Žere olej....

Trápí Vás něco na voze?

Re: Žere olej....

Příspěvekod Quadrant » 11.05.2018 18:56

Fofeňaníkovová : Opět názor laika, kolik ti prošlo motorů rukama a nebo aut 8-)

Po takovém " zákroku " je srovnání obou stran nezbytné a to i kdyby šlo o pár mikrometrů , to je totiž základem každého slušného servisu. A u značkového by tohle nemělo ani opustit dílnu, mění se dokonce i šrouby na utažení hlavy a taky se po ujetých 300 - 500km jde znovu na dotažení momenťákem.
Podle fotek ze servisu je zcela evidentní že jen petrolejem uvolnily kroužky sundali nánosy a napsali si nehoráznou sumu :thd:

Co se týče barvy oleje, doporučuji si alespoň přečíst základní vlastnosti a funkci motorových olejů , protože díky jeho zbarvení se pozná jeho správná činnost v pohlcování nečistot které by se jinak usazovali v motorovém prostoru a kanálků, pro domácí jednoduché zjištění existuje třeba tak zvaný ( kapkový test ) .
Quadrant Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 398  Témata: 1
Registrován: 19.01.2018

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Žere olej....

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 11.05.2018 19:11

Mne málo, ale mám známeho mechanika, uznávaného široko-ďaleko (chodia k nemu ľudia až z Nemecka) a ten dáva zrovnávať minimum hláv aj pri prdnutom tesnení. Pretože nie je treba. Ja som spýtal na dôvod, zakarbónovanie nie je podľa mňa dôvod, dôvod je prehnutie.

Že sa šróby hlavy dávajú nové je samozrejmosť (aj keď bohužiaľ stále nie pre každého), že sa ale po x kilometroch doťahujú je kravina a svedčí o neprofesionalite mechanika!!! V ktorom manuále si sa to dočítal (okrem Š100 samozrejme)? Šróby sa doťahuje presne stanoveným spôsobom a momentom až na hranicu medze sklzu, keď ich následne ešte dotiahneš tak sa z nich stane žuvačka, ktorá sa bude naťahovať ďalej! A to viem ako laik...
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: Žere olej....

Příspěvekod Fofeňaníkovová » 11.05.2018 21:25

Keďže namiesto argumentov som sa dočkal len posmeškov (viď Offtopic príspevky) prispejem argumentom ja:

medza sklzu je taký bod, kedy by už ďalšie doťahovanie nespôsobilo väčšiu dotláčaciu silu, ale skrutka by sa začala predlžovať až do zúženia a pretrhnutia.Čiže, najväčšia možná sila. Keďže sa pri správnej montáži skrutky hlavy doťahujú až po tento bod ich ďalšie doťahovanie po x kilometroch nielen že nie je potrebné, ale je škodlivé! Kto má záujem rozšíriť si obzory a zistiť kde je pravda môže skúsiť napr. tu: http://www.elit.cz/cs/download/elring-s ... montaz.pdf , konkrétne strana 11.

Už veľakrát som sa presvedčil, že to, že je niekto mechanik a rukami mu prešli tisícky motorov, nie je zárukou ničoho, odbornosti už vôbec nie. To im ale väčšinou nebráni v tom hrať sa na kingov a zosmiešňovať „laikov”.
Uživatelský avatar
Fofeňaníkovová Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 464  
Registrován: 19.05.2017
Bydliště: sk  Slovakia (sk)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Kia Carens III (2007)
162500 km @ 11.0 l/100km

Re: Žere olej....

Příspěvekod snike » 11.05.2018 22:27

 ! "snike" píše:
Panove zpet k tematu, osobni nazory si vyrikejte pres soukrome zpravy :yes: ... abychom nemuseli udelovat varovani nebo BAN :!:
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 97.999 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6098  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
97999 km @ 8.00 l/100km

Re: Žere olej....

Příspěvekod buko1 » 12.05.2018 09:57

Quadrant píše:Jak už jsem psal výše, benzín tohle nikdy nezpůsobí protože základem je uhlík a vodík , tak že karbonizace je vyloučena.


