Ísť/neísť na garančnú prehliadku?

Trápí Vás něco na voze?

Ísť/neísť na garančnú prehliadku?

Příspěvekod Mike_BossO » 17.08.2017 19:14

Ahojte

V decembri 2017 mi končí 7 ročná záruka na auto a neviem, či má význam riešiť ďalej závady v predraženom autorizovanom servise (konkrétne Araver v TN) alebo, či kvôli závadám oslovím iný normálny profesionálny autoservis a olej si nechám vymeniť u známeho len za cenu materiálu.
Ako druhý majiteľ auta som bol v autorizovanom servise len raz na záručnú prehliadku, kde ma na konci prekvapila viac ako 300% prirážka za olej. Cvakol som si aj faktúru aby som sa mohol pochváliť:
faktura.jpg


Chcem ešte do konca záruky vyriešiť drobné závady a zaujímalo by ma, či niekto nevie alebo nemá skúsenosti s tým, či si autorizované servisy v rámci záručných opráv účtujú plnú sumu za opravu drobných poškodení, ktoré mam na aute? Ak si účtujú plnú sumu za opravy môžem si tieto poruchy opraviť sám alebo navštíviť iný autoservis, ktorý mam bližšie.

Na aute mám tieto závady:
1. poškodený-prasknutý blatník na ľavej prednej strane
Lavy predny blatník-prasknuty plast.jpg


2. popraskaná a odlúputa plastová páska nad sklom na ľavom zadnom okne
Lave zadne okno-odlupnuta-popraskana paska.jpg


3. auto ma 122tis. km, akú ma približné životnosť reťaz na rozvodoch kým to bude potrebné vymeniť? Existuje pri reťazi nejaký interval výmeny? Alebo stačí čakať na to kým sa problém ukáže sám napríklad zhoršeným štartovaním alebo rachotaním z motora?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
KIA Ceed 2010 ED, 1.4 CVVT, 66kW, 123 000+ km.
KIA RIO I 2008 Sporty Edition, 1.4, 71kW, 133 000+ km.
Mike_BossO Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 17  Témata: 7
Registrován: 26.10.2016
Bydliště: Trenčín  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2010)
105000 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Ísť/neísť na garančnú prehliadku?

Příspěvekod mv12 » 17.08.2017 20:05

Nejsem si jist, zda úplně rozumím otázkám, ale pokusím se o odpověď:

1) Zda jezdit dále do autorizovaného servisu po konci záruky, to je na tobě. Pokud máš levnější a lepší variantu, tak proč bys tam jezdil? Ono tam nemusíš ani v době záruky, údržbu a servisní prohlídky můžeš ze zákona dělat i v neautorizovaném servisu ;) Jen je to trochu risk, musíš pak při reklamaci dokázat, že to bylo prováděno řádně s odpovídajícími díly a automobilkou předepsanými postupy (a úplný základ je mít i záznamy v servisce).
Zvaž si ale záruku na karoserii, která je tuším o dost delší jak 7 let. Tam je určitě nějaký požadavek na pravidelné kontroly karoserie, takže jestli si jí chceš udržet, tak bys je musel dodržovat. Přesné podmínky si najdi sám, nebudu to hledat, ale předpokládám, že to snad není podmíněno veškerým servisem, ale jen tou kontrolou karoserie, což je otázka, zda to za to stojí absolvovat nebo ne.

2) Otázce na ty opravy nerozumím. Pokud to chceš reklamovat, nic platit nebudeš, maximálně ti to neuznají a nabídnou placenou opravu, se kterou ale souhlasit nemusíš (prasklý blatník po 7 letech provozu, asi těžko reklamovat, tu barvu, pokud se jen oprýskala a není to mechanicky sedřené, možná jo ale nevím, nevím...). Pokud to chceš nechat opravit na vlastní náklady, tak autorizovaný servis vyjde s velkou pravděpodobností nejdráž, takže mi uniká, co bys chtěl slyšet?

3) Rozvody tohoto 1.4 motoru mohou být problém... Prostuduj si celé tohle téma: viewtopic.php?f=22&t=4030 a dozvíš se víc. Někomu se tam podařilo nechat to zkontrolovat ještě před skončením záruky a vyměnit na záruku. Pokud by to nešlo, stejně bych asi radši preventivně vyměnil...
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3113  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: Ísť/neísť na garančnú prehliadku?

Příspěvekod ghoosttt » 17.08.2017 21:23

Ja som počas 7 ročnej záruky bol len raz v autorizovanom servise (Aspekta Trade PU) na servisnú prehliadku. Faktúra bola tiež cez 200€. Potom som už chodil len do neautorizovaného servisu a zrazu ma servisná prehliadka vyšla na cca 90-100€. Neskôr som mal problém s imobilizérom a v rámci záruky som ho dával robiť. Pri zistení že nechodím na servis do KIE požadovali kompletnú dokumentáciu o vykonaných prehliadkách v neautorizovanom servise. Po troška byrokracii nakoniec nebol žiaden problém.
Uživatelský avatar
ghoosttt Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  
Registrován: 13.08.2017
Bydliště: Beluša  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2016)
22000 km @ 6.4 l/100km


Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé