Ve standartnich podminkach Evropy a pri normalne fungujicim chlazeni nelze motor prehrat. Jasne, kdyz budu v Chorvatsku cukat v kolone na rozpalene dalnici tak pojede vrtule, ale motor s OK chladici soustavou se uchladi.
Tady bude prusvih. Od vodni pumpy, pres mozne klouzani remenu, po zaneseny chladic, ucpane kanalky v bloku motoru, hadice a podobne nesmysly vcetne termostatu. Pokud to auto nema od noveho, buhvi co s tim minuly majitel delal, buhvi co tam nalil.
Stal jsem minuly tyden s Ceednikem na D1 v kolone, teplomer ukazoval venku 37. Klima na plno, motor klapal na volnobeh, stali jsme pres dve hodiny (jinak do deseti minut by clovek zdechnul). A teplomer ukazoval chvilkama do pulky te stupnice na infotainmentu, vrtule se spoustela nepravidelne vzdy po popojeti (logicky,, punpa prohnala vetsi mnozstvi horke vody do chladice). Vic to neslo, uchladilo se to paradne.
Takze by se mi mohlo auto vznitit, ci prehrat mne nejak nenapadlo, ze by to bylo bezne mi taky pripada hodne prasteny. Kolona mela asi 7km, bylo nas tam opravdu hodne moc, nikdo nemusel hasit, nikdo nepotreboval odtah. Tak asi to horeni a zadirani, prehrivani a vareni moc bezne nebude. Mozna na pousti v 100 let rozflakanem LandRoveru. Jo v zime ve stare S120 pri slabem Fridexu zamrzly vodovody po autem a varilo se hned.