Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Trápí Vás něco na voze?

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod mino66621 » 09.02.2016 20:37

Paulus33, spotrebu mam v norme podla mna... Na zaklade tvojho prispevku (vysoka spotreba) som znuloval pocitadlo a momentalne ked jazdim (7km dojazd do roboty a denne 3-5 km po meste) mam momentalne spotrebu 6,2 priemerku (a to mam kurenie takmer vzdy prepnute v polohe max teplota)... Btw. Ako preverim aktualnost soft. RJ?
mino66621 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 39  Témata: 1
Registrován: 31.01.2016
Bydliště: Humenné  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2007)
324000 km @ 5.7 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod paulus33 » 10.02.2016 00:16

moja skusenost, aktualnost softu v autorizovanom servise, ja som bol v KE osobne, pretoze nechceli tieto veci riesit cez telefon (som 3 majitel) a osobne mi oznamili, ze auto bolo na "zvolavacke" pri ktorej mu bol prepaleny soft.
BOLO: FF combi, r.v.2000, 1,8 TDDI/66kW (90PS).
PRÁCA: FF hatchback, r.v.2005, 1,6 l/85 kW (115 PS) HXDA (Ti-VCT).
ATUÁLNE: Kia cee´d Sporty Wagon, 1,6 CRDi, 85 kW (116 PS), r.v.2009
paulus33 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 66  Témata: 3
Registrován: 21.07.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod mino66621 » 10.02.2016 22:16

auto som síce svojím spôsobom "podedil" ale čo viem tak na oficiálnej zvolávačke nebolo. Táto závada bola pri pravidelných prehliadkach viac krát reklamovaná, či vtedy nedošlo aj k aktualizácii softu netuším. avšak vždy vrátili auto s tým že nevedia prísť na to lebo keď ho oni skúsili, neurobilo to a diagnostika im nič neukazuje. :no:
mino66621 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 39  Témata: 1
Registrován: 31.01.2016
Bydliště: Humenné  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2007)
324000 km @ 5.7 l/100km

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod paulus33 » 13.02.2016 09:14

ešte sorry za info, nebola to taká klasická zvolávačka (ako pri nejakej vážnej poruche, kde hrozí deštrukcia vozidla a podobne), soft bol prepálený v období, keď sa začal problém s trhaním (pozri začiatok vlákna), následne kia na požiadanie a v prípade sťažnosti prepálila softvér. Čo ti bráni zájsť do KIE, nechať si urobiť diagnostiku a podľa časovej postupnosti tohto vlákna zistiť, či máš dátumovo verziu softu spred zahájenia problémov, alebo verziu z obdobia prepalovania softvérov.
Ak je to po, asi by si mal začať riešiť EGR, váhu vzduchu, funkčnosť turba... Mne mechanik teraz odporúčal po vyčistení ešte naliať do nafty toto aditívum na vypálenie karbónu (aj keď nemám DPF filter) a vyjazdiť/vytáčať auto mimo mesto. Zatiaľ auto ide ako hodinky.
ja som ho kúpil tu:
http://www.autostore.sk/liqui-moly-ochr ... -dpf-5148/
BOLO: FF combi, r.v.2000, 1,8 TDDI/66kW (90PS).
PRÁCA: FF hatchback, r.v.2005, 1,6 l/85 kW (115 PS) HXDA (Ti-VCT).
ATUÁLNE: Kia cee´d Sporty Wagon, 1,6 CRDi, 85 kW (116 PS), r.v.2009
paulus33 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 66  Témata: 3
Registrován: 21.07.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod mino66621 » 13.02.2016 10:00

bráni mi asi skepticizmus po tom čo som rovnakú odpoveď dostal z dvoch kia servisov a od jedného súkromného servisu. (auto bolo všade na diagnostike aj skúšobne jazdené) :) a momentálne aj to že som tomu chcel dať ešte šancu a dojazďujem momentálne nádrž s http://www.formotor.sk/oleje/1655-stp-c ... 200ml.html avšak žiadne zlepšenie som nepostrehol.
mino66621 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 39  Témata: 1
Registrován: 31.01.2016
Bydliště: Humenné  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2007)
324000 km @ 5.7 l/100km

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod paulus33 » 21.02.2016 22:21

mino, okrem toho že ten STP čistič nepomohol trhaniu, zmenil sa nejako chod motora? Pozerám, že máš najazdených cez 300.000km?!?! SUPER, klobúk dole, ale asi by som sa pozrel na tie veci čo píšem vyššie, ak to nehaprovalo toľko kilometrov...
BOLO: FF combi, r.v.2000, 1,8 TDDI/66kW (90PS).
PRÁCA: FF hatchback, r.v.2005, 1,6 l/85 kW (115 PS) HXDA (Ti-VCT).
ATUÁLNE: Kia cee´d Sporty Wagon, 1,6 CRDi, 85 kW (116 PS), r.v.2009
paulus33 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 66  Témata: 3
Registrován: 21.07.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod mino66621 » 21.02.2016 23:40

paulus33: momentalne mam 321 2xx... Ide o to ze to auto nepatrilo predtym priamo mne bol som len jeden z uzivatelov uzivatel (no pri starostlivosti bral som ho ako svoje) cize ho poznam od nova v podstate... Co sa tyka chodu motora bolv pohode aj predtym aj teraz to tak je... Teda s vynimkou toho trhania ;)
mino66621 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 39  Témata: 1
Registrován: 31.01.2016
Bydliště: Humenné  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2007)
324000 km @ 5.7 l/100km