Sorry, ale akosi som nepochopil. Karbón = UHLÍK. Benzín je tvorený uhľovodíkmi (alkány, cykloalkány + pár aromatických) a pridanými aditívami (menej ako 1 percento) + dnes aj pár percent biozložky, čo je etanol. Z hľadiska chémie je to hlavne UHLÍK, o niečo viac vodíka, troška kyslíka (etanol), dusíka, síry a pár ďalších prvkov v stopových množstvách (nečistoty, aditíva). Vo valcoch dochádza k prudkej oxidácii tejto zmesi za prítomnosti vzduchu (O2, N, CO2 + malé množstvo vzácnych plynov a bordelu). Pri oxidácii dochádza k rozpadu molekúl benzínu, uvoľňovaniu energie a vytváraniu iných chemických zlúčením - v podstate sa vzdušný kyslík naviaže na väčšinu prvkov, ktoré sa v zmesi nachádzajú a vznikajú oxidy - uhlíka, vodíka (voda), dusíka.... - a voľný uhlík (na ktorý už nezostal žiaden kyslík) zostáva vo forme sadzí. Sadze odchádzajú spolu so spalinami, ale časť sa usadí aj vo vnútri valca a na pieste.

Vo valci sa nachádza aj malé množstvo oleja na stenách, ktoré nedokázali piestne krúžky zotrieť. Tento olej je tiež na báze uhľovodíkov, teda hlavne Uhlík a vodík. Pre oxidácii paliva oxiduje aj tento olej s tým, že opäť vznikajú oxidy a sadze. Benzínu (ak motor funguje normálne) je vo valci omnoho viac ako oleja, takže aj sadzí vznikne viac z benzínu, ako z oleja (aj keď na druhej strane olej, keďže nie je zmiešaný so vzduchom oxiduje ťažšie).

Takže ak je motor v poriadku, tak za karbonovanie môže benzín, aj olej. Ak piest a tesniace krúžky nefungujú tak ako by mali, tak až potom vzniká väčšina karbónu z nedokonale spáleného oleja - a nastáva bludný kruh, keďže čím viac karbónu, tým horšia činnosť tesniacich krúžkov a tým viac oleja je vo valci.
Obrázek Rio Sporty 1,4 16V 71 kW (2008)
Obrázek
Obrázek Carens Platinum + Platinum Pack 1,6GDI 99KW (MY2018)
Obrázek
Uživatelský avatar
buko1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 713  Témata: 5
Registrován: 03.05.2008
Bydliště: Staškov  Slovakia (sk)
19. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Carens IV (2018)
65000 km @ 7.19 l/100km

Re: Žere olej....

Příspěvekod only_one » 12.05.2018 11:33

mno jo, toho sem si ani nevšiml, že někdo psal, že za karbon nemůže benzín :-) to je taky dobrej Joke :-)
Chtělo by to trošku osvěžit chemii pro střední školy
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Žere olej....

Příspěvekod Stinger » 12.05.2018 20:13

Quadrant píše:Co se týče barvy oleje, doporučuji si alespoň přečíst základní vlastnosti a funkci motorových olejů , protože díky jeho zbarvení se pozná jeho správná činnost v pohlcování nečistot které by se jinak usazovali v motorovém prostoru a kanálků, pro domácí jednoduché zjištění existuje třeba tak zvaný ( kapkový test ) .

Ten ovšem říká, že čím znečištěnější, tím vhodnější výměna, nic víc.

Vždycky se nejdřív kouknu do Offtopic, abych věděl, kde je zajímavá diskuze! :D
Uživatelský avatar
Stinger Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 152  
Registrován: 19.03.2017
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Žere olej....

Příspěvekod HarvyM » 10.07.2018 09:18

HarvyM píše:Ahoj, tak jsem si právě přivezl auto ze servisu. Celková cena 28.875 Kč vč. 10% slevy (sleva od servisu "za věrnost" ne od KIA). :cry: Přesný popis závady přepsaný z faktury: "Při rozebrání motoru zjištěno zakarbonování pístních kroužků v pístech. U motoru došlo k výměně pístních kroužků a vyčištění pístů, včetně přetěsnění motoru. Nepodařilo se prokázat, že zvýšená spotřeba oleje byla způsobena vadou materiálu nebo jinou výrobní vadou na vozidle a z toho důvodu participace na opravu byla zamítnuta."
Do fotogalerie jsem přidal obrázky, které jsem od servisu dostal: 7956, 7955, 7954, více zde: gallery/album.php?album_id=600.

S autem nyní mohu jezdit normálně, takže tak jako doposud, žádné zajíždění nebo šetrnější jízda prý není potřeba. Na netu jsem četl, že se doporučuje, tak 5 tisíc km najezdit, tak jako když se motor zajíždí.
Za 14 dní až měsíc přijet na kontrolu, kdy se podívají na motor a do logu palubního pc.

