Posilovač řízení 1.6 CVVT

Trápí Vás něco na voze?

Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod vwq » 22.12.2014 13:39

V poslední době jsem zaznamenal nestandardní chování posilovače řízení. Při jízdě na silnici mimo město je to nepříjemné řízení.Volant zůstane ve své poloze jako by přichycen. Při jízdě dlouhou táhlou zatáčkou je to znát hodně, volant se musí přemáhat ze své polohy. Tento projev je znát i při zastavení.Odtrhnout volant ze své polohy vyžaduje sílu jinou než ostatní pohyb volantem. Přichycení volantu trvá něco pod vteřinu.
Normální chování je, že posilovač vyžaduje větší sílu se zvyšující se rychlostí, ne toto přichytávání.
Máte někdo podobnou zkušenost?
Kia CEED 1,6 CVVT r.v.2008
vwq Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 36  Témata: 5
Registrován: 07.08.2013
Bydliště: Milevsko  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod mbiron » 22.12.2014 19:13

V soucastne dobe mam podobny pocit ale v primem smeru, do jedne strany jakoby ten volant nechtel povolit a v nulove poloze jakoby vytuhne. Neni to sice nic zasadniho ale trochu to neprijemne je. Po svatkach zajedu do servisu at se na to podivaji.
Uživatelský avatar
mbiron Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4954  Témata: 42
Registrován: 01.03.2008
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1)
19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (19)

Kia cee'd II (2013)
110000 km @ 6.4 l/100km

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod crui5er » 22.12.2014 20:33

Podobné chování posilovače pociťuji i s novým Ceedem. Asi nejhorší je to na dálnici, kdy při dálniční rychlosti potřebuji lehce korigovat směr jízdy. Posilovač mě plynule nepustí přes nulovou polohu a musím překonat určitý odpor, abych ho "rozhýbal", což je opravu nepříjemné.

Pokud jsi si toho všiml až v poslední době, může to být i zimními pneu. V první řadě zkus zkontrolovat tlak. Vždy foukám o 0.1-0.2 bar více než je doporučeno a pocitově pak nepříjemné chování posilovače až tak neregistruji.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod ajvn » 22.12.2014 21:57

Tak stejný problém řeším nyní i já. Zatím jsem se snažil zjistit, jestli je to ten posilovač nebo nějaký zatuhlý čep ( vím, asi nepravděpodobné, ale přemýšlím o všem ). Zkoušel jsem to i při vyplém motoru v nulové poloze( kola rovně ) a když jsem lehce hýbal koly do strany, měl jsem pocit, že to tam také cítím, takže proto jsem se zatím nezaměřil na posilovač.Jsem zvědav, na co přijdeš, dej určitě vědět.
Kia Cee´d 1,6 CVVT (2010)
ajvn Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 43  Témata: 3
Registrován: 20.03.2014
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod vwq » 23.12.2014 07:23

Pneumatiky jsem prověřil ale v tlaku to není. Zimní pneu jezdím už od listopadu a začalo se to projevovat až teď v prosinci. Budu muset začít diagnostikou ale moc na to nespoléhám. Tady to auto mě pořád něčím překvapuje. U hledání závady na motoru mě skoro nepříjemně překvapilo jak moc je řídící jednotka adaptabilní a jak dlouho jí trvá než se něco naučí :o))Když má něco špatně naučeno, jak dlouho trvá než se to odnaučí :o)) Tímhle směrem se tedy budu asi soustředit. Posilovač řízení je elektrický na tyči řízení. Pokud je v pořádku snímač otáčení a servo vykonává povely, pak je to věc programu.
vwq Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 36  Témata: 5
Registrován: 07.08.2013
Bydliště: Milevsko  Czech Republic (cz)

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod patoh » 23.12.2014 14:30

podobný prejav pozorujem aj ja na 1,6 CRDi 2012, 14.1.15 objednaný do servisu, som zvedavý čo zistia... dám vedieť
Kia Ceed II 1,6 CRDi 2012 5,5 L/100 KM
patoh Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 37  Témata: 1
Registrován: 01.04.2014
Bydliště: Bojničky  Slovakia (sk)