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod paulus33 » 03.03.2016 20:33

ja teraz riešim spotrebu a prečítal som iné fóra, a možno by to v tvojom prípade mohla byť aj váha vzduchu...
BOLO: FF combi, r.v.2000, 1,8 TDDI/66kW (90PS).
PRÁCA: FF hatchback, r.v.2005, 1,6 l/85 kW (115 PS) HXDA (Ti-VCT).
ATUÁLNE: Kia cee´d Sporty Wagon, 1,6 CRDi, 85 kW (116 PS), r.v.2009
paulus33 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 66  Témata: 3
Registrován: 21.07.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod mino66621 » 09.03.2016 17:55

v priebehu budúceho týždňa ma čaká návšteva servisu kvôli výmene osvetlenia ŠPZ tak skúsim aspoň reč nejakú hodiť na tú tému, uvidím čo sa dozviem, aké skúsenosti s tým majú :)

------ update 9.3.2016 ------

v pondelok 7.3. som bol v Kia Humenné na výmenu osvetlenia ŠPZ. všetko super, okrem toho zistili že mám zameškané zvolávačky na pásy pod nádržou a update softwaru. Tak mi v rámci toho zadarmo urobili obe :thu: bohužial dnes 9.3.2016 sa závada so šklbaním motora prejavila znova, tak software ako bolo oficálne stanovisko to asi nebude. no nič zrejme ich v tej kii trochu pootravujem teraz keď budem mať viac času :)

ešte nedá mi nespomenúť že ma prístup príjmacieho technika veľmi príjemne prekvapil- hneď ma upozornil že nemám absolvované 2 zvolávačky a hneď aj vypisoval požiadavku na ich realizáciu kolegovi "dozadu" :thu: :thu:
mino66621 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 39  Témata: 1
Registrován: 31.01.2016
Bydliště: Humenné  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2007)
324000 km @ 5.7 l/100km

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod potokan » 01.02.2018 17:42

Zdravím, mám taky už půl roku problém se škubáním motoru CRDI 85 KW, ale projevuje se to trochu jinak, než se tu popisuje a to takto: Od studeném motoru ujedu nějakou vzdálenost, min. do zahřátí motoru a potom jízdu přeruším - vše OK. Po 1/2 až 1 hodině chci opět pokračovat, start a volnoběh ok, po zařazení rychlosti a rozjezdu na 1 a 2 rychl. stupeň při nízkých otáčkách cca do 1500 ot/min auto cuká, zvuk motoru se mění při stejné pozici plyn. pedálu a někdy výkon úplně (1/2 s) vynechá. Nejvíce to obtěžuje při jízdě v podzemních garáží, kde potřebuji vyjíždět právě takto pomalu na 1 až 2 rychlost. Toto cukání trvá tak max. 2 - 3 minuty, pak se to srovná a již necuká až do dalšího přerušení jízdy opět min na 1/2 hodiny . Pokud dvojku točím do vyšších otáček, cukání také mizí, při vyšší rychlosti na trojku také již necuká. Pokud motor úplně vychladne, vše se opakuje od začátku. Porucha měla za toho 1/2 roku troch vývoj, zezačátku byl také občas kolísavý výkon i 90 km/h rychlosti, toto však vymizelo. Autoriz. servis se snaží, ale marně, diagnostika neukazuje nic, výměna palivového filtru, pročistili ve vagu vstřikovače, čistili EGR ventil, při další návštěvě jej vyměnili za nový s tím, že příčinu mají potvrzenou, ale auto stále cuká. Auto je 6 let staré, v záruce, najeto 120 tisíc km, CRDI 85 KW, Již 3x návštěva servisu na 2 dny a jsem z toho již otráven. Kdyby někoho něco napadlo, budu vděčen. Děkuji
Kia Ceéd 1,6 CRDI, 85 KW
potokan Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 9  
Registrován: 20.01.2012
Bydliště: praha  Czech Republic (cz)

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod Berka » 01.02.2018 18:11

Zkontroloval někdo ovládání geometrie lopatek turba? Jestli jde plynule bez zadírání v celém rozsahu? Vzhledem k tomu co popisuješ bych to tipoval na EGR ventil, ale zároveň píšeš že je už nový, takže ten to přímo nebude. Vzhledem k tomu že se mění zvuk motoru, to musí být něco co je na vstupu nebo výstupu z motoru. Takže ještě zkontrolovat zda není vadná klapka nebo ovládání klapky na sacím potrubí- je to ta která slouží k lepšímu doběhu motoru při vypnutí klíčku, zda si nedělá co chce.
Ale jinak jak to popisuješ, vše sedí na ovládání EGR ventilu. V počátcích produkce první generace měl podobný problém i můj ceed a vše vyřešila aktualizace softwaru motoru, která změnila použití EGR ventilu při nízkém zatížení motoru. Prostě jeho funkci utlumila.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod potokan » 04.02.2018 11:32