Nyní k otázkám:
Olej byl měněn v servise po 1 roce a 30.000 km. Nyní byl vyměněn po 15.000 km. Od teď budu měnit max. po 15.000 km.
Tankuju různě, protože hodně jezdím po ČR, ale poslední dobou to bylo často u tank ono (mé druhé a třetí auto tankuje pouze u tank ono a tam problém není a snad ani nebude).
Jezdím 95% dlouhé trasy (min. 60 km), 60% dálnice, 30% město, 10% okresní silnice.

Doporučení, které si odnáším:
Častěji měnit olej.
Zkusím tankovat častěji palivo s aditivy.

Co mě nyní čeká? Budeme kontaktovat :kia: s cílem dostat od nich písemné stanovisko k tomu co se s motorem stalo.


Aktuální info:
Skoro po 2 měsících a stále bez odpovědi od :kia: . Na info lince nejdříve psali, že odpoví do 30 dnů. Nyní po urgencích se stále omlouvají, a že urgují dále. Jinak :kia: kontakotvat nelze než přes info linku. Když jsem chtěl kontakt přímo na reklamační oddělení nebo na oddělení péče o zákazníky, tak mi ho odmítají sdělit. Jako dlouholetý zákazník :kia: jsem velice zklamaný z jejich přístupu :cry:
Nová Kia Cee'd SW, 1.6 GDi, Exclusive (2012) Obrázek; Hyndai i30 kombi N Line, 1.5 TGDi Mild hybrid (2023) Obrázek
Uživatelský avatar
HarvyM Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 257  Témata: 5
Registrován: 23.10.2012
Bydliště: Roudnice nad Labem  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd SW II (2013)
235000 km @ 6.1 l/100km

Re: Žere olej....

Příspěvekod torrent » 24.12.2020 09:06

Za zkoušku nic nedám, třeba to tu zakladatel čte. Zajímalo by mě jak to dopadlo? Pomohla oprava? Co Kia, podílela se nějak finančně? Zajímá mě to jelikož jsem si teď v 60 000 km poprvé všiml viditelného úbytku na měrce nic drastického, ale předtím neubylo nic. Zatím to přičítám tomu, že auto de facto celý rok jezdilo studené a najezdilo toho minimum v optimálních podmínkách. Ale i ta se obávám aby se to nezhoršovalo tak zjišťuji co by mě mohlo čekat. Auto je totiž ještě v záruce.
Kia Ceed SW (CD) GT Line MY2023, 1,5 T-GDi 118 kW
Uživatelský avatar
torrent Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 360  Témata: 26
Registrován: 09.01.2017

Re: Žere olej....

Příspěvekod tommy123az » 06.08.2023 11:14

Zdravím,

Vidím, že to pořád někdo řeší stejně jako já teď. Zajímalo by mě, jestli pán s Kia co mu to rozdělali, vyměnili pístní kroužky a vyčistili, jestli to od té doby funguje a nezakarbonovalo se to znovu. Resp. co popř. změnil :) Nebo jen všichni doléváte olej? Mám sice hyundai i30, ale také GDI, takže to bude asi stejná bolest u všech těchto motorů.

Popř. Moje zkušenosti na odkazu zde:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=180
tommy123az Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 06.08.2023
Bydliště: Bílovice nad Svitavou  Czech Republic (cz)

Re: Žere olej....

Příspěvekod lebka75 » 06.08.2023 14:41

rotos píše:Takto vypadal stary motor

ty kokos , jak s tím kdo jezdil ??? Používám preventivně BG208 44K a mezitím VIF, svižnou jízdu, tak doufám, že mě tohle nepotká :o
:kia: XCeed 1.5 T-GDi Exclusive Obrázek
Uživatelský avatar
lebka75 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 769  Témata: 18
Registrován: 27.08.2009
Bydliště: Střední Čechy  Czech Republic (cz)
3. místo (1) Sponzor (2)

Kia XCeed (2021)
36500 km @ 7.2 l/100km

Re: Žere olej....

Příspěvekod HarvyM » 09.08.2023 11:29

tommy123az píše:Zdravím,

Vidím, že to pořád někdo řeší stejně jako já teď. Zajímalo by mě, jestli pán s Kia co mu to rozdělali, vyměnili pístní kroužky a vyčistili, jestli to od té doby funguje a nezakarbonovalo se to znovu. Resp. co popř. změnil :) Nebo jen všichni doléváte olej? Mám sice hyundai i30, ale také GDI, takže to bude asi stejná bolest u všech těchto motorů.

