od vwq » 07.09.2014 22:02
Pro kontrolu rozvodů ještě doplním. Na řemenici kliky je zářez, ten dát na rysku 0 na bloku motoru. Na ozubených kolech vaček jsou proti sobě rysky a jsou zároveň s blokem prsou.Prví válec od prsou je v horní úvrati. Nefunguje dobře rohatka která brání návratu šponováku řetězu a díky tomu dochází k přeskočení řetězu. Je nutná kontrola prověšení řetězu. Slabá pružina za rohatkou nezvládne přecvaknutí o zub a nezajistí tak napnutí řetězu bez tlaku oleje. Přeskočení tak čeká na většinu uživatelů jak 1,4 tak i na 1,6.
Tohle technici v kia musí vidět na první pohled co sundají víko na hlavě!!! Není to nejlepší řešení ale pokud se dá na ozubená kola vaček rovné pravítko a zatlačí se na řetěz mezi nima nesmí být průvěs velký. Technici v kia by to měli vědět jaký je kritický průhyb. Mám už auto mimo záruky a tak stačilo jen nepatrně strčit do rohatky, pružinka překonala ten jeden zoubek co bylo třeba a průhyb je v normě.