KIASTORM píše:Niekedy mozno postaci odpojit baterku a "resetnut" to. Obmedzovac rychlosti
asi rovnaka blbost ako adaptivny tempomat.
Môžeš vysvetliť dôvody prečo si myslíš že sú to blbosti?
Pretože podľa môjho názoru to za blbosti považuje len človek, ktorý si nemá záujem uľahčiť pobyt za volantom a prípadne ušetriť nejaké centy za palivo (o bezpečnosti ani nehovorím) a ten, kto neovláda legislatívu. Napr. ak si na adaptívnom tempomate nastavíš na ceste 1. triedy 90 km/hod a pri bežnej premávke (nie kolóny, ale autá za sebou cca 200 m) sa niekde vpredu vtrepe brzdič idúci 75 km/hod (väčšinou dôchodca, alebo žena - česť výnimkám), tak adaptívny tempomat rýchlosť sám prispôsobí a zároveň udrží vzdialenosť medzi vozidlami. A potom, keď brzdič po pár kilometroch zmizne (zväčša idú len z dediny do dediny), tak opäť zrýchli. Spomaľovanie a zrýchľovanie urobí omnoho efektívnejšie ako človek, čím šetrí napr. palivo a rovnako dokáže aj omnoho presnejšie udržať bezpečnú vzdialenosť za predchádzajúcim vozidlom.
A čo sa týka obmedzovača - jeho použitie predpokladá napr. vyhláška MDPaT 464/2009 Z. z., § 5 - konkrétne sa tu rieši použitie zimnej pneumatiky (vločka a kopec, nie M+S) na vozidle, ktorej index rýchlosti je nižší, ako je predpísaný v OEV - "
Ak sa použijú pneumatiky označené horským symbolom s nižšou kategóriou rýchlosti, ako je najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla, najmenej však kategórie rýchlosti zodpovedajúcej rýchlosti 160 km/h [...] je nutné na túto skutočnosť upozorniť dodatkovým označením formou nálepky alebo štítku.... Nálepka musí byť umiestnená v zornom poli vodiča. Upozornenie formou nálepky môže byť nahradené zariadením trvale nainštalovaným vo vozidle, napríklad palubným počítačom. ". A práve tu je využitie obmedzovača - ak šetríš a zimné pneumatiky máš s nižším indexom ako konštrukčná rýchlosť vozidla (ale najmenej 160 km/hod.), tak si tú rýchlosť jednoducho nastavíš do obmedzovača a jazdíš ďalej bez nálepiek a bez hrozby pokút.