Popř. Moje zkušenosti na odkazu zde:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=180


Ahoj, tohle je fakt sranda. Zrovna dneska jsem napsal na Hyundai fórum celý svůj příběh :D

Tak abych to uvedl i zde:

Cee'da stále mám. Je to výborný vůz. Aktuálně najeto lehce přes 250.000 km. Olej od opravy nežere. Měním ho pravidelně co 12.000 km (Olej Shell 5W-30 Helix Ultra Professional AF + Olejový filtr MANN-FILTER W 8017), skoro do každého tankování dávám VIF (občas zapomenu), nyní tankuju pouze na Benzíně (líbí se mi placení mobilem přímo u stojanu). Stále jezdím většinu cest po dálnicích. Aktuální problém je katalizátor, který odchází (svítí žlutá kontrolka motoru - přesný název chyby teďka nevím). Přisuzujeme to se servisem tomu, jak motor papal olej (ale skutečnost se asi nikdy nedozvím). Oprava buď nový katalizítor za cca. 50 tisíc nebo výměna vložky za cca. 25 tisíc. Opravu plánujeme do konce roku. Zatím auto používá manželka na jízdu do práce.

Já jsme si před 14. dny pořídil Hyundai i30 kombi, 1,5 TGDi v N Linu, tak jsem na to zvědavý :hyu: .
Nová Kia Cee'd SW, 1.6 GDi, Exclusive (2012) Obrázek; Hyndai i30 kombi N Line, 1.5 TGDi Mild hybrid (2023) Obrázek
Uživatelský avatar
HarvyM Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 257  Témata: 5
Registrován: 23.10.2012
Bydliště: Roudnice nad Labem  Czech Republic (cz)
12. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd SW II (2013)
235000 km @ 6.1 l/100km

Re: Žere olej....

Příspěvekod therion » 09.08.2023 12:53

Predne bych zkontroloval ventilovy vule. Pokud padly k 0 odkragluje to nemilosrdne kat a pokud se zacne drolit popravi rychle i motor.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1088  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Žere olej....

Příspěvekod jula1967 » 09.08.2023 13:37

HarvyM píše:
tommy123az píše:Zdravím,

Vidím, že to pořád někdo řeší stejně jako já teď. Zajímalo by mě, jestli pán s Kia co mu to rozdělali, vyměnili pístní kroužky a vyčistili, jestli to od té doby funguje a nezakarbonovalo se to znovu. Resp. co popř. změnil :) Nebo jen všichni doléváte olej? Mám sice hyundai i30, ale také GDI, takže to bude asi stejná bolest u všech těchto motorů.

Popř. Moje zkušenosti na odkazu zde:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=180


Ahoj, tohle je fakt sranda. Zrovna dneska jsem napsal na Hyundai fórum celý svůj příběh :D

Tak abych to uvedl i zde:

Cee'da stále mám. Je to výborný vůz. Aktuálně najeto lehce přes 250.000 km. Olej od opravy nežere. Měním ho pravidelně co 12.000 km (Olej Shell 5W-30 Helix Ultra Professional AF + Olejový filtr MANN-FILTER W 8017), skoro do každého tankování dávám VIF (občas zapomenu), nyní tankuju pouze na Benzíně (líbí se mi placení mobilem přímo u stojanu). Stále jezdím většinu cest po dálnicích. Aktuální problém je katalizátor, který odchází (svítí žlutá kontrolka motoru - přesný název chyby teďka nevím). Přisuzujeme to se servisem tomu, jak motor papal olej (ale skutečnost se asi nikdy nedozvím). Oprava buď nový katalizítor za cca. 50 tisíc nebo výměna vložky za cca. 25 tisíc. Opravu plánujeme do konce roku. Zatím auto používá manželka na jízdu do práce.

Já jsme si před 14. dny pořídil Hyundai i30 kombi, 1,5 TGDi v N Linu, tak jsem na to zvědavý :hyu: .
kde sehnat nebo vyměnit vložku katalizátoru???
Uživatelský avatar
jula1967 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 123  Témata: 15
Registrován: 01.05.2020
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)

Re: Žere olej....

Příspěvekod jula1967 » 09.08.2023 13:38

therion píše:Predne bych zkontroloval ventilovy vule. Pokud padly k 0 odkragluje to nemilosrdne kat a pokud se zacne drolit popravi rychle i motor.

jak si na to přišel,rozepišto...
Uživatelský avatar
jula1967 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 123  Témata: 15
Registrován: 01.05.2020
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)

PředchozíDalší

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]