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod vwq » 23.12.2014 21:00

Udělal jsem ještě kontrolu konektorů, jsou v pořádku. Jeden konektor obsahuje tenké dráty,dva žluté a bílý. Pak dva konektory silové. Odpojil jsem ten ovládací konektor a nastartoval s odpojeným.Svítí samozřejmě kontrolka EPS a posilovač nefunguje. Po zapojení konektoru zpět kontrolka EPS zhaslá a posilovač běží. Drobná změna k lepšímu. Síla která přichytává volant je menší a řízení příjemnější.Není to řešení, jen posun. Zvedl jsem si přední část na hever a odlehčil nápravu. Projev posilovače stejný i po odlehčení. To co posilovač dělá špatně je znatelné i když auto stojí.Pří otáčení volantem bez zastavení je to hladké a parádní.Jak se zastaví, volant se přichytí a musí se přemoci ze své polohy. To je to co dělá při jízdě řízení nepříjemné.Ještě jednou jsem překontroloval rozměr pneu pro tohle auto.V pořádku.Škoda že se nemohu nikde dozvědět co vše má na svědomí chování posilovače.Jak dlouhodobě vyhodnocuje řídící jednotka chování jiných součástek.Jak zohledňuje třeba ABS.Jak získává informaci o rychlosti jízdy a zda správně. Věřím že to není nic tak závažného, jen vědět jak na to. Kia je docela dobře udělaná, jen není dostatek informací jak řešit problémy. Taky i díky 7leté záruce. Řeší se vše v servisu .Nic méně aut s koncem záruky bude přibývat a věřím že ne každý bude ochoten dát jen tak na zkoušku za tento posilovač 65000kč. Bohužel taková cena opravdu je. Chtěl jsem vyměnit plechy co zakrývají zadní brzdy. No, podržte se. Mimo záruku to stojí 20000kč. Poptával jsem v kia Strakonice.Tyhle věci se dají ale řešit snadno jinak.Když už se mi povedlo vyřešit rozvody a chování řídící jednotky motoru, když je špatně seřízené LPG, tohle se vyřeší taky. Hlavně sem pište všechny postřehy co máte :o)
Píšu to jen pro to, kdyby někdo řešil proč se do auta tolik šťourám :o)))))
vwq Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 36  Témata: 5
Registrován: 07.08.2013
Bydliště: Milevsko  Czech Republic (cz)

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod Beda » 24.12.2014 01:05

Offtopic :
Ty zadni plechy, ktere kryji kotouce stoji v Korei 145$ vcetne postovneho, pak uz jen pricist DPH + CLO a mas cenu za jednu stranu :idea: 20tis. je zlodejina
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8286  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod achiles » 24.12.2014 02:19

crui5er píše:při dálniční rychlosti potřebuji lehce korigovat směr jízdy. Posilovač mě plynule nepustí přes nulovou polohu a musím překonat určitý odpor


Take jsem si na toto po koupi auta stezoval, ale predchozi zimu po prehozeni letnich 17ek (225) na zimni 16ky (205) se to zminimalizovalo a po opetovnem nahozeni 17ek si to chovani uz nejak neuvedomuji. Bud to prestalo delat nebo jsem si uplne zvyknul, nebo jiny tlak v pneu (myslim, ze jsem je naopak upoustel).
Kia Cee'd SW II (2013) Casa White, 1.6 GDI 99KW, exclusive + p. Ultra 3 ... Obrázek
Kia ProCeed GT (2024) Orange Fusin, 1.6 T-GDI 150KW
Uživatelský avatar
achiles Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 372  Témata: 4
Registrován: 17.11.2012
Bydliště: praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2013)
115000 km @ 8.1 l/100km

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod ajvn » 25.12.2014 11:55

Vzledem k tomu, že předchozí majitelka nedodržela interval prohlídek, také se musím pokusit vyřešit tento problém jinak než přes záruku. K problému-mě se to objevilo po výměně baterky. Tak mě tak napadá-nejde nějak resetovat řídící jednotku řízení? Mohlo by to snad pomoct. Jak bude čas, zkusím odpojit aspoň baterku.
Kia Cee´d 1,6 CVVT (2010)
ajvn Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 43  Témata: 3
Registrován: 20.03.2014
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod vwq » 26.12.2014 22:04

