Ahoj, tak jsem si právě přivezl auto ze servisu. Celková cena 28.875 Kč vč. 10% slevy (sleva od servisu "za věrnost" ne od KIA).
Přesný popis závady přepsaný z faktury: "Při rozebrání motoru zjištěno zakarbonování pístních kroužků v pístech. U motoru došlo k výměně pístních kroužků a vyčištění pístů, včetně přetěsnění motoru. Nepodařilo se prokázat, že zvýšená spotřeba oleje byla způsobena vadou materiálu nebo jinou výrobní vadou na vozidle a z toho důvodu participace na opravu byla zamítnuta."
Do fotogalerie jsem přidal obrázky, které jsem od servisu dostal:
,
,
, více zde:
gallery/album.php?album_id=600.
S autem nyní mohu jezdit normálně, takže tak jako doposud, žádné zajíždění nebo šetrnější jízda prý není potřeba. Na netu jsem četl, že se doporučuje, tak 5 tisíc km najezdit, tak jako když se motor zajíždí.
Za 14 dní až měsíc přijet na kontrolu, kdy se podívají na motor a do logu palubního pc.
Nyní k otázkám:
Olej byl měněn v servise po 1 roce a 30.000 km. Nyní byl vyměněn po 15.000 km. Od teď budu měnit max. po 15.000 km.
Tankuju různě, protože hodně jezdím po ČR, ale poslední dobou to bylo často u tank ono (mé druhé a třetí auto tankuje pouze u tank ono a tam problém není a snad ani nebude).
Jezdím 95% dlouhé trasy (min. 60 km), 60% dálnice, 30% město, 10% okresní silnice.
Doporučení, které si odnáším:
Častěji měnit olej.
Zkusím tankovat častěji palivo s aditivy.
Co mě nyní čeká? Budeme kontaktovat
s cílem dostat od nich písemné stanovisko k tomu co se s motorem stalo.