Zdravím. děkuji za reakci, o turbu v servisu ještě vůbec nebyla řeč, předpokládám, že tu kontrolu plynulosti turba může provést jen servis. EGR ventil je již skutečně nový, tak ten můžeme vyloučit. Softwar je prý nejnovější již z výroby, auto r. v. leden 2012. A teď prosím ty klapky, koukal jsem do motoru a vypadá to, že jsou tam 2, nebo co to je. Jedna v místě, kde ústí výfukové plyny z chladiče egr ventilu do sacího potrubí a druhá na levé (jestli je to klapka?) na ústí sacího potrubí (parohů) přímo do hlavy motoru. Po vypnutí motoru ještě asi 5-10 sekund tyto dvě klapky cvakají a u druhé je vidět pohyb ovládací tyčky. Lze tyto klapky nějak otestovat? Děkuji
Kia Ceéd 1,6 CRDI, 85 KW
potokan Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 9  
Registrován: 20.01.2012
Bydliště: praha  Czech Republic (cz)

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod Berka » 04.02.2018 14:05

Ovládání geometrie turba vyzkoušíš i ty. U studeného motoru tam sáhneš a můžeš rukou zkusit zda táhlo jde plynule v celém rozsahu. Budeš pouze cítit odpor pružiny u ovládací membrány.
Tu klapku u EGR ventilu si již nevybavuji kde přesně leží, ale na tu bych se zaměřil asi nejvíc. Zda nezůstává viset otevřená nebo naopak se tzv. nelepí ke stěně atd.
Ta druhá klapka je na rozhraní hliníkového sacího potrubí a hadice která vede od chladiče vzduchu. Ta slouží pouze k tomu doběhu motoru a možná k přivření sání v době kdy je aktivován EGR ventil, aby vzniknul podtlak v sání a došlo k lepšímu nasátí spalin. Ale to nevím jistě, některé automobilky to tak mají některé ne.
Tady je hezký článek o funkci EGR ventilu, třeba ti po jeho přečtení něco napadne. http://www.autorubik.sk/clanky/co-je-to-a-ako-funguje-egr-ventil/
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod potokan » 15.02.2018 21:08

Tak to ovládání turba prověřeno, jde plynule, má to podtlakové ovládání a ta pružina jde dost ztuha ale plynule, nezadrhává. Ty vzduchové klapky jsem odpojil v otevřeném stavu na konektoru, auto jede při provozu bez problému, ale po přerušení jízdy stále cuká. Ale když odpojím konektor egr ventilu při chodu motoru na volnoběh, tak motor změní zvuk, to znamená, že i při volnoběhu je pootevřený. (po vytažení konektoru se egr uzavře-jeho klapka je pod pružinou a potom se zvuk motoru ztiší) V článku o egr ventilu z Berky odkazu se píše , že při volnoběhu je zavřený, což v mém případě tedy není. Nicméně volnoběh jde pravidelně. Dále zjištěno, že při rozjezdech při odpojeném konektoru egr ventilu auto necuká. Přece ten nový egr to být nemůže? Děkuji, jestli někoho ještě něco napadne. Navíc dnes mi ještě k tomu praskla přední pružina, aby toho nebylo málo.
Kia Ceéd 1,6 CRDI, 85 KW
potokan Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 9  
Registrován: 20.01.2012
Bydliště: praha  Czech Republic (cz)

Re: Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

Příspěvekod Berka » 15.02.2018 21:34

Takže to vypadá opravdu na EGR ventil.
Jelikož už to je dlouho a vše si nepamatuji, tak už nevím jak je EGR ventil ovládán. Je ovládán také podtlakem pomocí hadičky a membrány jako turbo, nebo má přímo elektrické ovládání?
Pokud podtlakem, může být vadný ventil na druhém konci hadičky- úplně neuzavře a propouští podtlak k EGR ventilu který by měl být v tu dobu zavřený, ale díky tomu se otevře i když nemá. Ideální by bylo změřit na tom ventilu zda je pod napětím a má být tedy otevřen, nebo prostě jen netěsní. Nebo to porovnat s jiným autem, zda je na volnoběh také otevřený.
Pokud je ovládán přímo elektricky, nedělá to jen tak sám od sebe, ale na základě příkazu ŘJ na základě nějakých údajů, které získá a ty mohou být díky nějakému vadnému snímači zkreslené. Opět je ideální porovnání s jiným autem, ale motor musí mít stejnou teplotu.
A pak nejméně vhodná rada: EGR ventil odpoj (zaslep) a jezdi v klidu dál. Možná ani nenaskočí chyba motoru, záleží jak sofistikovaný systém kontroly tam je.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé