Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Trápí Vás něco na voze?

Re: Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Příspěvekod crui5er » 01.03.2018 23:01

Mě se teď poslední dobou v těchto mrazech stává něco opačného. Když se po studeném startu, kdy si motor drží otáčky cca. 1500-1700 rpm, rozjedu a po pár metrech zastavím a vyšlápnu spojku, tak mi otáčky motoru vylítnou přes 2000 rpm a s vyšláplou spojkou takto zůstanou viset. Přijde mi to, jako by si řídící jednotka říkala o více otáček pro alternátor.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Příspěvekod elkan » 02.03.2018 01:53

Tak já nevim, jak rozumět tomu inteligentnímu dobíjení, moc se mi to nezdá........já start-stop mám, jezdím fakt hodně krátké trasy, do práce 8km, nějaký nákupy a občas něco delšího.....a zatím mi dobíjení funguje bez problémů. A to jezdím už 2.5 roku.
Je teda pravda, že mi isg nefunguje, protože zřejmě není baterie nabita na 100%, ale do práce pravidelně vyhřívání sedaček i volantu zapínám, ventilátor i radio jede, a i při těchto krátkých trasách to stíhá dobíjet. Takže informace o tom, že to nabíjí hlavně pří brždění motorem mi přijde jako nepravdivá.....
Jinak když v tomto počasí odjíždím od práce se studeným motorem, tak to samozřejmě taky párkrát cukne, proto nechám 10 vteřin motor běžet, a pak teprve jedu.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 416  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Příspěvekod TsunAmi » 02.03.2018 10:02

crui5er píše:Mě se teď poslední dobou v těchto mrazech stává něco opačného. Když se po studeném startu, kdy si motor drží otáčky cca. 1500-1700 rpm, rozjedu a po pár metrech zastavím a vyšlápnu spojku, tak mi otáčky motoru vylítnou přes 2000 rpm a s vyšláplou spojkou takto zůstanou viset. Přijde mi to, jako by si řídící jednotka říkala o více otáček pro alternátor.


Stejný chování mám taky, a vysvětluju si to stejně, řídící jednotka podle mě zkrátka zvedne a drží volnoběžné otáčky na bezpečné úrovni.
TsunAmi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 36  Témata: 1
Registrován: 04.06.2017
Bydliště: Šumperk  Czech Republic (cz)

Re: Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Příspěvekod mv12 » 02.03.2018 14:31

Berka píše:To je právě ten náš rozdíl. Ty necháš motor běžet 2-3 min. a pak jedeš. Já mám ráno to samé. Než otevřu vrata, odmrazím sklo, tak nějaký čas uběhne a motor se zatím uvnitř prohřeje. Alespoň tak, aby fungovalo spalování.
Jenže odpoledne po práci nastartuji a motor běží jen pár vteřin než se připoutám a vyjíždím z parkoviště na hlavní silnici. Po startu má motor cca. 1500-1800 rpm a věřím, že kdybych nějakou minutu stál a počkal, tak se rozjedu v pořádku. Jenže takhle prostě není schopen podat nějaký výkon. Vnitřek motoru má tak nízkou teplotu, že při větší dávce paliva (po přidání plynu) se velice špatně zapálí a začne vynechávat a silně škubat- doslova vypne a má problém udržet se v běhu. Nastává to pouze v tahu, kdy potřebuji trochu přidat, abych se napojil na hlavní silnici. Na volnoběh běží motor normálně, bez vynechání. Obávám se, že to je konstrukční chyba GDi- přímého vstřiku. Možná už také nejsou v ideální kondici zapalovací svíčky- mají najeto 42 tis.



Žádná konstrukční chyba. To by to muselo dělat i u mě...
Já auto nikdy předem nezahřívám. Nastartuji a rovnou jedu. Samozřejmě opatrně než se motor zahřeje na provozní teplotu. Žádné problémy ani škubání se neprojevuje a to jsem v posledních 2 měsících vyzkoušel asi všechny teploty v rozsahu 0 až mínus 20.
Jen párkrát jsem nechal motor na volnoběh, když jsem parkoval na dvoře a šel zavřít vrata po vyjetí. To můžou být tak 3 minuty. Motor taky šel normálně.
Navíc to není první zima, co s autem absolvují a třeba loni byla chladnější.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Předchozí

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé