od paulus33 » 01.02.2016 19:56
takže to mám pravdepodobne vyriešené:
1) ako prvé som preveril aktuálnosť softu v RJ, to bolo ok.
2) nasledovalo vyčistenie EGR ventilu v ultazvukovej čističke, popritom chlapci v servise trhli pri demontáži jednu skrutku, cena 113€
3) keďže to neprestalo a mal som spotrebu za posledné 4 mesiace viac ako 8l, tlačil som na mechanika aby skontroloval váhu vzduchu, turbo a podobne... Na starom 1,8tddi focuse som mal nižšiu... Takže auto dva dni v servise, váha vzduchu vyčistená v ultrazvukovej čističke, plus vybraté a opravené turbo, konkrétne variabilná časť turba (znovu zakarbonizovaná), ktorá vraj bola zaseknutá a preveroval to meraním tlakov. Turbo zdemontované a tá časť putovala do čističky. Cena opravy 200€. Spotreba po 100km 5,8l (50km diaľnica -110km, 35km okreska, zvyšok mesto) 2x dospelý, 3x deti+plný kufor. Chod auta je živší a kultivovanejším žiadne cuknutie a podobne sa nekonalo, na cca 187000 km celkom dobre.
Nepríde vám vysoká cena opravy? Klasický servis, nie autorizovaný, dvaja ľudia, jeden mozog a druhý sa učí. Nie žeby som pochyboval, ale mne to príde dosť...
BOLO: FF combi, r.v.2000, 1,8 TDDI/66kW (90PS).
PRÁCA: FF hatchback, r.v.2005, 1,6 l/85 kW (115 PS) HXDA (Ti-VCT).
ATUÁLNE: Kia cee´d Sporty Wagon, 1,6 CRDi, 85 kW (116 PS), r.v.2009