Ahojte
Tak jsem si to celé přečetl a nikdo to vybíjení autobaterie asi nevyřešil,protože se tady žádná rada neobjevila,pouze spekulace a nakonec to téma přeskočilo ve výběr a rady při nákupu nové baterie. To si myslí,že není tak složité aby se to zde muselo řešit
.
Rád bych kdyby jste někdo napsal něco k tomu nevyřešenému vybíjení. Moje kia ceed SW z r.v.2008 1,6CRDI 85kW začala po 8,5 letech dělat to samé co se tady už pár lidí snažilo vyřešit. Jen mám ještě jiné příznaky a to,že se mi s vyndáním klíče ze zapalování přestaly vypínat světla pokud byli přepínačem světel v poloze noční režim. Takže mi baterie zákonitě do rána padla. Takže jsem to začal hlídat,no a aby to nebylo vše tak se přidalo i autorádio.Rádio také nevypínalo po vyndání klíče takže jsem ho také vypínal ručně. Ale i přesto se párkrát stalo,že baterie byla ráno ko. Říkal jsem si ,no tak baterie nejspíš dosluhuje a koupil novou, vyměnil ji a starou nevrátil ale dobil a schoval. Potom se mi ty světla zase začaly vypínat ,ale autorádio stále nevypíná.Jenže i nová baterie se sem tam nepravidelně vybila. Takže jak teď pořád přehazuji ty baterky tak jsem zjistil,že při zpětném připojování baterie zajiskří samozřejmě čím jiným než nějakým větším odběrem. A všiml si,že se mi při tom připojování zase rozsvítili parkovací světla, jelikož se už vypínali tak jsem zase nechával přepínač na noční režim. Takže přesto,že se nyní po vyndání klíče ze zapalování vypínají světla tak je pro jistotu dávám do polohy denní svícení a autorádio stále vypínám manuálně. Jenže zase sem tam je druhý den baterie ko. Když jsem zkoušel měřit odběr tak jsem ampérmetrem žádný zvýšený odběr nenaměřil. Podotýkám,že jsem první majitel a žádný zásah do elektroinstalace se nikdy nekonal ani žádné dodatečné zařízení jako subwoofer,alarm,nebo něco jiného. Pouze asi v druhém roce v autorizovaném servisu tažné zařízení a asi ve čtvrtém roce v tom samém servisu změna zásuvky pro tažné ze 7 pin na 13 pin . Ale to jsem odbočil. Nedalo mi to a tak jsem rozebral plasty okolo spínací skříňky a zjistil ,že z pravé strany je tam pouze kontakt, který při vyndání klíče a zandání pouze spíná a rozepíná kontakt( měřil jsem ohmicky),který nejspíš odpojuje ty světla,ale ten kontakt nejspíš nesouvisí s vypínáním autorádia,protože nyní radio nevypíná a světla ano.Z levé strany je samotná spínací skříňka s kontakty zalitá v bílém plastu je nerozebiratelná a vodiče k ní jsou připájeny tam jsem už nic nezkoumal protože neznám vnitřní zapojení spínání a rozpínání kontaktů.Měl jsem jí vyndanou,výměna za jinou by byla jednoduchá,ale není jisté že je to tím.Poslední co jsem zjistil náhodou a to je opravdu neuvěřitelné je to,že přijedu vypnu motor,vytáhnu klíč ze zapalování,vypnu radio protože stále nevypíná pro jistotu i ty světla, a když otevřu schránku na cokoli před spolujezdcem tak se display rádia rozsvítí a když ten kastlík zavřu tak se opět vypne (zkoušel jsem také jen mačkat ten spínač pro osvětlení v kastlíku a osvětlení v kalstlíku funguje,ale k tomu se spíná a vypíná to osvětlení pro display). Nechápu proč to má spolu souvislost
Jenže to není vše,pak se začalo stávat,že jsem po vytažení klíče (rádio hrálo,nevypnulo se) zkusil otevřít kastlík a rádio se vypnulo a dokonce i osvětlení pro display se vypnul,pak zavřením kastlíku se opět spustilo a rozsvítilo display. Dnes to dělat přestalo,ale stihl jsem si to natočit na mob.
Tak se mi zdá,že to dělá psí kusy jak kdyby to byla nějaká software záležitost.Kdybych tak měl jinou spínačku,tak na zkoušku bych ji stejně přehodil,ale nemám.
No napsal jsem toho dost a asi mi nikdo nepomůže, protože se to řešilo už hodně dlouho (servo a tak už se opakovalo),ale nic z toho .No nic kdyby náhodou někdo tak se podělte o info.Díky