Mám teď najeto něco kolem 300 km od té doby co jsem odpojil a pak znovu připojil posilovač. Jak jsem psal výše. No a je to o 95 procent lepší. Docela stabilní. Jenom odpojit baterku neudělalo nic. Až když jsem odpojil a nastartoval s nezapojeným konektorem.Pok znovu připojil. Je k tomu blbej přístup od spodu pod volantem.
vwq Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 36  Témata: 5
Registrován: 07.08.2013
Bydliště: Milevsko  Czech Republic (cz)

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod ajvn » 29.12.2014 21:25

Tak jsem dnes zkusil postup, který tu popsal vwq s odpojením posilovače a zdá se, že by to opravdu mohlo fungovat. Najel jsem asi jen 30km, ale řízení se zdálo v pořádku. Přístup na ty konektory je ale opravdu na houby - málem jsem si zalomil krk :D. Napadlo mě, že díky tomu, že se nastartovalo bez zapojeného posilovače, šlo to do chyby, po opětovném zapojení si to mohlo načíst nějaká defaultní data a proto to teď jede. Při odpojení baterky k tomu nemůže dojít, protože se nedá nastartovat a řídící jednotka posilovače o tom odpojení nemusí ani vědět. No kéž by to bylo už ok .
Kia Cee´d 1,6 CVVT (2010)
ajvn Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 43  Témata: 3
Registrován: 20.03.2014
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod PeterZM » 29.12.2014 21:52

vwq píše:Udělal jsem ještě kontrolu konektorů, jsou v pořádku. Jeden konektor obsahuje tenké dráty,dva žluté a bílý. Pak dva konektory silové. Odpojil jsem ten ovládací konektor a nastartoval s odpojeným.Svítí samozřejmě kontrolka EPS a posilovač nefunguje. Po zapojení konektoru zpět kontrolka EPS zhaslá a posilovač běží. Drobná změna k lepšímu. Síla která přichytává volant je menší a řízení příjemnější.Není to řešení, jen posun. Zvedl jsem si přední část na hever a odlehčil nápravu. Projev posilovače stejný i po odlehčení. To co posilovač dělá špatně je znatelné i když auto stojí.Pří otáčení volantem bez zastavení je to hladké a parádní.Jak se zastaví, volant se přichytí a musí se přemoci ze své polohy. To je to co dělá při jízdě řízení nepříjemné.Ještě jednou jsem překontroloval rozměr pneu pro tohle auto.V pořádku.Škoda že se nemohu nikde dozvědět co vše má na svědomí chování posilovače.Jak dlouhodobě vyhodnocuje řídící jednotka chování jiných součástek.Jak zohledňuje třeba ABS.Jak získává informaci o rychlosti jízdy a zda správně. Věřím že to není nic tak závažného, jen vědět jak na to. Kia je docela dobře udělaná, jen není dostatek informací jak řešit problémy. Taky i díky 7leté záruce. Řeší se vše v servisu .Nic méně aut s koncem záruky bude přibývat a věřím že ne každý bude ochoten dát jen tak na zkoušku za tento posilovač 65000kč. Bohužel taková cena opravdu je. Chtěl jsem vyměnit plechy co zakrývají zadní brzdy. No, podržte se. Mimo záruku to stojí 20000kč. Poptával jsem v kia Strakonice.Tyhle věci se dají ale řešit snadno jinak.Když už se mi povedlo vyřešit rozvody a chování řídící jednotky motoru, když je špatně seřízené LPG, tohle se vyřeší taky. Hlavně sem pište všechny postřehy co máte :o)
Píšu to jen pro to, kdyby někdo řešil proč se do auta tolik šťourám :o)))))



Odpojil si konektor E49 ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
VW Passat B7 2.0TDi 125kw DSG Bluemotion
Kia Ceed SW 1,6 CVVT Lpg Phoenix silver r.v.09 Predané
Uživatelský avatar
PeterZM Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 157  Témata: 2
Registrován: 27.11.2010

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod ajvn » 30.12.2014 07:50

Odpojil jsem E49, E78, E79. Podle popisu vwq asi také.
Kia Cee´d 1,6 CVVT (2010)
ajvn Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 43  Témata: 3
Registrován: 20.03.2014
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Posilovač řízení 1.6 CVVT

Příspěvekod vwq » 30.12.2014 16:20

Jj, odpojil jsem E49EPS . Jezdím teď hodně a zdá se to být dobré i nadále.
vwq Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 36  Témata: 5
Registrován: 07.08.2013
Bydliště: Milevsko  Czech Republic (cz)

Další

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé