Předem upozorním, že co se týče motorů tak jsem laik, tak mě pls neukamenujte
. Má spotřeba oleje 0,4 - 0,5 litru už je podle servisu hodně (v příručce k vozidlu tento údaj není uvedený). Proto mi bylo doporučeno přijet do servisu. Pán ze servisu se divil, že mám 1,6 Gdi, že u tohoto motoru se s tím setkali jen jednou. Prý u 1,4 je to normální
. Od dnešního rána je v servise. Nejvíce mě zarazilo to, že musí celý motor vyndat a rozebrat, žádná diagnostika na to není. Přes tlaky na válcích to poznat nejde. Bez rozebrání nejde zjistit příčinu. Nejdříve ale zkusí sundat jen hlavu až pak zbytek. Na nějakou retenci od
prý mohu zapomenout (najeto 161 tisíc km, jsou to asi 3 měsíce co jsem překonal 150 tisíc km, takže konec záruky a nazdar), že to není vadou materiálu a technologií, ale používáním nekvalitního českého benzínu (v Německu nebo Rakousku by se tohle nestalo)
. Kde a co tankuji se nikdo neptal
Nevím co si o tom myslet, zatím čekám na výsledek hledání závady. Odhadovaná cena je bohužel dost velká 28.000 Kč