Quadrant píše:Jak už jsem psal výše, benzín tohle nikdy nezpůsobí protože základem je uhlík a vodík , tak že karbonizace je vyloučena.
Sorry, ale akosi som nepochopil. Karbón = UHLÍK. Benzín je tvorený uhľovodíkmi (alkány, cykloalkány + pár aromatických) a pridanými aditívami (menej ako 1 percento) + dnes aj pár percent biozložky, čo je etanol. Z hľadiska chémie je to hlavne UHLÍK, o niečo viac vodíka, troška kyslíka (etanol), dusíka, síry a pár ďalších prvkov v stopových množstvách (nečistoty, aditíva). Vo valcoch dochádza k prudkej oxidácii tejto zmesi za prítomnosti vzduchu (O2, N, CO2 + malé množstvo vzácnych plynov a bordelu). Pri oxidácii dochádza k rozpadu molekúl benzínu, uvoľňovaniu energie a vytváraniu iných chemických zlúčením - v podstate sa vzdušný kyslík naviaže na väčšinu prvkov, ktoré sa v zmesi nachádzajú a vznikajú oxidy - uhlíka, vodíka (voda), dusíka.... - a voľný uhlík (na ktorý už nezostal žiaden kyslík) zostáva vo forme sadzí. Sadze odchádzajú spolu so spalinami, ale časť sa usadí aj vo vnútri valca a na pieste.
Vo valci sa nachádza aj malé množstvo oleja na stenách, ktoré nedokázali piestne krúžky zotrieť. Tento olej je tiež na báze uhľovodíkov, teda hlavne Uhlík a vodík. Pre oxidácii paliva oxiduje aj tento olej s tým, že opäť vznikajú oxidy a sadze. Benzínu (ak motor funguje normálne) je vo valci omnoho viac ako oleja, takže aj sadzí vznikne viac z benzínu, ako z oleja (aj keď na druhej strane olej, keďže nie je zmiešaný so vzduchom oxiduje ťažšie).
Takže ak je motor v poriadku, tak za karbonovanie môže benzín, aj olej. Ak piest a tesniace krúžky nefungujú tak ako by mali, tak až potom vzniká väčšina karbónu z nedokonale spáleného oleja - a nastáva bludný kruh, keďže čím viac karbónu, tým horšia činnosť tesniacich krúžkov a tým viac oleja je vo valci.