo. Hľadal som prevodové pomery pre CEED, ale pre 1.5 T-GDi už nie sú uvedené v dielenskej príručke. Jednička má dlhý prevod a ťažšie sa mi ide na chatu s 1.5 T-GDi ako keď som mal Cee'd 1.4 CVVT 73 kW/100 k.
To , čo spomínaš ohľadom pridania plynu pred rozjazdom. Mohlo by to fungovať, keby plyn na nových CEEDOCH nebol taký tupý. Ja to pociťujem ako nelineárny priebeh. Zo začiatku akoby plyn nezaberal. Ťažšie sa dávkuje plyn pri rozjazde ako na starších generáciách. Keď to porovnám s Fabiou 1.2 TSi 2015, tam funguje plyn presne naopak. Po malom stlačení plynu otáčky prudšie poskočia a potom už stúpajú pomalšie. Na Kii mám dojem, že to je naopak.
Neviem, či ste si všimli, že pri stlačení spojky trochu stúpnu otáčky motora. No nestačí to na ľahší rozjazd.
A pamätá si niekto prvú verziu softvéru pre CEED 2018 1.4 MPi? To auto sa ani nerozbehovalo a ani neťahalo. Prvé mesiace sme sa to hanbili predávať. Potom prišiel opravený software a motor začal ťahať ako sa patrí.